شنبه 19 شهریور 1401
زوریخ 1-2 آرسنال

زوریخ 1-2 آرسنال

شروع آرام توپچی‌ها در لیگ اروپاآرسنال در هفته اول لیگ اروپا برای انجام یک بازی خارج از خانه به سوئیس رفت و موفق شد اف‌سی زوریخ را با نتیجه 2-1 شکست دهد.زوریخ 1-2 آرسنال؛ شروع آرام توپچی‌ها در لیگ اروپا
اولین بازی گروه A لیگ اروپا در سوئیس برگزار شد تا اف‌سی زوریخ در خانه خود، ورزشگاه کیبون‌پارک سنت‌گالن، به مصاف آرسنال برود. توپچی‌ها که فصل جدید لیگ برتر را عالی آغاز کرده‌اند و صدرنشین جدول هستند امیدوار بودند شروع امیدوارکننده خود در لیگ برتر را با پیروزی در اولین بازی لیگ اروپا کامل کنند.

آرسنال همانطور که انتظار می‌رفت بازی را با حمله به سمت دروازه زوریخ آغاز کرد و در دقیقه 11 مارتینلی روی سانتر مارکینیوش فرصت خوبی برای گلزنی بدست آورد که از دست رفت. اما پنج دقیقه بعد مارکینیوش موفق شد اولین گل بازی را به ثمر برساند. انکتیا از سمت چپ سانتر زیبایی ارسال کرد که درست مقابل پای وینگر برزیلی آرسنال قرار گرفت تا مارکینوش از فاصله نزدیک اولین گل آرسنال را وارد دروازه زوریخ کند.

حملات آرسنال بعد از این گل هم ادامه داشت و در دقیقه 25 شوت گرانیت ژاکا توسط دروازه‌بان زوریخ به کرنر رفت. اما به تدریج زوریخی‌ها خود را پیدا کردند و در دقیقه 35 فرصتی عالی برای گلزنی را از دست دادند. شوت سلنس توسط کیه‌ران تیرنی منحرف شد تا زوریخ از این حمله تنها صاحب یک کرنر بشود.

زوریخ در دقیقه 44 مزد بازی بهتر خود را دریافت کرد و صاحب یک پنالتی شد. وقتی آلیتی از زوریخ در محوطه جریمه آرسنال صاحب توپ شد انکتیا از پشت او را هل داد تا داور در سوت خود دمیده و نقطه پنالتی را نشان بدهد. مریلیند کریزیو پشت توپ ایستاد و با فریب دادن ترنر، دروازه‌بان آرسنال، توپ را وارد دروازه کرد. نیمه اول با تساوی 1-1 به پایان رسید.

با شروع نیمه دوم آرسنال بار دیگر به تیم حاکم میدان تبدیل شد و کنترل بازی را به دست گرفت. آرسنالی‌ها بعد از چند حمله سرانجام در دقیقه 62 به هدف خود رسیدند و دروازه حریف را باز کردند. مارکینیوش، زننده گل اول آرسنال، این بار از سمت راست سانتری روی دروازه ارسال کرد که ادی انکتیا با ضربه سر آن را به گل تبدیل کرد.

میکل آرتتا در ادامه سه تعویض همزمان انجام داد و بوکایو ساکا، مارتین اودگارد و اولکساندر زینچنکو را به ترتیب به جای مارکینیوش، فابیو ویرا و کیه‌ران تیرنی وارد زمین کرد. چند دقیقه بعد دیگر گلزن آرسنال، انکتیا، هم تعویض شد و جای خود را به گابریل ژسوس داد. آرسنال در ادامه کنترل بازی را در دست داشت اما حملاتش چندان زهردار نبود و در نهایت بازی با نتیجه 2-1 به پایان رسید تا شاگردان آرتتا لیگ اروپا را با یک پیروزی آغاز کنند.

 

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone