یکشنبه 20 شهریور 1401
استقلال 3 - نساجی 1

استقلال 3 - نساجی 1

استقلالِ ساپینتو برابر نساجی در کمتر از 10 دقیقه تمام رکوردهای منفی را شکست.استقلال 3 - نساجی 1؛ خط و نشان استقلال برای رقبا
استقلال تهران امروز تمام انتظارات هوادارانش را برآورده کرد و با ارائه یک بازی تهاجمی و کم اشتباه تیم نساجی مازندران را شکست داد. شاگردان ساپینتو به کمتر از ۵ دقیقه زمان نیاز داشتند تا رکورد دو بازی گل نزدن خودشان و دو بازی گل نخوردن نساجی را بشکنند. پرس و دوندگی بالای بازیکنان استقلال فشار زیادی روی بازیکنان نساجی آورد و توانست با وادار به اشتباه کردن بازیکنان شمالی، هم به پنالتی دست پیدا کند و هم یکی از بازیکنان نساجی از زمین مسابقه با دریافت کارت زرد دوم، اخراج شود. استقلال امروز تیم یک‌دست، با برنامه و کم اشتباه بود. البته تنها اشتباه خط دفاعی و دروازه‌بان این تیم باعث توپ ربایی زامهران و خطای غلامی روی او درون محوطه شد و تک گل دریافتی این تیم از روی نقطه پنالتی، به دلیل همین اشتباه بود.

هفته ششم لیگ برتر؛ چهارشنبه: 1401/06/19 ساعت: 17:30
استادیوم: آزادی تهران
داور: یاسر همرنگ / کمک ها: محمد عطایی و علی اکبر نوری؛ داور چهارم: سعید رحیمی مقدم /ناظر داوری: رضا سخندان

استقلال تهران:
سیدحسین حسینی – رافائل سیلوا – عارف غلامی – کوین یامگا – جعفر سلمانی – روزبه چشمی(57 سجاد شهباززاده)– مهدی مهدی پور – آرش رضاوند – محمد محبی(57 صالح حردانی)– مهدی قایدی(57 محمد زبیر نیک نفس)– پیمان بابایی.
سرمربی: ریکاردو ساپینتو

نساجی مازندران:
علیرضا حقیقی - سیدعلیرضا ابراهیمی - امیرمهدی جانملکی - سعید بیگی - صابر حردانی ( ۳۲ متین کریم زاده) - اکبر صادقی(85 محمد شریفی)- ایوب کلانتری - مهرداد عبدی(57 فرزاد زامهران) - علی شجاعی(85 محمدمهدی نظری)- رضا جعفری - کریم اسلامی ( ۵۷ آداما نیان).
سرمربی: حمید مطهری

⚽️ شرح گل:
استقلال 1 - 0 نساجی مازندران: صابر حردانی قصد داشت توپ را از نزدیکی های محوطه نساجی دور کند ولی توپ بعد از برخورد با بازیکن استقلال به نزدیکی های محوطه برگشت و پیمان بابایی با سرعت بالا، توپ را تصاحب کرد و وارد محوطه نساجی شد و بعد از جا گذاشتن حقیقی و با وجود حضور جان ملکی روی خط دروازه توپ را وارد دروازه نساجی کرد.

استقلال 2- 0 نساجی مازندران: ارسال مهدی قایدی به تیر اول، باعث برخورد توپ با دست علی شجاعی شد و داور فوراً نقطه پنالتی را نشان دهد. کوین یامگا پشت توپ قرار گرفت و توپ را خلاف جهت علیرضا حقیقی وارد دروازه نساجی کرد.

استقلال 3- 0 نساجی مازندران: کار ترکیبی زیبای بازیکنان استقلال مهدی قایدی را در محوطه نساجی صاحب توپ کرد و پاس در عرض این بازیکن، محمد محبی را مقابل حقیقی تک به تک کرد و او با ضربه بغل پا دروازه نساجی را باز کرد.

استقلال 3- 1 نساجی مازندران: اشتباه حسینی در دادن پاس به عارف غلامی و سماجت فرزاد زامهران باعث برخورد بین زامهران و غلامی درون محوطه استقلال شد و داور در سوت خود دمید و نقطه پنالتی را نشان داد. ایوب کلانتری پشت توپ قرار گرفت و توپ را به گوشه دروازه فرستاد.

🟨 اخطار:
پیمان بابایی (3)ریکاردو ساپینتو(3)، روزبه چشمی(10) از استقلال
امیر مهدی جانملکی (47)، حمید مطهری(50) از نساجی مازندران

🟥 اخراج:
امیرمهدی جانملکی (۴۸) از نساجی

شرح نیمه اول:
آبی پوشان پایتخت با پرس و دوندگی از همان ابتدای بازی، بازیکنان نساجی را تحت فشار قرار دادند و کمتر از پنج دقیقه دو موقعیت جدی را با کمک فضای پشت حردانی خلق کردند و توانستند گل اول بازی را در دومین تلاش خود به ثمر برسانند. در ادامه و تا دقیقه ۲۰ بازی استقلال همچنان فشار خود را روی دروازه نساجی حفظ کرد اما شمالی‌ها به آرامی از زیر فشار شاگردان ساپینتو خارج شدند و در حال پیدا کردن خود در زمین مسابقه بودند اما باز هم حملات سریع و استفاده از فضای خالی پشت مدافعان نساجی باعث شد استقلال نبض بازی را در اختیار بگیرد. روی فرار قایدی در همین فضای خالی، استقلال به ضربه کرنر دست پیدا کرد. ارسال قایدی به تیر اول و برخورد توپ به دست علی شجاعی، باعث شد داور نقطه پنالتی را نشان دهد و یامگا با قرار گرفتن پشت توپ و خلاف جهت حرکت حقیقی دروازه را باز کرد.

⏱ لحظات حساس:
دقیقه ۳: اشتباه مدافعین نساجی باعث شد توپ به پیمان بابایی در محوطه جریمه برسد ولی در ادامه برخورد با صابر حردانی باعث شد تا داور به دلیل شبیه سازی به او کارت زرد بدهد.
دقیقه ۱۰: مهدی قایدی درون محوطه جریمه صاحب توپ شد و با جا گذاشتن یک بازیکن پاس کات‌بک را به شش‌قدم نساجی فرستاد ولی توپ او توسط مدافعین نساجی برگشت داده شد.
دقیقه ۱۱: ضربه از راه دور رضا جعفری در اختیار سید حسین حسینی، دروازه بان استقلال قرار گرفت.
دقیقه ۳۶: ارسال از جناح راست به درون محوطه استقلال با ضربه سر ابراهیمی و برخورد او با مدافع آبی‌پوش همراه بود ولی توپ با اختلاف به بیرون رفت و داور اعتقادی به خطا نداشت.

دقیقه ۳۹: پاس در عمق سیلوا، چشمی را در مقابل حقیقی تک به تک کرد ولی دروازه‌بان نساجی قبل از بازیکن استقلال به توپ رسید و آن را مهار کرد.
دقیقه ۴۱: پاس پشت مدافعان برای محمد محبی با کنترل خوب این بازیکن همراه بود اما جانملکی قبل از اینکه محبی به توپ ضربه بزند، توپ را از منطقه خطر دور کرد.
دقیقه ۴۷: پیمان بابایی با سرعت بالا در فضای پشت مدافعان نساجی فرار کرد اما امیرمهدی جانملکی با خریدن یک کارت زرد چسبیده به محوطه جریمه مهاجم استقلال را سرنگون کرد. در ادامه قایدی پشت توپ قرار گرفت ولی ضربه این بازیکن با اختلاف به بیرون رفت.
دقیقه ۶۰: ضربه راه دور از سجاد شهباززاده بعد از برخورد با مدافعان نساجی به شکل خطرناکی از بالای دروازه به کرنر رفت.
دقیقه ۶۲: آرش رضاوند با نفوذ به محوطه نساجی و جا گذاشتن مدافع این تیم ضربه خود را به سمت دروازه نساجی زد که توپ بعد از برخورد با تیرک دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۶۴: مهاجم آبی‌پوش وارد محوطه تیم شمالی شد ولی ضربه او را حقیقی در موقعیت تک به تک به خوبی برگشت داد.
دقیقه ۶۷: سجاد شهباززاده با کنترل خوب توپ، دو مدافع نساجی را جا گذاشت و ضربه خود را به سمت دروازه حقیقی زد که با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۷۲: ارسال استقلال از جناح راست و ضربه سر سعید مهری در بدو ورودش به زمین، در اختیار علیرضا حقیقی قرار گرفت.
دقیقه ۷۳: ضد حمله سریع بازیکنان استقلال باعث شد در موقعیت سه به سه قرار بگیرند اما بازیکنان استقلال قدر این موقعیت را ندانستند و توپ از منطقه خطر دور شد.
دقیقه ۸۷: حرکت در عرض و ضربه رضا میرزایی از روی قوس محوطه جریمه به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۹۰: ضد حمله بازیکنان استقلال و نفوذ و ارسال رضا میرزایی از جناح چپ با کنترل خوب یامگا و ضربه او در محوطه نساجی همراه بود ولی علیرضا حقیقی توپ را به خوبی با پای چپ خود دور کرد. در ادامه و از پشت محوطه ضربه میرزایی توسط ابراهیمی از روی خط دروازه نساجی دور شد.
دقیقه ۹۳ : حضور پر تعداد بازیکنان استقلال در محوطه نساجی و موقعیت خطرناک اما این توپ از بالای دروازه و بعد از برخورد با مدافعین نساجی به کرنر رفت.
دقیقه ۹۵: نفوذ میرزایی از جناح چپ محوطه نساجی و پاس کات بک او به یامگا رسید که ضربه این بازیکن از بالای دروازه با اختلاف کمی به بیرون رفت.

🚨اتفاق ویژه:
این بازی سومین حضور بانوان هواداران استقلال و اولین حضور بانوان هوادار نساجی در لیگ برتر بود و آنها شبیه به هواداران پرشور مرد نساجی با شور و احساسات خاصی به تشویق تیمشان در طول بازی پرداختند.

🥇 بهترین بازیکن:
بازیکنان استقلال هر کدام در پست خودشان عملکرد بسیار خوبی داشتند به ویژه محبی، بابایی و قایدی اما به نظر می‌رسید محمد محبی نقش پررنگی در نتیجه امروز داشت. محبی تا پیش از تعویض با فرارها و نفوذهای خود خط دفاعی نساجی را آزار داد و بازی خوبش را با زدن گل تکمیل کرد.

🔴حاشیه:
*این سومین بازی پیاپی با حضور بانوان هوادار استقلال و اولین حضور رسمی بانوان هوادار نساجی در لیگ برتر بود.
*بازی امروز اولین تقابل حمید مطهری در برابر استقلال به عنوان سرمربی بود.
*در ابتدای بازی بازیکنان دو تیم با اهدای گل به دومین کنگره ورزشکاران شهید ادای احترام کردند.
*بعد از سوت پایان نیمه اول کادر فنی استقلال و سرمربی این تیم همچنان به تصمیمات داور اعتراض داشتند.
*قبل از سوت آغاز نیمه دوم مطهری با داور و ساپینتو با کریم اسلامی خوش و بش کردند.
*حضور حمید سجادی در ورزشگاه آزادی و تماشای بازی از روی سکوها و از بین تماشاگران

 

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone