یکشنبه 20 شهریور 1401
نفت 1 -2  پرسپولیس

نفت 1 -2  پرسپولیس

پرسپولیس با دو گل یورگن لوکادیا مقابل نفت مسجدسلیمان به پیروزی رسید و جایگاه خود در صدر جدول را حفظ کرد.نفت 1 - پرسپولیس 2؛ لوکادیا در نقش سوپرمن!
در شبی که هواداران مسجدسلیمانی آماده توقف دیگر تیم بزرگ پایتخت بودند، سامان نریمان با شوت تماشایی خود نفت را پیش انداخت و پس از رد گل مشکوک یورگن لوکادیا به دلیل آفساید، شاگردان مهاجری با پیروزی به رختکن رفتند.

در نیمه دوم پرسپولیس نمایشی هجومی را ارائه کرد و خیلی زود روی پاس دیدنی سعید صادقی و حرکت یورگن لوکادیا به پنالتی رسید؛ پنالتی‌ای که مهاجم هلندی با مهارت تبدیل به گل کرد.

چند دقیقه بعد لوکادیا این بار پس از کنترل توپ روی هوا و چرخش، گل بعدی را به ثمر رساند و پرسپولیس با حفظ همین گل در ادامه بازی موفق شد به پیروزی برسد و دست پر به تهران برگردد.

نکته مهم این بازی قضاوت سیدرضا مهدوی و کمک‌های این داور باتجربه بود که اعتراض هر دو تیم را برانگیخت؛ از یک سوی قرمزها اعتقاد داشتند گل سالم آنها مردود شده و از طرف دیگر نفتی‌ها خود را شایسته یک پنالتی می‌دانستند و حالا معتقدند گل دوم پرسپولیس باید مردود می‌شد.

هفته ششم لیگ برتر خلیج فارس
ورزشگاه شهید بهنام محمدی، تماشاگر: 6هزار نفر
گروه داوری: سیدرضا مهدوی، حمیدرضا افشون، علیرضا مرادی، امیر ایار/ ناظر: بهرام مهرپیما

ترکیب نفت مسجدسلیمان:
سعید جلالی راد، مجتبی مقتدایی، علیرضا دغاغله، عقیل کعبی، سامان نریمان جهان(74 - خرم الحسینی)، حسین شنانی، پیمان رنجبری (86- آریا برزگر)، علیرضا دهقانی (58- علی عبدالله زاده)، مسلم مجدمی، میلاد باقری، اسماعیل بابایی( 86 -میثم نقی زاده)
سرمربی: رضا مهاجری

ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، میلاد سرلک(74 - وحدت هانانوف)، سینا اسدبیگی سروش رفیعی (72- محمد عمری)، سعید صادقی (90- کمال کامیابی‌نیا)، مهدی ترابی (88- سیامک نعمتی)، یورگن لوکادیا (88- حامد پاکدل)
سرمربی: یحیی گل‌محمدی

🟨 اخطار:

حسین شنانی (15) میلاد باقری ( 45+1) و (53) عقیل کعبی(4+90)

سروش رفیعی (15) مرتضی پورعلی گنجی(65) محمد عمری(87) حامد پاکدل(3+90)

🟥اخراج

میلاد باقری (53)

⚽️ شرح گل:

نفت مسجدسلیمان 1 - پرسپولیس 0 (سامان نریمان جهان - دقیقه 12): ارسال روی دروازه پرسپولیس با ضربه سر دهقانی به صورت پاس همراه شد و سامان نریمان جهان از پشت محوطه جریمه با شوت سرکش دروازه بیرانوند را هدف گرفت و تیمش را به گل رساند.

نفت مسجدسلیمان 1 - پرسپولیس 1 (یورگن لوکادیا-دقیقه 54): یورگن لوکادیا پنالتی را که خودش گرفته بود را به گوشه سمت چپ دروازه نفت مسجدسلیمان زد و به زیبایی دروازه این تیم را باز کرد.

نفت مسجدسلیمان 1 - پرسپولیس 2 (یورگن لوکادیا - 70): ارسال دانیال اسماعیلی‌فر در محوطه جریمه به لوکادیا رسید و او پس از چرخش، شوت خود را به سمت دروازه زد و به شکلی دیدنی دروازه نفت مسجدسلیمان را برای بار دوم نیز گشود.

🚨اتفاق ویژه:

سوتهای پرتعداد داور و صحنه‌های مشکوک بازی، مهمترین اتفاق این مسابقه بود که باعث شد اعتراض هر دو تیم نسبت به داوری بالا بگیرد. در بسیاری از دقایق بازی صدای ورزشگاه به دلیل شعار هواداران قطع شد و همچنین بازیکنان مدام در حال اعتراض به داور بودند.

🥇 بهترین بازیکن:
یورگن لوکادیا با سه گل (یکی آفساید گرفته شد) بهترین بازیکن زمین در دیدار پرسپولیس - نفت مسجدسلیمان لقب گرفت. او همچنین یک پنالتی گرفت و یک موقعیت هم برای سعید صادقی ساخت که صادقی موفق نشد از آن استفاده کند.

⏱لحظات حساس:

دقیقه 21: ارسال سروش رفیعی از روی نقطه کرنر با ضربه سر دانیال اسماعیلی‌فر همراه شد که توپ به بیرون رفت.

دقیقه 22: سعید صادقی در محوطه جریمه در موقعیت تک به تک با جلالی راد قرار گرفت اما نتوانست او را دریبل کند و موقعیت از دست رفت.

دقیقه 30: اشتباه در خط دفاعی پرسپولیس باعث شد تا سامان نریمان جهان از میانه میدان در موقعیت تک به تک قرار بگیرد. او ضربه آخر را به صورت چیپ زد که ضربه با اختلاف بسیار کم به بیرون رفت.

دقیقه 45+4: یورگن لوکادیا در موقعیت تک به تک توانست دروازه نفت مسجدسلیمان را باز کند اما به شکلی مشکوک داور این گل را آفساید گرفت.

🔴حاشیه:

* حدود شش هزار طرفدار در ورزشگاه شهید بهنام محمدی حضور دارند.
* سینا اسدبیگی برای اولین بار در ترکیب اصلی بازی می‌کند.
* کاپیتان پرسپولیس در غیاب کمال و عالیشاه، علیرضا بیرانوند است.
* رضا دهقانی و سامان نریمان جهان دو بازیکن سابق پرسپولیس گل تیمشان را مقابل این تیم ساختند.
* پس از گل نریمان جهان، مربی نفت به دلیل خوشحالی بعد از گل کارت زرد گرفت.

* یورگن لوکادیا مرد اول پرسپولیس در این بازی بوده است؛ گل مردود، پنالتی و گل.

* صحنه مشکوک به پنالتی باعث اعتراض شدید هواداران نفت و توقف بازی شد.

* رضا مهاجری برای دعوت هواداران به آرامش از داخل زمین چمن به سمت آنها رفت.

* داور برای نیمه دوم هشت دقیقه وقت اضافه گرفت تا بازی در مجموع 13 دقیقه وقت تلف شده داشته باشد.

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone