شنبه 9 مرداد 1400
رونالدینیو در لبنان برای همدردی با قربانیان انفجار بیروت

رونالدینیو در لبنان برای همدردی با قربانیان انفجار بیروت
رونالدینیو، اسطوره فوتبال برزیلی، با بازدید از مرکز آتش نشانی بیروت، برای روح شهدای انفجار بیروت دعا کرد.

رونالدینیو، ستاره سابق جهان فوتبال، روز پنجشنبه از مرکز آتش‌نشانی شهر بیروت بازدید کرد و با اهدای حلقه گل برای روح شهدای انفجار بندر بیروت که در تاریخ چهارم آگوست سال 2020 رخ داد، دعا کرد.

تعداد زیادی از آتش‌نشانان بیروت از ستاره برزیلی استقبال کردند و ده‌ها نفر از شهروندان بیروت نیز به رونالدینیو خوش آمد گفتند.

رونالدینیو روز گذشته در چارچوب توری برای همبستگی با قربانیان انفجار بندر بیروت وارد لبنان شد تا در نخستین سالروز این فاجعه در کنار مردم بیروت و بازماندگان قربانیان باشد.

انفجار بندر بیروت عصر روز چهارم آگوست 2020 (14 مرداد 1399) در بندر بیروت، پایتخت لبنان، رخ داد و ساختمان‌های زیادی را تخریب کرد. موج ناشی از انفجار باعث وارد شدن خسارات گسترده به ساختمان‌های اطراف محل انفجار شد. این انفجار بسیار قدرتمند باعث کشته شدن 220 نفر و زخمی شدن حدود 7000 نفر و مفقود شدن بیش از 110 نفر شد و همچنین بر اساس اعلام فرمانداری بیروت، بیش از 300 هزار نفر بر اثر این حادثه بی‌خانمان شدند. شدت انفجار (معادل حدود 1000 تن TNT) به حدی بود که به عنوان یکی از قوی‌ترین انفجارهای غیرهسته‌ای تاریخ محسوب می‌شود. به گزارش سازمان زمین‌شناسی آمریکا، شدت این انفجار معادل زمین لرزه‌ای به قدرت 3.3 ریشتر بود که در ترکیه، سوریه و بخش‌هایی از اروپا احساس شد و صدای آن در جزیره قبرس در فاصله 250 کیلومتری بیروت شنیده شد.

علت انفجار ذخیره 2750 تن آمونیوم نیترات بود که به مدت شش سال در گمرک بندر بیروت بدون ایمنی کافی نگهداری شده بود. در پی انفجار دولت لبنان به مدت دو هفته وضعیت اضطراری اعلام کرد. متعاقباً، اعتراضات گسترده مردمی در خصوص بی کفایتی دولت در جلوگیری از بروز این حادثه صورت گرفت و در نتیجه این فشار، در تاریخ 10 آگوست دولت لبنان استعفا کرد و کمی پس از آن نخست‌وزیر این کشور نیز استعفا داد.

 

 

 

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone