پنجشنبه 14 مرداد 1400
قرارداد نجومی لالیگا؛ خوشحالی زایدالوصف رئال و بارسا

قرارداد نجومی لالیگا؛ خوشحالی زایدالوصف رئال و بارسا
لالیگا با فروش 10 درصد سهام خود به یک بنیاد سرمایه گذاری ورزشی، در مجموع 2.7 میلیارد یورو به باشگاه های اسپانیایی حاضر در لالیگا تزریق خواهد کرد.

یک سال و نیم پس از پاندمی کرونا که به باشگاه های به خصوص بزرگ اسپانیایی ضربه بزرگ اقتصادی را وارد کرد، امروز لالیگا خبری خوش و مسرت بخش را منتشر کرد. در روزهایی که بارسا برای تمدید با مسی و ثبت نام 4 خرید جدیدش با مشکلات زیادی دست به گریبان است و رئال ترجیح داده برای حفظ توازن مالی خود خریدی انجام ندهد، لالیگا خبر از توافق با بنیاد سرمایه گذاری ورزشی "CVC" به ارزش 2.7 میلیارد یورو داد. این بنیاد در فرمول 1 نیز حضوری فعال دارد.

به این ترتیب 10 درصد سهام لالیگا در اختیار این بنیاد قرار خواهد گرفت ولی در عوض این 2.7 میلیارد یورو بین باشگاه های حاضر در لالیگا و دسته دوم این کشور بر اساس حق پخش تلویزیونی 7 سال اخیر و نتایج ورزشی آنها تقسیم خواهد شد.

طبق گزارش مارکا، در صورت تصویب این توافق در مجمع باشگاه ها که فردا خواهد بود، بارسلونا 270 میلیون یورو و رئال نیز 261 میلیون یورو دریافت خواهند کرد. این تزریق مالی خبری بسیار خوب برای این دو باشگاه بزرگ محسوب می شود.

بارسا می تواند قرارداد لیونل مسی را تمدید کند و نام 4 بازیکن جدیدش را نیز به ثبت برساند. رئال مادرید هم می تواند روند بازسازی برنابئو را سرعت بدهد و بودجه خود برای خرید کیلیان امباپه را نیز بیشتر کند. دست رئال برای خریدهای دیگر به فاصله کمتر از یک ماه تا پایان انتقالات تابستانی نیز باز خواهد شد.

باشگاهی مثل لوانته که با مشکل ورشکستگی مالی روبرو است نیز از این ناحیه بسیار سود خواهد کرد.

این توافق به باشگاه های اسپانیایی کمک می کند تا طی 4 سال آینده بتوانند از لحاظ مالی خود را به باشگاه های لیگ برتر انگلیس نیز نزدیک تر کنند. لیگ برتر از لحاظ توافق های مالی با اسپانسرهای مشهور زبانزد است و حتی تیم های متوسط و ضعیف این کشور نیز نسبت به تیم های لالیگایی از لحاظ منابع مالی شرایط بهتری را تجربه می کنند.

 

 

 

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone