یکشنبه 22 اسفند 1400
حسرت رونالدو از ترک یوونتوس

حسرت رونالدو از ترک یوونتوس

کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی، از زمان پیوستن به منچستریونایتد روزهای خوبی را پشت سر نگذاشته است.
رونالدو تابستان گذشته پس از سه سال حضور در یوونتوس از این تیم جدا شد تا بار دیگر به اولدترافورد برگشته و پیراهن این تیم را بر تن کند.
با این حال بازگشت این بازیکن به جمع شیاطین سرخ آنطور که انتظار می‌رفت درخشان نبود و شرایط دشوار این تیم و بحرانی که در چند سال اخیر دچار آن بوده روی عملکرد او نیز تاثیر گذاشت.

رالف رانگنیک، سرمربی موقت این تیم، روز گذشته مدعی شد که هرگز از رونالدو نپرسیده که آیا از حضور در اولدترافورد خوشحال است یا خیر و تمرکزش تنها روی آمادگی بدنی این بازیکن و شرایط حضورش در میدان در دیدارهای پیش‌رو است.

بسیاری باور دارند که مطرح کردن این ادعاها از سوی این مربی آلمانی به این معناست که این مهاجم پرتغالی از شرایطی که پس از بازگشت به شمال غربی انگلیس دارد راضی و خشنود نیست.

منصفانه است اگر بگوییم که بازگشت رونالدو به منچستریونایتد طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته پیش نرفت. بسیاری از هواداران پس از پایان پنجره نقل و انتقالات تابستانی و جذب رافائل واران، جیدون سانچو و رونالدو باور داشتند که یونایتد مدعی قهرمانی در لیگ برتر خواهد بود اما نتایج ناامیدکننده و عملکرد ضعیف باعث نارضایتی شدید هواداران این تیم شده است.

در حالی که دوران حضور رونالدو در تورین نیز چندان درخشان نبود و آنها علاوه بر عدم موفقیت در کسب جام قهرمانی لیگ اروپا، سلطه خود بر رقابت‌های داخلی را نیز از دست دادند اما انتقادها از این بازیکن به اندازه انتقادها از او در انگلیس نبود.

این مهاجم پرتغالی آمار بسیار بهتری در تورین داشت. او در آخرین فصل حضورش در یوونتوس موفق شد میانگین 0.93گل زده در هر 90 دقیقه، 0.51 خلق موقعیت گل در هر 90 دقیقه و 1.93 شوت در چارچوب در هر 90 دقیقه را به ثبت برساند.

این در حالی است که آمار او در یونایتد تا به این جای فصل 0.44 گل در هر 90 دقیقه، 0.39 خلق موقعیت در هر 90 دقیقه و 1.23 شوت در چارچوب در هر 90 دقیقه بوده که افت قابل توجهی را نشان می‌دهد.

یوونتوس پس از جدایی او در ابتدای فصل با مشکلات جدی خصوصا در امر گلزنی روبرو شد اما شرایط این تیم در چند هفته اخیر بسیار بهتر شده و آنها در حال قطعی کردن حضورشان در رقابت‌های لیگ قهرمانان فصل آینده هستند.

این در حالی است که منچستریونایتد در حال حاضر در جایگاه پنجم لیگ برتر انگلیس قرار دارد و با توجه به دیدارهای عقب افتاده و عملکرد سایر رقبا در کورس کسب سهمیه لیگ قهرمانان، اینطور به نظر می‌رسد که آنها به احتمال زیاد در فصل آینده این رقابت‌ها حضور نخواهند داشت. اتفاقی که به هیچ وجه برای رونالدو قابل قبول نیست.

 

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone