دوشنبه 23 اسفند 1400
یوونتوس به کمک جنگ‌زدگان اوکراین شتافت

یوونتوس به کمک جنگ‌زدگان اوکراین شتافت

باشگاه یوونتوس در اقدامی زیبا دست به کمک به کودکان آسیب دیده در جنگ اوکراین زده است.
باشگاه یوونتوس اتوبوس های خود را برای آوردن 80 پناهجو از مرز مجارستان به ایتالیا فرستاده است. دیروز این باشگاه اعلام کرد که اتوبوس هایی را برای تحویل اقلامی مانند غذا، دارو و پوشاک به منطقه زاهونی مرز مجارستان ارسال کرده است. اما این همه ماجرا نبود و در ادامه آنها تصمیم گرفتند از همان اتوبوس برای آوردن پناهندگان به ایتالیا استفاده کنند.

در بیانیه باشگاه یوونتوس عنوان شده این افراد اغلب آنها کودکان بین شش تا 14 ساله به همراه مادران‌شان هستند. مائوریتزیو آریوابنه، مدیر کل یوونتوس و لوکا استفانینی، رئیس بخش پزشکی باشگاه در این سفر رفت و برگشت که در مجموع 2800 کیلومتر به طول انجامید، این کاروان را همراهی کردند. این بچه ها و مادرانشان در هتل هایی نزدیک کونئو در منطقه پیمونت مستقر شدند. به نظر می رسد این بچه ها در مدارس فوتبال کیف، خارکف و سایر مناطق اوکراین مشغول به زندگی بودند و حالا باشگاه یوونتوس تصمیم به اسکان آنها در ایتالیا گرفته است.

البته یوونتوس تنها تیم فعال در زمینه کمک به جنگ زدگان نبوده و باشگاه‌های دیگر در سرتاسر جهان نیز در تلاش برای استقرار و کمک به این افراد هستند. باشگاه میلان از نسخه پیراهن ویژه جدید خود رونمایی کرده و در این طراحی از تصویر آندری شوچنکو استفاده شده است. تمام عواید فروش این لباس صرف کمک به مردم اوکراین خواهد شد و تا به حال رقم 60 هزار یورو جمع آوری شده است.

 

 

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone