ﺳﻪشنبه 24 اسفند 1400
مدرن‌ترین ورزشگاه ایران

مدرن‌ترین ورزشگاه ایران

چشم‌انتظار اولین بازی ملیبا تصمیم فدراسیون فوتبال قرار است آخرین مصاف تیم ملی فوتبال ایران در مرحله‌ی مقدماتی جام جهانی به میزبانی ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد برگزار شود.
بعد از چند نوبت گمانه‌زنی درباره‌ی انتقال محل برگزاری دیدارهای تیم ملی فوتبال ایران به ورزشگاهی در خارج از تهران، سرانجام این تصمیم نهایی شد و آخرین رویارویی ملی‌پوشان فوتبال ایران که صعودشان به جام جهانی 2022 قطر قطعی شده و بازی باقیمانده، دوئلی تشریفاتی با لبنان در مرحله‌ی انتخابی جام جهانی است، در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد به انجام خواهد رسید.

ورزشگاهی که به طور رسمی در شهریورماه 1396 افتتاح شد و حالا بعد از 1655 روز میزبانی از مسابقات لیگ برتر برای تیم سیاه جامگان، شهرخودرو و حتی نساجی و البته برگزاری رخداد مهمی چون فینال جام حذفی فوتبال ایران، این ورزشگاه مدرن در مشهد میزبان مسابقه‌ی ملی خواهد بود.

با توجه به این‌که مشهد در تعطیلات نوروز، کانون سفر بسیاری از زائران ایرانی و خارجی خواهد بود و ورزشگاه امام رضا(ع) در هسته‌ی مرکزی شهر قرار دارد، به نظر می‌رسد 9 فروردین‌ماه یک روز متفاوت و فراموش‌نشدنی برای فوتبال مشهد و البته فوتبال ایران خواهد بود.

هنوز تکلیف حضور تماشاگر یا عدم حضور در این ورزشگاه مشخص نشده، ورزشگاهی که 27 هزار جمعیت را می‌تواند پذیرا باشد اما احتمالاً حتی در صورت صدور مجوز حضور تماشاگر، حدود 5 تا 6 هزار هوادار می‌توانند از نزدیک با توجه به رعایت قوانین کرونایی نظاره‌گر مصاف تیم ملی فوتبال ایران در مقابل لبنان باشند.

در کنار کیفیت ایده‌آل چمن اصلی ورزشگاه، چمن شماره‌ی 2 مجموعه ورزشی امام رضا(ع) مشهد نیز کیفیت خوبی دارد و تیم‌های ملی ایران و لبنان این فرصت را دارند که پیش از رویارویی مستقیم، تمرین خوبی را پشت سر بگذارند.

بزرگترین وجه تمایز استادیوم امام رضا(ع) با دیگر ورزشگاه‌های ایران، مسقف بودن آن بوده، طرحی که این ورزشگاه را در خاورمیانه نیز متمایز کرده است؛ پروژه‌ی مسقف‌سازی استادیوم توسط شرکت FREYSSINET انجام شد که در کارنامه خود مسقف کردن استادیوم المپیک لندن را داشته و هم‌چنین در جام جهانی 2014 برزیل برخی از ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی را مسقف نموده است.

9 فروردین و در اولین مصاف خانگی تیم ملی فوتبال ایران در سال 1401، این ورزشگاه مدرن پذیرای شاگردان اسکوچیچ خواهد بود تا بعد از انجام آخرین رویارویی، رسماً پروسه‌ی آماده‌سازی خود برای حضور در جام جهانی را آغاز کنند.

مطمئنا با توجه به پتانسیل و امکانات ویژه ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد، استفاده از این ورزشگاه برای دوئل ایران-لبنان، می‌تواند یک شروع تازه برای استفاده از این ورزشگاه در رخدادهای ملی باشد تا دیگر صرفاً ورزشگاه آزادی تهران، تنها محل برگزاری دیدارهای تیم ملی قلمداد نشود و سایر هواداران فوتبال در ایران هم بتوانند از نزدیک نظاره‌گر مسابقات تیم ملی فوتبال باشند.

 

 

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone