ﺳﻪشنبه 24 اسفند 1400
چرا مهدوی‌کیا ستاره‌های لیگ برتر را دعوت نکرد؟

چرا مهدوی‌کیا ستاره‌های لیگ برتر را دعوت نکرد؟

غیبت ستاره‌های جوان فوتبال ایران که در لیگ برتر درخشیده‌اند در لیست تیم امید، ابهام‌های زیادی را درباره این تیم ایجاد کرده است.
لیست 27 نفره تیم ملی امید ایران امروز از سوی مهدی مهدوی‌کیا اعلام شد و نفرات دعوت شده باید روز 26 اسفند تا 29 اسفند در اردو باشند و زیر نظر کادرفنی توانایی‌هایشان را نشان بدهند.
نکته مهمی که در لیست اعلام شده از سوی مهدوی کیا به‌چشم می‌آید، غیبت ستاره‌های پرتعداد تیم امید در اردوی پیش رو است. با نگاهی به لیست مدعوین به‌راحتی می‌شود متوجه شد که فقط 6 بازیکن از 4 تیم لیگ برتری استقلال، پیکان، ذوب‌آهن و پرسپولیس به اردو فراخوانده شده‌اند. جالب اینکه 6 بازیکن مذکور نیز جزو نفرات اصلی تیم‌های بزرگسالان نیستند و از اصلی‌ترین نفرات امیدهای این باشگاه محسوب می‌شوند.
سایر نفرات دعوت شده به اردو را نیز تیم‌های لیگ یکی و لیگ دویی تشکیل می‌دهند که آنها نیز فعالیت ویژه‌شان در تیم امید باشگاه‌هایشان است و در تیم بزرگسالان بازی‌های زیادی نکرده‌اند.
این در حالی است که تیم امید که با هدایت مهدوی کیا در مسابقات مقدماتی زیر 23 سال آسیا شرکت کرد و جواز صعود به دور نهایی را کسب کرد، ستاره‌های پرتعدادی از تیم‌های لیگ برتری در اختیار داشت که آینده‌های فوتبال ایران محسوب می‌شوند.
در اردوی چند ماه قبل تیم امید، بازیکنانی نظیر یاسین سلمانی از سپاهان، علیرضا رضایی، امیرحسین حسین‌زاده، امیر علی صادقی و سبحان خاقانی از استقلال، سامان فلاح، رضا کاخساز و مهدی محبی از پیکان، مهدی احمدی از نفت مسجدسلیمان، جواد کیا از شهرخودروی مشهد، محمد حسین زواری و امید حامدی‌فر از صنعت نفت آبادان، محمدامین حزباوی، علیرضا کوشکی و علیرضا باویه از فولاد خوزستان، مهدی لموچی، آریا برزگر و فرزان دانا از فجرسپاسی شیراز، حسین نخودکار از گل گهرسیرجان، یونس اکبرپور از مس رفسنجان و... حضور داشتند که هرکدام امسال در لیگ بیست و یکم عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند و توانستند به تیم‌هایشان کمک شایانی انجام بدهند.
این نفرات نامدار اما در لیستی که صبح یک‌شنبه اعلام شد حضور ندارند و در عوض بازیکنان جدیدی که زیر 20 سال هستند به اردو دعوت شده‌اند.
دلیل این موضوع از سوی مهدوی کیا یک مساله منطقی به نظر می‌رسد. با توجه به اینکه المپیک 2024 حدود 3 سال دیگر برگزار می‌شود و سرمربی تیم امید باید روی نفراتی سرمایه‌گذاری کند که در صورت صعود به المپیک بتوانند به او کمک کنند، او خواسته که این بازیکنان که اکنون زیر 20 سال سن دارند هم ببیند و آنها را محک بزند.
به‌طور طبیعی در مسابقات مقدماتی المپیک که حدود یک‌سال دیگر برگزار می‌شود؛ مهدوی‌کیا از ستاره‌های جوان تیم‌های لیگ برتری هم دعوت به‌عمل می‌آورد و او قطعا از نام‌هایی که در بالا به آنها اشاره شد به‌سادگی عبور نخواهد کرد اما در اردوی پیش رو که 3 روز بیشتر به طول نخواهد انجامید او می‌خواهد نفرات جوان‌تر را که آینده‌های امید ایران هستند؛ آزمایش کند و سطح فنی‌شان را محک بزند.
این احتمال می‌رود که در اردوی بعدی تیم امید، مهدوی کیا ستاره‌هایی که اکنون زیر 23 سال سن دارند و در مقدماتی المپیک شانس بازی کردن را دارند؛ دعوت کند و در نهایت ترکیبی از این دو اردو را برای مسابقات زیر 23 سال آسیا که خرداد ماه برگزار می‌شود؛ انتخاب کند.
حضور ستاره‌های جوان پرتعداد در لیگ برتر بیست و یکم این فرصت را در اختیار مهدوی کیا و کادرفنی‌اش قرار می‌دهد که بتوانند تیمی قدرتمند را برای مقدماتی المپیک آماده کنند و طلسم چندین ساله برای حضور در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان را بشکنند.

 

 

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone