پنجشنبه 26 اسفند 1400
قلعه‌نویی: اخلاق مداری کردم و سرمربی تیم ملی نشدم

قلعه‌نویی: اخلاق مداری کردم و سرمربی تیم ملی نشدم

امیر قلعه‌نویی می‌گوید توافق نهایی برای حضور او در تیم ملی انجام شده بود اما این اتفاق به دلیل مخالفت مدیران باشگاه سپاهان رخ نداد.
سرمربی تیم گل گهر سیرجان که در حال حاضر تیمش را برای تقابل حساس با سپاهان در چارچوب هفته بیست و سوم لیگ برتر آماده می‌کند صبح امروز گفت : از دوره حضورش در سپاهان و رد پیشنهاد تیم ملی بخاطر هواداران این تیم گفت.

امیر قلعه‌نویی در ابتدای صحبت هایش درباره دوره سرمربیگری اش در سپاهان گفت: سپاهان تیم بزرگی است و عناوین مختلفی چه خارج و چه داخل کشور کسب کرده و تنها باشگاهی است که در جام باشگاه های جهان حضور داشته است؛ همان طوفان زرد طلایی به واقع وجود دارد. من در دو نوبت مسئولیت سپاهان را به عهده گرفتم؛ در یک نوبت که با استقلال قهرمان شدم و آن زمان اگر اشتباه نکنم سپاهان پنجم بود‌، یک نوبت هم من مسئولیت ذوب آهن را داشتم که نایب قهرمان شدیم و طرفداران سپاهان لطف داشتند و چند بار به تمرین سپاهان آمدند و خواستند که به سپاهان بروم و کمک کنم. من هم به عشق همان هواداران به سپاهان رفتم؛ هیچکس تیم دومی که در جام باشگاه های آسیا حضور دارد را نمی‌دهد تا تیمی که شرایط خوبی ندارد را بگیرد. به عشق هواداران این مسئولیت را قبول کردم. حتی جالب است که من در سال اول دوره دومی که در سپاهان بودم بودجه ما زیر ۵۰ میلیارد بود و اسناد آن هم وجود دارد. با یک بودجه معمولی یک تیم خیلی خوب درست کردیم که می‌توانستیم قهرمان شویم اما اشتباهات سهوی داوری در دو بازی بود که باعث شد که ما قهرمانی را از دست بدهیم.

او در ادامه با اشاره به پیشنهادی که به او برای حضور در تیم ملی داده شده بود گفت: سال بعدش من به عشق همان هواداران به تیم ملی نرفتم. هیچ مربی در دنیا این کار را نمی‌کند اما من اخلاق مداری کردم و این کار را انجام دادم. قبل از آقای اسکوچیچ دوستان به اصفهان آمدند و جلسه گذاشتیم و کار تقریبا نهایی شده بود.

قلعه‌نویی در پاسخ به سوال مجری برنامه که آیا بر سر‌ مبلغ هم به توافق رسیده بودند یا خیر عنوان کرد: ما برای تیم ملی نباید مبلغ بگذاریم کمااینکه در آن دوره ای هم که به مالزی رفتیم چون شرایط خوبی وجود نداشت و بین کمیته انتقالی و مسئولین وقت سازمان بود، ما و همکاران‌مان بدون قرارداد به مالزی رفتیم و این باعث افتخار ماست. دوستان به این مسائل توجه نمی‌کنند اما مهم نیست؛ مهم این است که ما این کار را اول برای خدا و بعد برای مردم انجام دادیم. این بار هم تقریبا توافق انجام شده بود که قرار بود بعد از بازی با السد اعلام کنند اما باز من شرط گذاشتم که مدیران باشگاه رضایت داشته باشند و در نهایت آقای عظیمیان مخالفت کرد و من هم تمکین کردم.

او در پایان گفت: بعد از اتفاقی که در دوره اول تیم ملی برای من افتاد واقعا به ناحق در حق من ظلم شد. من ۱۴ سال مبارزه کردم و سختی کشیدم و در شهرستان ها و تیم های بی پول بودم ولی به چیزی که می‌خواستم رسیدم؛ آقای بزرگی و آقای کشوری لطف داشتند و چون می‌دانستند من درگیر تمرینات و مسابقات هستم لطف کردند و به اصفهان آمدند. باز هم از آنها تشکر می‌کنم چون انسان های بزرگی هستند. حالا نشد و حتما خیریتی در آن بوده است. آن بالایی چیزهایی را می‌بیند که شاید ما نبینیم؛ شاید ما در زمانش خیلی دوست داشته باشیم به خواسته دنیوی خودمان برسیم ولی شاید یا من لیاقت نداشتم و شاید خدا خیریتی دیده که نشده است اما من می‌خواهم بگویم ما در رابطه با سپاهان چیزی که وظیفه‌مان بود انجام دادیم و از بعضی رفتارها که بگذریم، سپاهان باشگاه بزرگی است.

 

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone