شنبه 28 اسفند 1400
استقلال 1 - 1 پرسپولیس

استقلال 1 - 1 پرسپولیس

نود و هشتمین شهرآورد پایتخت در شرایطی با تساوی 1-1 به پایان رسید، که فراتر از انتظارات این بازی درگیری، حواشی و جنجال داشت؛ پرسپولیس ابتدا توسط علی نعمتی به گل رسید اما در دقایق پایانی مسابقه رودی ژستد گل تساوی را برای آبی‌پوشان به ثمر رساند تا دربی بدون برنده اما جذاب و پر حاشیه به پایان برسد.

یکی از اتفاقات جذاب این مسابقه، حضور بیش از 20 هزار تماشاگران بود که باعث شکل‌گیری شور و حال ویژه‌ای در ورزشگاه آزادی شده بود.

جنجالی‌ترین صحنه‌ مسابقه هم بعد از گل استقلال به ثمر رسید که یحیی گل‌محمدی در اعتراض به عدم انجام تعویض‌های تیمش، به‌شدت علیه سیدعلی داور مسابقه برافروخته شد و تنش ایجاد شده در بازی و عصبانیت شدید سرمربی پرسپولیس باعث اخراج او از کنار زمین شد.

20:35- با وجود پایان بازی و گذشت یک ساعت و نیم از زمان مسابقه گروهی از هواداران استقلال روی سکوهای ورزشگاه حضور دارند و سرود قهرمانی می‌خوانند.

20:30- مهدی ترابی نیز مثل سرمربی پرسپولیس در میکسدزون به شدت عصبانی بود و درباره داور گفت: «آقای سیدعلی تمام سوت‌ها را به نفع تیم حریف زد. الان می‌روند دو صحنه درمی‌آوردند و در کارشناسی می‌کنند که فلان صحنه خطا بوده یا نه، اما در یک لحظه من توپ را از مدافع خارجی حریف دزدیم و او پای من را زد، اما خطا نگرفت. مگر می‌شود؟ اصلا چنین چیزی امکان‌پذیر نیست.»

20:20- حمید مطهری صحبت هایش در نشست خبری را با خشم فراوارن شروع کرد و گفت که قضاوت سیدعلی باعث شد تا استقلال به گل برسد. او اعتقاد داشت که ده نفره بودن پرسپولیس در آن لحظه عامل اصلی گلزنی استقلال بود و به زعم او آبی پوشان در مقابل تیم یازده نفره پرسپولیس نمی‌توانستند به گل برسند.

20:15- فرهاد مجیدی در نشست خبری راجع به اعتراض های تند یحیی گل‌محمدی که منجر به اخراجش شد گفت: «با توجه به فشار بازی این طبیعی بود.»

20:10- یحیی گل‌محمدی در حالیکه با خشم فراوان در حال ترک میکسدزون بود به دوربین ورزش سه گفت امروز سیاه ترین روز داوری فوتبال ایران بود.

19:16 - گل‌محمدی با کارت قرمز از زمین اخراج شد.

19:15 - سهیل مهدی در وسط زمین مشغول آرام کردن یحیی گل‌محمدی است.

19:14 - تلاش کادرفنی پرسپولیس برای آرام کردن یحیی بی اثر مانده است.

19:14 - یحیی پس ز خروج از منطقه فنی، وارد زمین شد و عتراض خود را ادامه داد.

19:13 - یحیی گل‌محمدی به شدت مشغول اعتراض به داور است.

19:12 - سیدجلال حسینی آماده حضور در زمین می‌شود.

19:11 - سعید آقایی دچار مصدومیت شده و به نظر آسیب دیدگی او جدی است.

19:08 - کمال کامیابی‌نیا اولین بازیکن تعویضی پرسپولیس است.

19:07 - با سیو شوت حسین زاده توسط گوهری، طرفداران به شدت او را تشویق کردند.

18:57 - تکل غلامی روی پای تمیروف و توپگیری از او تشویق شدید مجیدی را به دنبال داشت.

18:54 - آمانوف و حردانی آماده ورود به زمین می‌شوند. این تصمیم فرهاد، هواداران استقلال را به وجد آورده است.

18:49:نعمتی بعد از گلزنی و شادی گل خود، در نهایت به این شکل قدردانی‌اش بابت پاس رامین رضاییان را نشان داد.

18:42 - رضاییان برای مداوا لحظاتی به کنار زمین رفت.

18:41 - با خروج دانشگر به نظر استقلال با 4 دفاع بازی را ادامه می‌دهد.

18:39 - اولین تعویضی بازی زبیرنیک نفس است که وارد زمین خواهد شد. مجیدی خیلی زود او را از جمع بازیکنانی که پشت دروازه گرم می‌کردند، فراخواند.

18:37 - یحیی گل‌محمدی با درآوردن شال گردن به سمت داور چهارم رفت و اولین اعتراض نیمه دوم را انجام داد.

18:32 - لبخندهایی که خیلی زود خشک شد؛ فرهاد مجیدی و یحیی گل‌محمدی لحظاتی بعد از عکس دو نفره پیش از شروع دربی، در کنار زمین مشغول هدایت تیم خود شدند و با شور و حرارت خاصی و بعضاً چهره‌هایی برافروخته، بازیکنان خود را هدایت کرده و به سوت‌های داور مسابقه اعتراض کردند تا خیلی زود لبخندهای شکل گرفته در ابتدای بازی، از صورت دو سرمربی رخت بربندد.

18:31 - دو بازیکن تاجیک پرسپولیس به رختکن نرفتند و با دستور کادرفنی مشغول گرم کردن هستند.

18:29 - فرهاد مجیدی سرمربی استقلال پس از برخورد یامگا و گوهری تا پایان نیمه به داور اعتراض داشت و پس از سوت پایان هم این اعتراض را به سیدعلی نشان داد.

18:28 - علی نعمتی مدافع شماره شش پرسپولیس پس از گل شادی متفاوتی داشت و به سمت سکوهای پرسپولیس رفت و شادی اش را با آنها تقسیم کرد.

18:27 - رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس در حالی که در محاصره خبرنگاران بود، گفت: یک گل دیگر می‌زنیم

18:18 - در بین درگیری‌ها بهزاد غلامپور مربی گلرهای استقلال برخورد شدیدی با عبدی داشت.

18:17 - با پایان نیمه اول و سوت سیدعلی، بازیکنان دو تیم به سمت داور رفتند تا به او اعتراض کنند.

17:59 - هواداران پرسپولیس در دقیقه 24 یاد کاپیتان فقید خود را زنده نگه داشتند.

17:49- شماره هفتاد پرسپولیس یعنی تمیروف با آرنج به صورت شماره هفتاد استقلال یعنی دانشگر زد و نخستین اخطار بازی را دریافت کرد.

17:42 - کادرفنی استقلال به شدت مشغول اعتراض به سیدعلی است.

17:43 - برخورد مشکوک داخل محوطه جریمه باعث شد تا تنش در سکوهای دو تیم ایجاد شود.

17:42 - کادرفنی استقلال به شدت مشغول اعتراض به سیدعلی است.

17:39- پیراهن گوهری کاملا هم رنگ با پیراهن تیم داوری است که در نوع خود جالب توجه است.

17:37 - اولین خطای بازی با اعتراض بازیکنان به داور و درگیری آنها همراه بود.

17:28 - هواداران دو تیم با پرچمهای بزرگ پیش از شروع بازی شکل خاصی به ورزشگاه دادند.

17:23 - دراگان اسکوچیچ وارد ورزشگاه آزادی شد.

17:22-شرزود تمیروف، رضا اسدی و احمدگوهری سه دربی‌اولی ترکیب اصلی سرخپوشان هستند.

17:08 - بازیکنان پرسپولیس زمین را ترک کردند و به سمت رختکن رفتند.

17:02- این لیست بازیکنان اصلی و ذخیره استقلال و پرسپولیس در دربی 98 است.

16:51-احمد گوهری پس از بازی مقابل مس و نفت مسجد سلیمان حالا مقابل استقلال فیکس شده و بزرگترین بازی دوران فوتبال خود را در ۲۶سالگی تجربه می‌کند. او با کلین‌شیت در این دیدار حساس می‌تواند مسیر فوتبالی را دگرگون کند.

16:46-شاید زوج دفاعی علی نعمتی و فرشاد فرجی برای هواداران پرسپولیس غیرمنتظره بود اما این دو کنار هم در شهرآورد گذشته بازی کردند و پرسپولیس موفق به کلین‌شیت شد.

۱۶:۴۴- حامد لک با حضور در چمن و با مشاهده بهزاد غلامپور رفت و با مربی دروازه‌بانان استقلال خوش و بش کرد و در میان تشویق هواداران پرسپولیس و هو کردن‌های سکوهای آبی، به سمت دروازه تمرینی سرخ‌ها رفت تا به گوهری و فنایی ملحق شود.

۱۶:۴۴- با توجه به ترکیب پرسپوليس و نیمکت‌نشینی سیدجلال حسینی، امید عالیشاه و کمال کامیابی‌نیا باید در انتظار کاپیتانی وحید امیری در این دربی بود.

🚨16:43- ترکیب اصلی پرسپولیس برای بیشتر هواداران این تیم غیرمنتظره بود و سرخ‌ها با چند تغییر نسبت به بازی‌های قبلی به میدان خواهند رفت.

🚨16:40- ترکیب استقلال اعلام شد که حضور وریا، چشمی و ارسلان در جمع نفرات اصلی نیز قابل توجه است.
ترکیب استقلال به این شرح است:
سید حسین حسینی، محمد دانشگر، رافائل سیلوا، عارف غلامی، وریا غفوری، جعفر سلمانی، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور، امیرحسین حسین‌زاده، کوین یامگا و ارسلان مطهری.

16:40-مجتبی جباری ،ستاره استقلال در دربی ها با چهار گل زده و چهار پاس گل با انتشار استوری لوگو استقلال در پرچم آبی به استقبال دربی رفت.

16:28- رضا اسدی در دربی نیم فصل اول تمام بازی را از روی نیمکت دنبال کرد و با دبل هفته گذشته خود امیدوار است در اولین تجربه شهرآورد موثر ظاهر شود.

16:26- با ورود کاروان استقلال هواداران این تیم به شدت فرهاد مجیدی را مورد تشویق قرار دادند.

۱۶:۱۲-یامگا و ژستد اولین بازیکنانی بودند که در چمن حضور یافتند. ژستد با قهوه ای در دست با ابراز احساسات هواداران جواب می‌داد و کمتر از یک دقیقه بعد چمن را ترک کردند.

16:10- کاروان استقلال وارد ورزشگاه شد.

15:59- امید عالیشاه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که پرسپولیس فقط برای پیروزی وارد زمین می‌شود.

15-53- یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس در جمع قرمزها حضور نداشت و هنوز به ورزشگاه آزادی نیامده است.

15:52- بر خلاف شایعات موجود مبنی بر ابتلای سه باز‌یکن پرسپولیس به کرونا تمیروف، حنانوف و صفروف در جمع سرخپوشان حضور داشتند.

15:51- در حالیکه حامد پاکدل قصد گفتگو با خبرنگاران را داشت، فرشاد فرجی به او توصیه کرد که گفتگو نکند و با کشیدن کیفش مهاجم پرسپولیس را یه سمت رختکن هدایت کرد.

15:50- لحظاتی پیش کاروان پر وارد تونل ورزشگاه شد؛ کریم باقری در جمع سرخپوشان حضور ندارد.

15:45- خبرنگاران منتظر ورود بازیکنان دو تیم هستند و احتمالا اولین کاروان، بازیکنان پرسپولیس خواهند بود.

15:29- باشگاه پرسپولیس دقایقی قبل اعلام کرد که کریم باقری به دلیل ابتلا به کرونا در اردوی این تیم حضور نخواهد داشت.

14:51- استقلال نسبت به بازی رفت 2 تغییر قطعی به نام‌های سیاوش یزدانی و حسین مرادمند در ترکیب اصلی خود خواهد داشت و احتمال فراوان رضا آذری، محمد دانشگر و روزبه چشمی نیز بازی را از روی نیمکت آغاز کنند.

14:50- امروز به‌طور رسمی مشخص شد که جواد خیابانی گزارش دربی ۹۸ را برعهده دارد. خیابانی شب گذشته بازی ویارئال-یوونتوس را گزارش کرده بود.

14:30- باشگاه پرسپولیس 10 درصد از مطالبات اعضای این تیم را در آستانه دربی پرداخت کرد.

14:20- در اطراف ورزشگاه بازار سیاه بلیت فروشی تشکیل شده و برخی از بلیت‌های قسمت VIP تا دو میلیون تومان فروخته می‌شود.

14:05- پرسپولیس در دور رفت با این ترکیب به میدان رفت که از این جمع شیری جدا شده و آل‌کثیر به دلیل مصدومیت حضور ندارد.

14:00-سیامک نعمتی که در سال‌های اخیر دربی‌های زیادی را تجربه کرده امروز از جمع سرخ‌پوشان دور است. او که این روزها کارهای درمانش را در قطر انجام می‌دهد با این پست و امیدواری برای پیروزی به استقبال دربی رفت.

13:40- به دلیل اینکه سیستم گیت‌های ورودی با بارکد بلیت‌ها همخوانی ندارد، تعداد زیادی از تماشاگران دو تیم برای ورود به ورزشگاه آزادی با مشکل روبه‌رو شدند. (تسنیم)

13:10- درهای ورزشگاه آزادی از ساعتی قبل باز شده و هواداران در استادیوم مستقر هستند.

12:45- باشگاه پرسپولیس با انتشار این تصویر که بریده‌ای از بازیکنان این تیم را دارد و یحیی گل‌محمدی سرمربی سرخ‌پوشان در جلوی آن خودنمایی می‌کند به استقبال دربی رفته است.

12:35 - نیروی انتظامی در اقدامی جالب توجه در کنار وسایل نقلیه معمول، با چند راس اسب در ورزشگاه آزادی حاضر شده است.

12:25- کنفدراسیون فوتبال آسیا با تصویر کشیدن دو ستاره دو تیم مهدی ترابی و کوین یامگا به‌همراه یحیی گل محمدی و فرهاد مجیدی به استقبال دربی بزرگ آسیا رفت.

12:20- از ترکیب اصلی‌ای که با هدایت یحیی در نیمه نهایی جام حذفی مقابل استقلال در تابستان ۹۹ به میدان رفت تنها چهار بازیکن در تیم فعلی مانده‌اند که سیامک نعمتی مصدوم است و فقط سید جلال، ترابی و امیری در دسترس کادرفنی هستند.

12:05-باشگاه استقلال با تصویر کشیدن سیدمهدی حسینی ،مهدی مهدی‌پور و جعفر سلمانی ،پوستر نبرد با پرسپولیس را منتشر کرد و به استقبال دربی رفت.

۱۱:۳۷-سیدحسین حسینی – رافائل سیلوا – عارف غلامی – صالح حردانی – جعفر سلمانی – مهدی مهدی‌پور – زبیر نیک‌نفس – کوین یامگا – عزیزبک آمانوف – امیرحسین حسین‌زاده – رودی ژستد

۱۱:۳۷- احمد گوهری- فرشاد فرجی- رامین رضاییان- علی نعمتی -سعید آقایی -میلاد سرلک- رضا اسدی -مهدی ترابی -احسان پهلوان- وحید امیری- شرزود تمیروف

11:36 - گزارش‌ها از ورزشگاه آزادی حاکی از آن است که در‌های ورزشگاه به روی هواداران باز شده است.

11:26- بیش از 44 سال است که رکورد 7 گل زده صفر ایرانپاک در دربی پایتخت شکسته نشده است. مرحوم ایرانپاک در دربی سال 56 دبل کرد و شمار گل‌هایش را به عدد 7 رساند و در تمام این سال‌ها، عنوان بهترین گلزن دربی را یدک می‌کشد. می‌توان گفت که شکستن رکورد ایرانپاک در شهرآورد امروز غیرممکن است ولی شکسته نشدن رکورد شخصی بهترین گلزن تاریخ دربی در طی 44 سال گذشته نیز در نوع خود جالب توجه است.

11:21 - دوئل جذاب بازی امروز، تقابل یحیی گل‌محمدی با فرهاد مجیدی خواهد بود که فارغ از مسائل فنی، احتمالا حواشی خاص خود را هم خواهد داشت.

11:20- تاکنون هیچ بازیکن خارجی استقلال در تاریخ دربی‌ها موفق به گلزنی نشده است. امروز رودی ژستد، کوین یامگا، عزیزبک آمانوف و رافائل سیلوا فرصت دارند تا تاریخ‌سازی کرده و نام خود را به‌عنوان اولین بازیکن خارجی تاریخ استقلال که موفق به باز کردن دروازه پرسپولیس شده است؛ به ثبت برساند.

11:10 - روزنامه خبر ورزشی تمام صفحه را به دربی اختصاص داده و با استفاده از سبزه و تیتر «بوی دربی، بوی جام» به این شهرآورد پرداخته است.

11:05 - امید عالیشاه پس از چند هفته مصدومیت امروز در اختیار کادرفنی پرسپولیس خواهد بود.

11:00 - قضاوت‌های پیشین سیدعلی حاکی از آن است که احتمال دارد او 23% پنالتی اعلام کند.

10:55 - روزنامه گل از تیتر «قرن آورد» برای دربی پیش رو استفاده و با عکسی از ورزشگاه آزادی که هواداران را در خود دارد، به حضور آنها در دربی امروز اشاره کرده است.

10:50- اللهیار صیادمنش با 17 سال و 117 روز سن، جوانترین بازیکنی است که حضور در دربی را تجربه کرده است.

10:40 - نکته ویژه درباره یحیی گل محمدی این است که او هرگز در دربی شکست نخورده است.

10:30 - شنیده‌ها حاکی از آن است که داوود فنایی، حامد لک را برای دروازه‌بانی دربی انتخاب کرده است.

10:20 - در حالی‌که انتقادات زیادی برای بلیت فروشی با رقم 100, 150 و 200 هزار تومان مطرح بود اما با استقبال ویژه هواداران بلیت‌ها تمام شده‌اند.

10:10- در صورتی‌که ارسلان مطهری امروز موفق به باز کردن دروازه پرسپولیس شود، با 4 گل زده در دربی پایتخت، در کنار سرمربی خود فرهاد مجیدی و همچنین مجتبی جباری خواهد ایستاد.

10:04 - شنیده‌ها حاکی از آن است که سیدجلال حسینی امروز روی نیمکت حضور خواهد داشت. او در صورتی‌که به میدان برود، اولین چهل ساله دربی خواهد شد.

10:00- از آخرین پیروزی استقلال مقابل پرسپولیس ‌در جریان بازی، 1477 روز و 10 دربی متوالی می‌گذرد. در تاریخ سابقه نداشته که استقلال در بیشتر از 10 دربی پشت سر هم موفق به کسب پیروزی نشود.

9:59- آخرین دربی با تماشاگر تقابل مجیدی و گل‌محمدی در لیگ نوزدهم بود که با تساوی دو بر دو خاتمه یافت.

 

 

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone