شنبه 13 فروردین 1401
نساجی ۰ - فولاد ۲

نساجی ۰ - فولاد ۲

فولاد با ارائه یک بازی هوشمندانه با دو گل نساجی را شکست داد تا در شرایط آرمانی مهیای لیگ قهرمانان شود.
در اولین دیدار لیگ برتر ایران در سال نو نساجی در ورزشگاه امام رضا از فولاد خوزستان که برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌شود، میزبانی کرد. درحالی‌که در هفته بیست و چهارم درِ ورزشگاه‌ها به روی تماشاگران باز می‌شود، نساجی با میزبانی در مشهد از حمایت هواداران‌شان بهره نبرد تا فولاد با خیال راحت برنامه‌هایش را پیاده کند.

در این بازی نساجی فرصت‌هایی داشت و پس از عقب افتادن مالکیت را نیز در اختیار داشت اما خوزستانی‌ها با ارائه یک بازی هوشمندانه و روان دو گل زدند و حتی فرصت بیشتر کردن اختلاف را داشتند. فولاد شمایلی از یک تیم آماده برای رقابت‌های آسیایی را نشان داد.

با این نتیجه فولاد با روحیه بالا به عربستان سفر خواهد کرد. شاگردان نکونام ۳۸ امتیازی شدند و فعلا در جایگاه چهارم قرار گرفتند. نساجی نیز با همان ۲۷ امتیاز در نیمه دوم جدول باقی ماند.

هفته بیست و چهارم لیگ برتر/ جمعه 1401/01/12 ساعت 17/ورزشگاه امام رضا

ترکیب نساجی:
علیرضا حقیقی
عرفان گل‌محمدی(۷۶-محمد مهدی نظری)
شاهین طاهرخانی
سعید غلامعلی‌بیگی
مرتضی منصوری
متین کریم زاده(۵۹- احسان قهاری)
ایوب کلانتری
مسعود شجاعی
صابر حردانی
حسن نجفی
رضا جعفری(۷۶- محمد قربانی)
سرمربی: ساکت الهامی

ترکیب فولاد:
شهاب گردان
مهدی شیری
موسی کولیبالی
عارف آقاسی
محمد آبشک( ۸۶- سینا مرادی)
آرش رضاوند(۸۶- محمد رضا خلعتبری)
حمید بوحمدان
ساسان انصاری(۹۱- مجتبی نجاریان)
وحید حیدریه( ۹۱- ایوب والی)
محمدرضا عباسی(۷۶- علیرضا کوشکی)
لوسیانو پریرا

اخطار
موسی کولیبالی (۵۸)
آرش رضاوند (۷۹)

شرح گل‌ها
فولاد یک - نساجی صفر(دقیقه ۳۹: آرش رضاوند): ضربه ایستگاهی برای فولاد به‌دست آمد که توسط مهدی شیری زده شد و سانتر دقیق او با ضربه سر خوب آرش رضاوند همراه شد و دروازه حقیقی در حالی‌که این دروازه‌بان در آستانه باز شدن دروازه با انگشتانش توپ را زده بود، باز شد.

فولاد دو - نساجی صفر (دقیقه ۷۰: آرش رضاوند): درحالی‌که نساجی میدان‌دار بود شاگردان نکونام یک حمله سریع را ترتیب دادند و پاس عرضی پریرا در محوطه به رضاوند رسید و او با ضربه‌ای دقیق دبل کرد.

*دقایق حساس:
دقیقه ۲: ضربه آزاد برای نساجی از پشت محوطه جریمه که توسط حسن نجفی زده شد و با اختلاف کم به بیرون رفت.

دقیقه ۱۰: کرنر برای نساجی که شجاعی ضربه را زد و توسط شهاب گردان از دروازه فولاد دور شد.

دقیقه ۱۳: ضربه سر محکم توسط آبشک که با اختلاف کم از بالای دروازه نساجی به بیرون رفت.

دقیقه ۱۶: پاس خوب از منصوری به درون محوطه جریمه فولاد که گل‌محمدی به توپ نرسید و بی‌حاصل به بیرون رفت.

دقیقه ۲۶: ضد حمله خوب برای نساجی شکل گرفت؛ حردانی به جعفری پاس داد اما شوت جعفری شدت لازم را نداشت و توسط شهاب گردان به بیرون رفت.

دقیقه ۳۰: پاس خوب آبشک برای پریرا که به او نرسید و توپ در دستان حقیقی گرفت.

دقیقه ۳۷: کرنر برای فولاد زده شد که ضربه سر بازیکن فولاد توسط حسن نجفی دفع شد؛ این صحنه بسیار مشکوک بود و فولادی‌ها معتقد بودند توپ از خط رد شده است.

دقیقه ۵۵: ارسال پر قدرت از وحید حیدریه که توسط حقیقی به بیرون زده شد.

دقیقه ۶۳: ارسال جعفری از سمت راست به طرف دروازه فولاد که با ضربه سر کولیبالی از بالای دروازه به کرنر رفت.

دقیقه ۶۸: دربیل دوطرفه و شوت از احسان قهاری که بی‌حاصل بود و به گل تبدیل نشد.

دقیقه ۷۳: شوت محکم از راه دور توسط بوحمدان که به شکل خطرناک به تیرک دروازه نساجی برخورد کرد و دروازه حقیقی با خوش شانسی در این صحنه گل نشد.

*شرح بازی:
نیمه اول: نساجی با تغییرات زیادی مقابل فولاد قرار گرفت و الهامی چند مهره اصلی خودش را در اختیار نداشت و این موضوع بازی آنها تحت تاثیر قرار داده بود. در دقایق اول بازی نساجی، هجومی‌تر بازی کرد و چند حمله به سمت دروازه فولاد داشت اما رفته رفته حجم حملات فولاد به سمت نساجی بیش‌تر شد و در نهایت با ضربه سر رضاوند به گل رسیدند. نساجی موقعیت‌های زیادی روی دروازه حریف ایجاد کرد اما توانست به گل برسد. شاگردان ساکت الهامی به خوبی پاس کاری می‌کردند اما روی ضربات آخر قادر نبودند موثر کار کنند تا دروازه شهاب گردان در نیمه اول بسته بماند.

نیمه دوم: این نیمه هجومی‌تر آغاز شد و در دقایق نخستین هر دوتیم حملاتی را به سمت دروازه‌ها داشتند. در ۴۵ دقیقه دوم نساجی مالک توپ بود اما نتوانست از این برتری استفاده کند تا خلاف جریان بازی فولاد با حداقل حمله به گل دوم برسد و تا آستانه زدن گل سوم نیز پیش برود. بعد از گل دوم فولاد به دفاع از اندوخته‌هایش رو آورد و حملات نساجی سرعت بیش‌تری گرفت. الهامی با تعویض‌های هجومی سعی کرد بازی را برگرداند اما با درخشش دفاع مستحکم فولاد این اتفاق نیفتاد و نساجی در این بازی تن به شکست داد.

*اتفاق ویژه: دو صحنه مشکوک روی دروازه نساجی در نیمه نخست رخ داد که اولی صحنه گل با ضربه سر رضاوند بود که بازیکنان نساجی اعتقاد داشتند بازیکن فولاد در شرایط آفساید گل زده و دیگری به چند دقیقه پیش از گل مربوط می‌شود که این بار فولادی‌ها معترض بودند و می‌گفتند توپ از خط گذشته است. اینطور که پیداست در سال جدید هم قرار است لیگ ایران پر از صحنه‌های مشکوک و بحث برانگیز داوری باشد و صحبت‌ها در این هفته‌های پایانی حول محور تصمیمات داوران خواهد چرخید.

*بهترین بازیکن: آرش رضاوند هافبک سابق استقلال در همین هفته‌های کوتاه بازی در فولاد، زیر نظر جواد نکونام حسابی روی فرم مطلوب آمده و در این دیدار با ثبت دبل در گلزنی مهره تحسین برانگیز تیمش بود. ستاره این هفته فولاد حالا شانس این را دارد در ترکیب فولاد برای لیگ قهرمانان جای بگیرد.

*حواشی:
*در دقیقه یک طی یک حمله توسط بازیکنان فولاد در محوطه جریمه توپ به بازیکنان نساجی برخورد کرد که بازیکنان فولاد اعتقاد به خطای هند پنالتی داشتند.

*در دقیقه ۳۷ فولادی‌ها به‌شدت اعتقاد داشتند توپ از خط رد شده است ولی داور توجهی به اعتراض آنها نداشت تا یک صحنه مشکوک خلق شود.

*گل اول فولاد مشکوک به آفساید بود و به نظر می‌رسید رضاوند در محدوده آفساید به توپ ضربه زده است که باعث شد الهامی به‌شدت اعتراض کند و کارت بگیرد.

*وقتی در دقیقه ۶۸ حیدریه روی زمین افتاده بود شجاعی قصد داشت توپ را بیرون بزند که با فریادهای ساکت الهامی پشیمان شد و نهایتا گردان بازی را از جریان انداخت.

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone