ﺳﻪشنبه 16 فروردین 1401
خروج پرسپولیس از جمع 100 تیم برتر جهان

خروج پرسپولیس از جمع 100 تیم برتر جهان

در جدیدترین رده بندی تیم های باشگاهی جهان، پرسپولیس از جمع صد تیم برتر خارج شد و استقلال روند صعود داشت.
سایت فوتبال دیتا بیس که به جمع آوری آمار و اطلاعات تیم های باشگاهی و رده بندی باشگاه های فوتبال جهان می پردازد، جدیدترین آپدیت خود از رنکینگ تیم ها را منتشر کرد که با تغییرات قابل توجهی برای تیم های ایرانی همراه بود.

نتایج چند وقت اخیر پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال ایران و افزایش فاصله این تیم با صدر جدول، باعث شد تا شاگردان یحیی گل محمدی در جدیدترین رنکینگ تیم های باشگاهی با سقوط 12 پله ای از جایگاه 94 جهان در ماه فوریه به رتبه 106 جهان برسند که این مسئله سبب شد تا دیگر نام پرسپولیس در میان صد تیم برتر دنیا دیده نشود.

سقوط پرسپولیس تنها به رتبه بندی جهانی محدود نمی شود. شاگردان یحیی گل محمدی که در رتبه سوم آسیا حضور داشتند، به جایگاه پنج سقوط کرده و جای خود را به اولسان و السد داده اند.

در سمت دیگر، استقلال توانست روند صعودی خود را ادامه دهد. آبی پوشان که در ماه نوامبر 2021 در رتبه 231 جهان بودند، در 4 ماه اخیر به رتبه 158 دنیا و بالاتر از تیم هایی نظیر برنلی، لیدز یونایتد و برایتون انگلیس، سمپدوریا ایتالیا، اشتوتگارت و وولفسبورگ آلمان و... قرار گرفتند.

استقلال همچنین در رتبه بندی تیم های آسیایی توانست به رتبه هشتم رسیده و بالاتر از تیم هایی نظیر کاشیما، النصر، پاختاکور، الاتحاد و... قرار بگیرد.

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone