شنبه 29 خرداد 1400
دانمارک 1-2 بلژیک؛ جای خالی اریکسن

دانمارک 1-2 بلژیک؛ جای خالی اریکسن
بلژیک در دومین دیدارش از رقابت های یورو 2020 در گروه B موفق شد 2-1 دانمارک را شکست دهد و صعودش به مرحله بعد را قطعی کند.

بلژیک و دانمارک در دومین مسابقه خود در گروه B رقابت های یورو 2020 در جوی بسیار احساسی به مصاف یدیکدیگر رفتند. این اولین مسابقه دانمارکی ها پس از حادثه تکان دهنده ایست قلبی کریستین اریکسن در زمین بازی بود و بازیکنان هر دو تیم و تماشاگران حاضر در ورزشگاه در دقیقه 10 بازی با توقف مسابقه به مدت یک دقیقه به تشویق ستاره دانمارکی که هنوز هم در بیمارستان بستری است پرداختند.

دانمارکی ها مسابقه را بسیار پر قدرت آغاز کردند و بازیکنان بلژیک که آماده چنین شروع توفانی از سوی حریف نبودند به شدت غافلگیر شدند.

در دقیقه دو بازی دانمارکی ها روی حملات گسترده خود به اولین گل بازی رسیدند. حملات دانمارک خیلی زود خط دفاع بلژیک را وادار به اشتباه کرد و پاس بی دقت جیسون دندونکر به هویبرگ رسید و او نیز توپ را مستقیما برای یوسف پولست فرستاد تا مهاجم دانمارک با ضربه محکم پای راست گوشه سمت چپ دروازه تیبو کورتوا را نشانه بگیرد و نخستین گل دانمارک را به ثمر برساند.

دانمارک در ادامه هم سرعت بازی را بسیار بالا نگه داشت و از شدت حملات خود روی دروازه بلژیک کم نکرد. بلژیکی ها توانستند یک ضربه سر نصفه و نیمه را روی دروازه کاسپر اشمایکل بزنند اما بازی بلافاصله بار دیگر به زمین بلژیک بازگشت.

تا دقیقه 10 بازی تیبو کورتوا باز هم مجبور به دفاع از دروازه خود شد و دانمارک تیم حریف را در مشت خود داشت. سرعت بازی دانمارکی ها برای بلژیک بسیار آزاردهنده بود و لوکاکو و یارانش چندان تجربه ای در بازی با حریفی با چنین سرعت بالایی را نداشتند.

در دقیقه 10 بازی بلژیک توانسته بود کمی از فشار دانمارک بکاهد و طبق اعلام قبلی بازی متوقف شد تا بازیکنان هر دو تیم و هواداران حاضر در پارکن استادیوم به تشویق پر شور و کرکننده کریستین اریکسن بپردازند.

بنرهایی در حمایت از ستاره دانمارک روی سکوها افراشته شده بود و بسیاری پیراهن شماره 10 این بازیکن را بالا گرفته بودند. بسیاری از حاضران در ورزشگاه اشک به چشم داشتند و در میان بازیکنان نیز روملو لوکاکو، مهاجم بلژیک، که هم‌بازی اریکسن در تیم اینتر است بسیار احساساتی شده بود.

در ادامه بازی نیز حملات دانمارک همچنان ادامه داشت. با وجودی که روبرتو مارتینز، سرمربی بلژیک هنوز چندان نگران نمی رسید اما هیچ تیمی در رقابت های یورو 2020 پس از اینکه یک گل عقب افتاده، نتوانسته بازی را ببرد.

در اواسط نیمه اول بازی دانمارک کمی عقب کشید و در زمین خودی به بازی پرداخت. با وجود اینکه بازی در میانه میدان جریان داشت اما دانمارکی ها اجازه ندادند که لوکاکو در زمین بازی خودی نشان دهد و او کمترین تعداد ضربه به توپ در میان هم تیمی هایش را داشت.

بلژیک موقعیتی خوبی روی یک ضربه کرنر به دست آورد اما این ضربه را هم کاسپر اشمایکل دفع کرد. دانمارک در ادامه می توانست روی حرکت دامسگارد به گل دوم هم برسد که این امر محقق نشد و توپ به بیرون رفت. در پایان نیمه دوم یک ضربه آزاد برای بلژیک به دست آمد اما این موقعیت نیز نتوانست گل تساوی را برای شیاطین به ارمغان بیاورد تا دانمارک نیمه اول را پیروز به رختکن برود.

در نیمه دوم بازی کوین دی‌بروین برای بلژیک به زمین آمد. او که پس از مصدومیت در دیدار فینال چمپیونزلیگ در ترکیب سیتی و برابر چلسی دیگر در هیچ مسابقه ای به میدان نیامده بود، جایگزین دریس مرتنز در ترکیب بلژیک شد.

حملات دو تیم در نیمه دوم نیز ادامه یافت و دانمارک همچنان در تلاش برای کنترل سرعت بازی بود. بلژیک نیز با آمدن دی بروین به زمین جان تازه ای گرفته بود و حملات خطرناک تری را روی دروازه دانمارک صورت داد.

در دقیقه 54 بازی روی حرکت خیره کننده دی بروین، تورگان هازارد بازی را به تساوی کشید. دی بروین ابتدا توپ را به لوکاکو پاس داد و مهاجم بلژیکی وقتی راه را بسته دید بار دیگر توپ را به دی بروین بازگرداند، ستاره سیتی که خودش هم می توانست به سوی دروازه شلیک کند با یک حرکت سه مدافع دانمارک را از پیش رو برداشت و سپس توپ را به تورگان هازارد رساند و او نیز با شلیکی پر قدرت دروازه دانمارک را باز کرد.

بلژیک در تلاش برای کسب سه امتیاز بازی ادن هازارد و اکسل ویسل را نیز به زمین فرستاد، حرکتی که خیلی زود جواب داد و جریان بازی به سود بلژیک برگشت.

در دقیقه 70 بازی این باV کوین دی بروین بود که دروازه دانمارک را باز کرد. روی یک کار تیمی با شرکت روملو لوکاکو، ادن هازارد و یوری تیلمانس توپ در گوشه بیرون محوطه جریمه به دی بروین رسید و او نیز با یک شلیک دقیق دروازه کاسپر اشمایکل را فرو ریخت.

حتی با حضور ستاره هایی مثل ادن هازارد و کوین دی بروین در زمین بازی که جان تازه ای به بلژیک بخشیده بودند، دانمارک همچنان برای زدن گل تساوی تلاش می کرد و کورتوا را نیز چندین بار به زحمت انداخت و حتی پس از دفع ضربه کرنر دانمارک ضربه ای هم دریافت کرد که ممکن بود منجر به مصدومیت او شود. دانمارک چندین شانس پیاپی را در دقایق پایانی بازی از دست داد و در دقیقه 87 نیز ضربه سر برایتویت به تیر دروازه برخورد کرد تا بلژیکی نفسی به راحتی بکشند. در وقت های تلف شده و در صحنه ای نفسگیر آندرس اسلوم اولسن، مدافع دانمارک، ضریه مونیر را در مقابل دروازه خالی اشمایکل که برای زدن ضربه سر به مقابل دروازه بلژیک رفته بود، دفع کرد تا اختلاف بیشتر نشود.

در پایان بازی با همان نتیجه 2-1 پایان یافت تا دانمارک به رغم ارائه یک بازی درخشان در غیاب کریستین اریکسن دومین شکست خود را نیز در یورو 2020 تجربه کند و بلژیک پس از ایتالیا دومین تیمی باشد که به جمع 16 تیم پایانی صعود می کند.

 

 

 

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone