شنبه 29 خرداد 1400
VAR به زودی در لیگ برتر

VAR به زودی در لیگ برتر
یکی از برنامه های جدی این فدراسیون فوتبال باز کردن پای کمک داور ویدئویی به بازی های لیگ برتر است که اگر صورت گیرد جز اقدامات مثبت فدراسیون فوتبال لحاظ خواهد شد.

حضور VAR در بازی های لیگ برتر از همه مهمتر به کاهش اشتباهات داوری در فوتبال ایران و کاهش اعتراضات به داوری کمک خواهد کرد و در مجموع باید گفت فضای حاکم بر لیگ برتر فضای بهتری خواهد شد. فدراسیون فوتبال در گذشته هم اقداماتی برای ورود این تکنولوژی انجام داد اما این اقدامات جدی و تاثیر گذار نبود و در حد جلسه و گفتگو باقی ماند و تلاش ها در داخل کشور هم برای ساخت کمک داور ویدئویی ایرانی به نتیجه ای نرسید.

سهیل مهدی – رییس کمیته مسابقات در این باره خبر خوشی به خبرنگار ما داد و گفت: در تلاش هستیم مجوز استفاده از VAR در فوتبال ایران را از یکی از شرکت های تحت نظارت فیفا کسب کنیم. اما این پروسه زمان بر خواهد بود و باید مرحله به مرحله پیش رویم. اگر همین امروز موفق شویم مجوز استفاده از VAR را در فوتبال ایران بگیریم زمان اجرایی کردن این پروژه نیم فصل دوم بعدی خواهد بود که به نظر می رسد زمان بیشتری برای اجرایی کردن این پروژه در فوتبال ایران نیاز داشته باشیم.

گفتنی است فدراسیون فوتبال پیشتر کلاس آموزشی کمک داور ویدئویی را برای داوران ایرانی برگزار کرد. اجرایی کردن این پروژه در ایران همان طور که سهیل مهدی بدان اشاره کرد نیاز به کسب مجوز از سوی فیفا دارد و از سویی فدراسیون فوتبال برای اجرایی کردن آن باید به سراغ شرکت هایی برود که از فیفا برای راه اندازی این تکنولوژی مجوز کسب کرده اند که در حال حاضر فدراسیون فوتبال در حال پیشبرد این برنامه است و با یکی از شرکت های تحت نظر فیفا وارد مذاکره مستقیم شده است تا مجوز استفاده از این تکنولوژی را در ایران به دست بیاورد.

 

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone