پنجشنبه 3 تير 1400
پرتغال 2 - 2 فرانسه

پرتغال 2 - 2 فرانسه
فرانسه با تساوی 2-2 برابر پرتغال صدرنشین شد و تیم فرناندو سانتوس هم به عنوان تیم سوم صعود کرد.

پرتغال در شبی که کریستیانو رونالدو با دبل خود به رکورد 109 گل علی دایی رسید، در نهایت با تساوی 2-2 مقابل قهرمان جهان موفق به صعود به دور بعد به عنوان تیم سوم شد.

پرتغال بازی را بهتر آغاز کرد و در همان دقیقه ششم می توانست توسط کریستیانو رونالدو به گل اول دست یابد، اما ضربه این بازیکن محکم نبود و هوگو لوریس به راحتی توپ را دفع کرد.

در دقیقه 16 و روی پاس تماشایی پل پوگبا که کیلیان امباپه در موقعیتی تک به تک بهترین فرصت را برای زدن گل اول فرانسه داشت، اما ضربه امباپه دقیق نبود و روی پاتریسیو توپ را دفع کرد.

اما در دقیقه 27 پرتغال صاحب یک ضربه پنالتی شد. روی ارسال ژائو موتینیو خروج عجیب هوگو لوریس، خطای او روی دانیلو اعلام شد. رونالدو پشت توپ قرار گرفت و این فرصت را تبدیل به گل کرد تا پرتغال با یک گل از فرانسه پیش افتد.

در دقیقه 34 این بار ژائو موتینیو در گوشه محوطه جریمه صاحب فرصت شده و خودش اقدام به ضربه زدن کرد، اما ضربه او دقیق نبود و از کنار دروازه هوگو لوریس به بیرون رفت.

اما در اواخر نیمه اول و با خطای نلسون سمدو روی کیلیان امباپه این بار تیم ملی فرانسه صاحب پنالتی شد. کریم بنزما پشت توپ قرار گرفته و این موقعیت را تبدیل به گل کرد تا دو تیم با قبول تساوی 1-1 راهی رختکن شوند.

اما فرانسه نیمه دوم را بهتر آغاز کرد و خیلی زود به گل دوم هم رسید. روی پاس تماشایی پل پوگبا، کریم بنزما از سمت راست محوطه تک به تک شده و با ضربه ای زمینی و دقیق موفق به زدن گل دوم تیمش هم شد.

اما در دقیقه 58 ضربه رونالدو در گوشه محوطه به دست ژوئل کنده برخورد کرد و پرتغال باز هم صاحب پنالتی شد. مطابق انتظار رونالدو پشت توپ قرار گرفت و موفق شد خلاف جهت حرکت لوریس دروازه تیم ملی فرانسه را باز کند.

دقایقی بعد فرانسه تا آستانه زدن گل سوم پیش رفت. ابتدا ضربه فنی و تماشایی پوگبا از پشت محوطه بعد از واکنش پاتریسیو به دیرک دروازه هم برخورد کرد و در ریباند این بار دروازه بان پرتغال با عکس العملی فوق العاده در مقابل ضربه گریزمان ایستادگی کرد.

در اواخر بازی کینگزلی کومان با حرکت خوب خود تیم ملی فرانسه را صاحب فرصت زدن گل سوم هم کرد، اما ضربه گریزمان دقیق نبود و از بالای دروازه به بیرون رفت تا در نهایت این دیدار با تساوی 2-2 تمام شود.

 

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone