جمعه 11 تير 1400
سپاهان ١ ماشین‌سازی ٠

سپاهان ١ ماشین‌سازی ٠
تیم فوتبال سپاهان در دیداری که به نظر می رسید خیلی ساده تر از این برایش تمام شود، با تک گل دانیال اسماعیلی فر موفق به کسب سه امتیاز سرنوشت ساز مسابقه شد.

این مسابقه برای سپاهان از این جهت پراهمیت بود که نباید اجازه می داد فاصله 5 امتیازی ایجاد شده با پرسپولیس مداوم باشد و به همین دلیل در دیداری که خیلی ها یک پیروزی ساده برای شاگردان نویدکیا متصور بودند، شاهد حملات دامنه دار این تیم در نیمه اول بودیم ولی آنها هر چه در نیمه اول زدند به در بسته خورد تا ماموریت دشوارتری در نیمه دوم مقابل ماشین سازی که آخرین فرصت هایش برای ماندن بود و با انگیزه بازی می کرد، در پیش داشته باشد. البته آنها در دقیقه 34 با ضربه سلمانی به گل رسیدند که داور مسابقه این گل را مردود اعلام کرد. با آغاز نیمه دوم شاهد حملات پردامنه تر تیم میزبان بودیم و استرس رفته رفته برآنها در حال پدیدار شدن بود که تعویض محرم نویدکیا و ورود خلعتبری شرایط را تغییر داد و این بازیکن چند دقیقه پس از ورودش به زمین توانست گل اول بازی را برای دانیال اسماعیلی فر با یک سانتر مواج و دقیق فراهم کند تا در نهایت در دقیقه 67 تک گل سه امتیازی شاگردان نویدکیا رقم بخورد و همین نتیجه تا پایان پابرجا ماند. البته سپاهانی ها پیش از گل اسماعیلی فر یکبار هم روی ضربه نژادمهدی به گل رسیده بودند که داور مسابقه اعلام آفساید کرده بود. این پیروزی اهمیت بسیاری برای سپاهان داشت و آنها را بار دیگر در فاصله دو امتیازی پرسپولیس قرار داد. در سوی دیگر ماشین سازی با این شکست یک گام دیگر به سقوط نزدیک شد.

*پنجشنبه 10 تیر؛ سپاهان - مس رفسنجان؛ ورزشگاه نقش جهان؛ بدون تماشاگر
فولاد مبارکه سپاهان – ماشین سازی
داور: علی ابراهیمی
کمک ها: حسین مرادی و صادق رستمی

کارت زرد

محمد محبی دقیقه (48) از سپاهان

ترکیب سپاهان:

پیام نیازمند، احسان حاج صفی، یاسین سلمانی، محمدرضا حسینی، محمد محبی، سجاد شهباززاده، دانیال اسماعیلی فر، محمد نژادمهدی، امید نورافکن، جلال الدین علی محمدی، گئورگی ولسیانی
سرمربی: محرم نویدکیا

ترکیب ماشین سازی

محمد امین رضایی، ایمان باصفا، وحید نعمتی، مهدی رستمی، سیروس صادقیان، بهمن سالاری، محمدامین اسدی، منصور باقری، محمد حسینی، اتابک زارعی و هاتف نادری
سرمربی: علیرضا اکبرپور

شرح گل

سپاهان (١-٠): بالاخره ارسال های پرشماری سپاهان جواب داد و سانتر خوب دانیال اسماعیلی فر با کنترل خوب و ضربه چیپ اسماعیلی فر به گل اول بازی تبدیل شد.

لحظات حساس:

دقیقه 6: ارسال خوب احسان حاج صفی اولین موقعیت جدی بازی را ساخت ولی داور در شلوغی محوطه جریمه اعلام خطا کرد.

دقیقه 8: پاس بسیار خوب محبی به یاسین سلمانی به شکل کاملا خطرناکی راهی کرنر شد و در ادامه ضربه سر محبی که از روی تیرک اول زده شد، می توانست گل اول بازی را رقم بزند.

دقیقه 17: ضربه سر شهباززاده روی ارسال نورافکن به خارج رفت. مهاجم سپاهان در موقعیت خوبی برای به ثمر رساندن گل 18 قرار داشت ولی این اتفاق رخ نداد.

دقیقه 20: ضربه سرکش و روپای حاج صفی از پشت محوطه جریمه زده شد ولی با اختلاف دو سه متری توپ راهی اوت شد.

دقیقه 21: شوت مهدی رستمی از پشت محوطه جریمه سپاهان با شدت بالایی زده شد ولی این شوت هم دو سه متری با دروازه نیازمند فاصله داشت.

دقیقه 23: باز هم یک ارسال خطرناک دیگر از امید نورافکن می رفت که گل اول بازی را رقم بزند ولی توپ با برخورد به مدافعین ماشین سازی به کرنر رفت و در ادامه ضربه سر گولسیانی از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 34: ضربه ای که به نظر می رسید در موقعیت سالم توسط یاسین سلمانی به گل تبدیل شد، با تصمیم علی ابراهیمی داور مسابقه مردود اعلام شد.

دقیقه 36: ضربه هاتف نادری روی یک ضدحمله سریع از سوی ماشین سازها با واکنش پیام نیازمند راهی کرنر شد.

دقیقه 40: برای چندمین مرتبه ارسال های امید نورافکن از مقابل دروازه رد شد و کسی نبود ضربه آخر را بزند.

دقیقه 43: شوت مهاجمین سپاهان که حضوری سنگین روی دروازه ماشین سازی دارند، بار دیگر به دروازه شوت زدند که با واکنش رستمی مدافع تیم میزبان یک کرنر دیگر به سپاهان رسید.

دقیقه 45: شوت منصور باقری از پشت محوطه جریمه بسیار خطرناک زده شد و در شرایطی که مقابل پیام نیازمند به زمین خورده بود، با واکنش این دروازه بان به کرنر فرستاده شد.

دقیقه 49: اشتباه نژادمهدی می توانست برخلاف روند بازی ماشین سازی را به گل برساند ولی پیام نیازمند بار دیگر مطمئن ظاهر شد و دروازه تیمش را حفظ کرد.

دقیقه 56: شوت احسان حاج صفی باز هم پرقدرت ولی با فاصله زیادی راهی اوت شد. این موقعیت با پاس خوب سلمانی ایجاد شد.

دقیقه ۶۴: ارسال خلعتبری که موقعیت بسیار خوبی داشت، بی دقت بود و علی رغم تلاش حاج صفی برای گرفتن توپ راهی اوت شد.

دقیقا ٨١: شوت شهباززاده از پشت محوطه جریمه زده شد و با واکنش رضایی گلر ماشین سازی به جایی نرسید و او توپ را به آغوش کشید.

دقیقه ٨٨؛رضا میرزایی موقعیت خوبی برای گلزنی روی پاس سلمانی داشت ولی تعلل کرد و مدافع ماشین سازی توپ را به کرنر زد.
دقیقه ٨٩: ضربه سر رضا میرزایی به صورت چیپ و در شلوغی محوطه جریمه پس از برخورد به تیرک افقی دروازه راهی اوت شد.
دقیقه ٩٠+٢: یکبار دیگر یک پاس بسیار خوب از خلعتبری اینبار شهباززاده را در موقعیت گلزنی قرار داد ولی ضربه سجاد با واکنش رضایی راهی به گل پیدا نکرد.

شرح بازی

در طول نیمه اول شاهد خیمه سنگین سپاهانی ها روی دروازه ماشین سازی بودیم ولی ضربات آنها با عملکرد خوب مدافعین ماشین سازی به گل تبدیل نشد و یکبار هم که در دقیقه 34 گل زدند، گل زدند داور با تصمیمی عجیب گل یاسین سلمانی را مردود اعلام کرد. البته تیم میهمان هم که به نظر می رسد حریف ساده ای باشد، بارها در ضدحملات خطرساز ظاهر شد و اگر واکنش های نیازمند نبود شاید دروازه طلایی پوشان در خانه باز می شد.
با شروع نیمه دوم حملات سپاهان دامنه دار تر شد و آنها درنهایت در دقیقه 67 به گل رسیدند تا در ادامه با آرامش بیشتری کار را دنبال کنند. در همین حین اخراج رستمی که یکی از بازیکنان تاثیرگذار ماشین سازی بود کار را برای سپاهان و اداره بازی راحت تر کرد و آنها بدون تحمل فشار تا دقیقه پایانی بازی را مدیریت کردند و موقعیت ساختند ولی دیگر عجله و استرسی نداشتند و با کسب این سه امتیاز به تعقیب پرسپولیس در 5 هفته باقی مانده ادامه می دهند.

این هم نمایی دیگر از ورزشگاه خالی از تماشاگر نقش جهان

بهترین بازیکن زمین

پیام نیازمند در روزی که ماشین سازی ضدحملات خطرناکی به خصوص در نیمه اول ترتیب داد، یکی از بهترین بازیکنان زمین بود و باید به تلاش امید نورافکن نیز در طول بازی و ارسال های پرشمارش اشاره کرد. اما درنهایت این خلعتبری بود که با ورود به زمین و ارسال پاس خوب برای دانیال جریان بازی را تغییر داد و شاید بتوان از او به عنوان بهترین بازیکن زمین علی رغم تعویضی بودن اشاره کرد.

اتفاق ویژه

در شرایطی که انتظار می رفت بازی آسانی پیش روی سپاهانی ها باشد، آنها در یکی از سخت ترین رقابت های فصل موفق به کسب سه امتیاز مقابل تیم قعرنشین ماشین سازی شدند.

در حاشیه:

*محرم نویدکیا در این بازی دو تغییر نسبت به بازی گذشته در ترکیب تیمش ایجاد کرده. یک تغییر حضور یاسین سلمانی به جای سروش رفیعی است و در میانه زمین باز هم شاهد یک تغییر دیگر هستیم و علی محمدی به جای محمد کریمی بازی می کند.

*نکته دیگر نیمکت نشینی عزت پورقاز است که پس از پشت سر گذاشتن محرومیت یک جلسه ای باز هم به ترکیب نرسیده است.

*تیم فوتبال ماشین سازی در صورتی که ذوب آهن بازی شب گذشته شکست نمی خورد، با شکست در این مسابقه سقوطش قطعی می شد؛ با شکست سبزپوشان اما آنها حتی در صورت باخت شکستشان قطعی نمی شود.

*سپاهان بدون محروم و مصدوم به مصاف برابر ماشین سازی رسیده است.

*نکته جالب توجه در اردوی ماشین سازی اینکه شنیده می شود مدیرعامل این تیم امروز در اردوی تیم حاضر شده و به بازیکنان وعده پاداش قابل توجه دو میلیاردی داده است.

*هدست داور دقیقه 18 با مشکل روبرو شد و داور چهارم با چسب به او کمک کرد که به جریان بازی بازگردد.

* در دقیقه 30 داور مسابقه 30 به مدت یک دقیقه به بازیکنان دو تیم استراحت داد.

*این هم صحنه ای زیبا که در جریان بازی از سوی صدا و سیمای استان اصفهان پخش شد.

*در حالی به دقیقه ۶٠ رسیده ایم که سپاهان یکپارچه حمله شده است و از چپ و راست روی دروازه ماشین سازی توپ ارسال می شود ولی هنوز شاگردان محرم در حسرت گلزنی مقابل تیم قعرجدولی ماشین سازی هستند.
*سپاهان در دقیقه ۶۶ به گل رسید ولی داور گل نژاد مهدی را به دلیل قرار داشتن در موقعیت آفساید مردود اعلام کرد.

*مهدی رستمی بازیکن ماشین سازی چند دقیقه پس از گل سپاهانی ها با کارت قرمز داور از زمین اخراج شدند. دلیل این تصمیم داور در تصاویر تلویزیونی مشخص نبود.

*پس از ورود خلعتبری به زمین، احسان حاج صفی بازوبند کاپیتانی را به او سپرد.

 

 

 

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone