شنبه 12 تير 1400
هدایت تیم ملی به صورت خانوادگی

هدایت تیم ملی به صورت خانوادگی
شرایط کادرفنی تیم ملی فوتبال زنان این روزها جالب‌توجه است و پیشکسوت فوتبال ایران در کنار فرزند خود، مسئولیت فنی تیم را برعهده دارند.

روزی که تیم ملی فوتبال زنان ایران از بلاتکلیفی دو ساله در آمد و تکلیف کادرفنی آن مشخص شد، با اعلام فدراسیون فوتبال مریم ایراندوست سکان هدایت تیم ملی فوتبال زنان را برعهده گرفت و به پیشنهاد او، به جز سمیه شهبازی در کسوت دستیار اول، نصرت ایراندوست پدر خود و یکی از پیشکسوتان به نام فوتبال ایران به عنوان مدیرفنی کار خود را در تیم ملی فوتبال زنان آغاز کردند.

ترکیب مریم و نصرت ایراندوست پیش از این در تیم ملی یک نوبت اتفاق افتاده بود و هم‌چنین در ملوان هم این دو چهره محبوب کنار یکدیگر سابقه فعالیت داشته‌اند، با این‌حال با تجربیات بالای که از گذشته کسب کرده بودند، تصمیم گرفتند تا همکاری جدید را پدر و دختر در تیم ملی فوتبال زنان آغاز کنند.

این روزها تیم ملی فوتبال زنان ایران خود را مهیای حضور در مقدماتی جام ملت‌های آسیا می‌کند و کادرفنی تیم ملی نیز در تلاش است تا بتواند با انتخاب بهترین نفرات از این مرحله عبور کند و تیم ملی فوتبال زنان ایران را به جام ملت‌های آسیا برساند؛ آن‌ها برای رسیدن به این مهم، بنگلادش و اردن را پیش‌روی خود دارند و کار سختی در کشور بنگلادش باید در اواخر شهریور انجام دهند.

در اردوی جدید تیم ملی، 36 بازیکن زیرنظر کادرفنی دستورات تاکتیکی و تکنیکی لازم را انجام می‌دهند؛ مریم ایراندوست در جریان تمرین و روی زمین نکات را به بازیکنان گوشزد می‌کند و از روی سکوها، پدرش نصرت ایراندوست با تیزبینی، نکات لازم را رصد و یادداشت می‌کند و در اختیار کادرفنی قرار می‌دهد و هم‌چنین تجربیات بالای خود را که عرصه مربیگری به دست آورده، برای بازیکنان شرح می‌دهد تا تیمی باکیفیت و اندوخته‌های بالا، مهیای حضور در مقدماتی جام ملت‌های آسیا شود.

 

 

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone