چهارشنبه 3 شهریور 1400
خرید بازیکن خارجی آزاد شد

خرید بازیکن خارجی آزاد شد
سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در دو خبر جداگانه اعلام کردند شیوه نامه استخدام بازیکن و مربی خارجی به باشگاه‌ها ابلاغ شده است.

بنابر شیوه نامه‌ای که سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در اختیار باشگاه‌های ایرانی قرارداده‌اند این باشگاه‌ها با توجه به شرایط مالی خوش حسابی‌های قبلی می‌توانند بنابر سهمیه‌ای که برایشان در نظر گرفته شده اقدام به جذاب بازیکن یا مربی خارجی کنند.

البته فدراسیون فوتبال شرایط سختی را برای خرید بازیکن خارجی در نظر گرفته و مسائلی مثل تضامین مالی و نکاتی که قبلا به عنوان قانون در جذب بازیکنان خارجی مطرح شده ممکن است کار را به جایی برساند که این مسئله از دستور کار بعضی باشگاه‌ها خارج شود.

با این حال صرف حضور بازیکنان خارجی در لیگ برتر ایران را می‌شود شوک مثبتی به بازار نقل و انتقالات ایران دانست که احتمالا باعث کاهش قیمت‌های نجومی در این بازار خواهد شد به خصوص در برخی خطوط مثل دروازه که قیمت بازیکنانی که گاها کیفیت آن چنانی نداشتند بسیار بالا رفته بود.

البته باید به خاطر داشته باشیم که این کشور همچنان درگیر مشکلات اقتصادی است و خرج کردن بی رویه دلار تبعات خود را برای اقتصاد کلی ایران به همراه خواهد داشت که با توجه به سخت‌گیری‌ها در این زمینه فوتبال نیز شامل این موضوع شده است.

ورزش سه در خبرهای بعدی شرایط این تصمیم جدید را به اطلاع خوانندگان خود خواهد رساند.

 

 

 

 

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone