پنجشنبه 4 شهریور 1400
پس از لیگ برتر لالیگا هم به تیم‌های ملی بازیکن نمی‌دهد

پس از لیگ برتر لالیگا هم به تیم‌های ملی بازیکن نمی‌دهد
پس از اعلام لیگ برتر که بازیکنان خود را برای سفر به مناطق لیست قرمز بریتانیا در اختیار تیم های ملی قرار نخواهد داد، لالیگا نیز از باشگاه هایی که چنین تصمیمی بگیرند حمایت کرده است.

لیگ برتر اعلام کرد که بازیکنان خود را برای مسابقات بین المللی که ماه آینده در کشورهای "لیست قرمز" و پرخطر از نظر شیوع کرونا انجام می شود، آزاد نمی کند. لیگ همچنین گفته است که امتناع فیفا از لغو دوره قرنطینه اجباری انگلستان در تصمیم آنها نقش داشته است.

بر اساس قوانین فعلی دولت انگلستان هر کسی که به کشوری در لیست قرمز سفر می کند، موظف است پس از بازگشت به مدت 10 روز در قرنطینه باشد.

فیفا از معاف کردن بازیکنان از این قرنطینه خودداری کرده است و باعث شد تا لیگ برتر اعلام کند که "با اکراه اما به اتفاق آرا تصمیم گرفته است بازیکنان را برای تعطیلات آتی بین المللی آزاد نکند"

لیورپول و منچسترسیتی قبلاً به صراحت اعلام کرده بودند که مانع پیوستن بازیکنانی مثل محمد صلاح و بازیکنان برزیلی خود به تیم ملی کشورشان خواهند شد و موضع آنها در روز سه شنبه توسط سایر اعضای لیگ حمایت شد.

در بیانیه لیگ آمده است: "باشگاه های لیگ برتر امروز با اکراه اما به اتفاق آرا تصمیم گرفتند بازیکنان را برای بازی های بین المللی که ماه آینده در کشورهای لیست قرمز انجام می شود، آزاد نکنند.

تصمیم باشگاه ها که به شدت از سوی لیگ برتر حمایت می شود، در مورد تقریبا 60 بازیکن از 19 باشگاه لیگ برتر که قرار است در پنجره بین المللی سپتامبر به 26 کشور فهرست قرمز سفر کنند، اعمال خواهد شد.

این تصمیم در پی موضع فعلی فیفا مبنی بر موقتا استثنا قائل نشدن برای بازیکنانی که در بازگشت از وظیفه بین المللی باید قرنطینه شوند، گرفته شده است.

در صورت نیاز به قرنطینه در بازگشت از کشورهای لیست قرمز، نه تنها سلامت و آمادگی جسمانی بازیکنان تحت تاثیر قرار می گیرد، بلکه از آماده‌سازی و بازی در دو مرحله از بازی های لیگ برتر، یک مسابقه باشگاه های یوفا و دور سوم از رقابت های کارابائو کاپ نیز جا خواهند ماند. "

ریچارد مسترز، مدیرعامل لیگ برتر، افزود: "باشگاه های لیگ برتر همیشه از تمایل بازیکنان خود برای نمایندگی از کشورشان حمایت کرده اند، این برای همه افراد مایه افتخار است. با این حال باشگاه ها با اکراه اما به درستی به این نتیجه رسیده اند که آزادسازی بازیکنان در این شرایط جدید کاملاً غیر منطقی است. "

به گفته دولت انگلستان لیست قرمز در حال حاضر شامل این کشورهاست که بیشتر در آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی واقع شده اند: افغانستان، آنگولا، آرژانتین، بنگلادش، بولیوی، بوتسوانا، برزیل، برونئی، کیپ ورده، شیلی، کلمبیا کنگو (جمهوری دموکراتیک)، کاستاریکا، کوبا، جمهوری دومینیکن، اکوادور، مصر، اریتره، اسواتینی، اتیوپی، گویان فرانسه، گرجستان، گویان، هائیتی، اندونزی، کنیا، لسوتو، مالاوی، مالدیو، مایوت، مکزیک، مغولستان، موزامبیک، میانمار، نامیبیا، نپال، عمان، پاکستان، پاناما، پاراگوئه، پرو، فیلیپین، ریونیون، رواندا، سیشل، سیرالئون، سومالی، آفریقای جنوبی، سریلانکا، سودان، سورینام، تانزانیا، ترینیداد و توباگو، تونس، ترکیه، اوگاندا، اروگوئه، ونزوئلا، زامبیا، زیمبابوه.

تعطیلات بازی های ملی بعدی که شامل رقابت های مقدماتی جام جهانی برای CONCACAF ، UEFA و CONMEBOL است، بین 30 آگوست تا 8 سپتامبر برگزار می شود.

فیفا در تلاش است تا با مذاکره با باشگاه ها، فدراسیون های ملی و دولت ها راه حلی برای این مشکل ارائه دهد.

در صورت شکست، آنها می توانند بازیکنان را تا پنج روز پس از پایان تعطیلات بازی های ملی از بازی کردن برای باشگاه های خود منع کنند.

پس از انتقاد شدید برای برگزاری رقابت های یورو 2020 به منظور حفظ نیمه نهایی و فینال در ومبلی، دولت انگلیس دیگر مایل نیست قوانین قرنطینه خود را نادیده بگیرد.

باشگاه های لیگ برتر معتقدند که می توانند با هرگونه ممنوعیت فیفا مبارزه کنند چرا که دوره قرنطینه به این معنی است که بازیکنان فراتر از یک پنجره معمولی بین المللی در دسترس نخواهند بود.

به نظر می رسد ادینسون کاوانی مهاجم منچستریونایتد و تیم ملی اروگوئه با این تصمیم سه شنبه شب لیگ برتر مخالفت است.

او تصویری از بیانیه لیگ برتر را در اینستاگرام با زیرنویس: '؟؟؟' منتشر کرد.

پس از لیگ برتر ، اکنون لالیگا نیز اعلام کرده که از باشگاه هایی که از آزادسازی بازیکنان خود برای بازی در آمریکای جنوبی خودداری می کنند، حمایت خواهد کرد. گفته می شود که تیم های سری آ نیز همین موضوع را در نظر خواهند گرفت.

این خبر عصر دیروز از سوی باشگاه های لیگ برتر اعلام شد و همه 20 تیم رای دادند که بازیکنان خود را برای انجام وظایف بین المللی در کشورهایی که در منطقه قرمز برای COVID-19 قرار دارند، آزاد نکنند.

در حال حاضر لالیگا بیانیه ای منتشر کرده که تایید می کند از همه باشگاه های اسپانیایی که تصمیم گرفته اند بازیکنان خود را در اختیار تیم های ملی نگذراند، حمایت می کند.

 

 

 

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone