چهارشنبه 17 شهریور 1400
منچسترسیتی در صدر گران‌قیمت‌ترین باشگاه‌های اروپا

منچسترسیتی در صدر گران‌قیمت‌ترین باشگاه‌های اروپا
فهرستی از گرانقیمت‌ترین تیم‌های اروپا منتشر شده و منچسترسیتی، قهرمان لیگ برتر انگلیس، در صدر این فهرست دیده می‌شود.

پنجره نقل و انتقالات تابستان سال جاری علیرغم شرایط دشوار پس از شیوع جهانی ویروس کرونا با معاملات گرانقیمت و جذاب بسیاری همراه شد. بر اساس اعلام سایت CIES، باشگاه منچسترسیتی با تیمی به ارزش 926 میلیون پوند در صدر این جدول قرار دارد. سیتیزن‌ها این فصل 100 میلیون پوند برای خرید جک گریلیش هزینه کرده و رکورد نقل و انتقالات بریتانیا را در این تابستان شکستند.

با این حال منچستریونایتد نیز فاصله چندانی با آنها نداشته و فاصله خود را با این تیم به 49 میلیون پوند رسانده تا در رده دوم جای بگیرد. آنها نیز امسال پنجره پر کاری را پشت سر گذاشته و موفق شدند جیدون سانچو را با 73 میلیون پوند، رافائل واران با 42 میلیون پوند و کریستیانو رونالدو، اسطوره باشگاه، را با 19.8 میلیون پوند به خدمت بگیرند.

در بین 10 تیم اول این فهرست نام شش باشگاه بزرگ لیگ برتر دیده می‌شود و لیورپول، چلسی، آرسنال و تاتنهام نیز در کنار دو تیم شهر منچستر حضور دارند. آبی‌های لندنی که 97.5 میلیون پوند برای خرید روملو لوکاکو هزینه کردند، بالاتر از لیورپول در رده پنجم ایستاده‌اند. آرسنال نیز با 542 میلیون پوند هزینه برای تیم فعلی خود در رده نهم قرار گرفته و این علیرغم عدم موفقیت آنها در لیگ برتر و دوری از لیگ‌های اروپایی است.

پاری سن ژرمن نیز در این تابستان نقل و انتقالات درخشانی را به ثبت رساند و چند نفر از بزرگترین بازیکنان جهان را به خدمت گرفت. این در حالی است که بازیکنانی چون جورجینیو واینالدوم، جانلوییجی دوناروما، سرخیو راموس و لیونل مسی، برنده شش توپ طلا، به عنوان بازیکنان آزاد به این تیم اضافه شدند. با این حال آنها باز هم در رده سوم قرار گرفتند چرا که نیمار 198 میلیون پوندی و کیلیان امباپه 162 میلیون پوندی را در ترکیب دارند.

رئال مادرید با 675 میلیون پوند، یوونتوس با 563 میلیون پوند و بارسلونا با 551 میلیون پوند در رده‌های چهارم، هفتم و هشتم قرار دارند.

 

 

 

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone