جمعه 1 اسفند 1399
شب تلخ بیرانوند در لیگ اروپا

شب تلخ بیرانوند در لیگ اروپا
دروازه‌بان ایرانی آنتورپ حضور ۷۷ دقیقه‌ای در جریان شکست تیمش برابر رنجرز اسکاتلند داشت.

تیم رویال آنتورپ پس از صعود به‌عنوان تیم دوم گروه J لیگ اروپا، از ساعت ۲۳:۳۰ پنج‌شنبه شب در بوسویل استادیوم در دیدار دور رفت مرحله یک شانزدهم نهایی این رقابت‌ها به مصاف تیم رنجرز اسکاتلند و شاگردان استیون جرارد، اسطوره باشگاه لیورپول رفت.

بازی از همان ابتدا جذاب و هیجان‌انگیز آغاز شد و در دقیقه ۶ نزدیک بود با یک پنالتی به سود رنجرز همراه باشد که داور پس از بازبینی ویدئویی صحنه چنین تصمیمی نگرفت و خطای مدافع آنتورپ را اعلام نکرد.

پس از آن، دو تیم به دنبال محک زدن یکدیگر بودند تا اینکه رنجرز در دقیقه ۲۹ می‌توانست گل اول را روی یک فرصت جدی توسط آلفردو مورلوس به ثمر رساند که شوت این مهاجم کلمبیایی در موقعیت تک به تک را علیرضا بیرانوند با خروج عالی از دروازه و ایستادگی مقابل توپ مهار کرد.

شاگردان جرارد که نمایش بهتری در نیمه اول داشتند، در دقیقه ۳۹ با پاس بلند از زمین خودی به پشت مدافعان آنتورپ صاحب یک موقعیت خوب شدند که برخورد توپ به بوتا در شرایطی به بیرانوند رسید که توپ پس از مهار این دروازه‌بان از دست او رها شد و به مورلوس رسید که پاس این بازیکن و شوت پشت محوطه جو آریبو نیجریه‌ای گل اول رنجرز را به همراه داشت.

رویال آنتورپ در ادامه مسابقه بازگشت فوق‌العاده‌ای داشت و در دقیقه ۴۵ و همچنین هشتمین دقیقه وقت‌های اضافه توانست دو گل وارد دروازه رنجرز کند تا با برتری ۲ بر یک به رختکن برود.

در دقیقه ۵۴ رنجرز یک موقعیت خطرناک به وجود آورد که شوت آریبو این بار تبدیل به گل نشد و مدافع آنتورپ توپ را از روی خط بیرون کشید تا نتیجه بازی تغییر نکند.

اما در همین صحنه و در زمانی که بیرانوند قصد داشت توپ را دفع کند، پاهای او به حدی باز شد که با مصدومیت این دروازه‌بان ایرانی از ناحیه کشاله ران پای راست همراه بود ولی او تصمیم گرفت همچنان به بازی ادامه دهد.

داور در دقیقه ۵۸ و پس از اینکه به سراغ VAR رفت، یک پنالتی به سود رنجرز اعلام کرد که این فرصت برای شاگردان جرارد را بورنا باریسیچ با شوت محکم به سمت راست زد که توپ پس از برخورد به دستان بیرانوند و با بدشانسی او تبدیل به گل شد.

آنتورپ که نمی‌خواست بازنده بازی رفت مرحله حذفی لیگ اروپا باشد و به دنبال پیروزی در این مسابقه خانگی بود، در دقیقه ۶۷ به گل سوم رسید تا امیدهایش برای برتری بیشتر شود.

بیرانوند که در اوایل نیمه دوم آسیب دیده بود، در دقیقه ۷۷ روی زمین نشست و اعلام کرد بخاطر مصدومیت از ناحیه کشاله ران پا نمی‌تواند در زمین بماند و به همین دلیل جای خود را به اورتوین دِ وولف، دروازه‌بان سوم آنتورپ داد.

پس از این اتفاق ورق بازی برای رنجرز هم برگشت و ریان کنت تعویضی در دقیقه ۸۳ کار را به تساوی کشید و پنج دقیقه بعد هم روی خطای هندی که مدافع آنتورپ انجام داد و با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد، شاگردان جرارد صاحب یک ضربه پنالتی شدند که باریسیچ برای دومین بار موفق شد فرصت به دست آمده برای تیمش را تبدیل به گل کند تا جرارد در آنتورپ بلژیک فریاد شادی سر دهد.

در نهایت در شبی که آنتورپ یک تعویضی اجباری(بیرانوند) و یک اخراجی در لحظات پایانی داد، مقابل رنجرز که دو بازیکن خود را در نیمه اول به دلیل مصدومیت از دست داده بود، با نتیجه ۴ بر ۳ شکست خورد تا امید کمتری نسبت به شاگردان جرارد در بازی برگشت داشته باشد.

آنتورپ در شرایطی نتیجه را برابر رنجرز واگذار کرد که علاوه بر باخت خانگی، حالا دو دروازه‌بان مصدوم هم دارد؛ این تیم بلژیکی حدود ۵۰ روز است ژان بوته فرانسوی را به دلیل آسیب دیدگی در اختیار نداشته و حالا هم با مصدومیت بیرانوند مواجه شده است.

در این شرایط اگر مصدومیت بیرانوند هم جدی باشد، آنها باید از دروازه‌بان سوم خود در ادامه فصل استفاده کنند و بعید نیست در این شرایط رتبه دوم جدول ژوپیر لیگ بلژیک و لیگ اروپا را هم از دست بدهند.

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone