جمعه 15 اسفند 1399
باشگاه اسپانیایی و ایده های جذاب برای درآمدزایی

باشگاه اسپانیایی و ایده های جذاب برای درآمدزایی
باشگاه آلاوس به دنبال راه های ویژه ای برای درآمدزایی است.

پروژه های بین المللی و دیجیتال به یکی از مهم ترین عناصر درآمدزایی در فوتبال تبدیل شده است. این در حالی است که انتظار می رود باشگاه آلاوس در ورزشگاه میندیزوروزا فضای تجاری جدیدی ایجاد کند.

دپورتیوو آلاوس به تازگی صد سالگی خود را در لالیگا جشن گرفته است و سعی دارد با سرمایه گذاری در آکادمی، امضای بازیکنان قرضی از باشگاه های بزرگ و یافتن استعدادهای بین المللی در این سطح باقی بماند. فصل کنونی از بسیاری جهات برای آلاوس بی نظیر است؛ به خصوص این که آن ها صدمین سال تاریخ خود را جشن می گیرند.

همچنین فصل 2020/21 با همه گیری یک بیماری به نام ویروس کرونا به یاد آورده می شود و تاکنون هواداران قادر به حضور در ورزشگاه مندیزوروزا نبوده اند. اما علیرغم این چالش، آلاوس در مورد اجرای برنامه های خود به منظور رشد داخلی و بین المللی با انگیزه تر هم شده است.

برای مقابله با وضعیت فعلی، باشگاه متعلق به گروه باسکونیا در تلاش برای یافتن منابع درآمد جایگزین بوده و در حال توسعه مجموعه ای از پروژه های میان مدت و بلند مدت است که درآمد بیشتری به همراه خواهد آورد و باشگاه را در سطح بالایی تثبیت می کند.

در تماسی که لالیگا برای رسانه های بین المللی ترتیب داد، رئیس باشگاه یعنی آلفونسو فرناندز گفت: "تاریخ دپورتیوو آلاوس همیشه فراز و نشیب داشته است. لحظات خوب و برخی بد نیز وجود داشته است که حتی بقای ما را به تردید انداخته اما هدف ما این است که زیستگاه طبیعی آلاوس لالیگا باشد."
یکی از این اقدامات مربوط به درآمدزایی به مسئله حق پخش تلویزیونی تعلق دارد که آلتوس و رئیسش نیز روی آن تاکید ویژه ای دارند.

فرناندز افزود: "شهری که ما در آن هستیم خیلی بزرگ نیست؛ 250،000 نفر ساکن آن هستند. ما در اینجا همچنین یک تیم بسکتبال هم داریم که بخشی از همان گروه مالکیت هستند که سابقه طولانی نیز دارد. همچنین پنج تیم لالیگایی در شعاع 100 کیلومتری شهر ما وجود دارند بنابراین این رقابت را دشوار تر می کند.

ما به فوتبال جوانان اعتقاد داریم و فرمولی برای توسعه بازیکنانی داریم که با ما رشد می کنند و می توانند به تیم اصلی راه پیدا کنند یا در نهایت هزینه نقل و انتقالات را به همراه داشته باشند."

این سیاست کاملا با استراتژی های مالکان باشگاه مطابقت دارد. آن ها به جز بسکتبال در فوتبال نیز سرمایه گذاری بزرگی داشته اند و 85 درصد یک باشگاهی در کرواسی را هم تحت مالکیت خود در آورده اند. فرناندز در توصیف این پروژه گفت: "ما فکر می کنیم این کار بسیار جالب است زیرا بسیاری از بازیکنان کروات در آن منطقه موفق شده اند به باشگاه های سطح بالای اروپا برسند و ما فکر می کنیم حضور در آنجا شانس خوبی برای پیدا کردن چنین استعدادهایی به ما خواهد داد. آنها در آینده می توانند به بازیکنان دپورتیوو آلاوس تبدیل شوند یا ما از این طریق بازده اقتصادی کسب کنیم."

این باشگاه همچنین به دنبال اسپانسرهای جدید و خرید بیشتر باشگاه های خارج از اسپانیا است تا این رشد را در زمین و خارج از زمین ادامه دهد. رئیس آن ها همچنین پروژه ای را تأیید کرد که شاهد ایجاد دانشگاهی مرتبط با ورزش خواهد بود.

یکی دیگر از زمینه های اصلی رشد، کارهایی است که در حوزه دیجیتال انجام می شود. شبکه های اجتماعی از نظر ساخت و گسترش نام تجاری و ارتباط برقرار کردن با هواداران در اولویت این باشگاه هستند. فرناندز در این باره گفت: "رسانه های اجتماعی یک فلسلفه اساسی در کاری است که ما انجام می دهیم؛ برای رشد پایگاه خبری و اطلاع رسانی به طرفدارانمان. برای ما، طرفداران مان فقط کسانی نیستند که به ورزشگاه می روند. کسانی که پست تلویزیون قرار دارند یا در شبکه های اجتماعی دنبال مان می کنند نیز جزو هواداران محسوب می شوند."

این باشگاه همچنین در آینده به دنبال پروژه های کم نظیری در دنیای فوتبال خواهد رفت که می تواند از نظر درآمدزایی روزهای با شکوهی را برای آلتوس رقم ببزند

 

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone