شنبه 23 اسفند 1399
آگوئرو-بارسا؛ نکات مثبت و منفی یک قرارداد

آگوئرو-بارسا؛ نکات مثبت و منفی یک قرارداد
سرخیو آگوئرو، مهاجم آرژانتینی سیتی، به ماه های پایانی قرارداد خود با سیتیزن ها رسیده است و گفته می شود که هفته ها است در حال مذاکره با بارسلونا برای پیوستن به کاتاتلان ها است.

هفته ها است که بارسلونا مشغول صحبت برای امضای قرارداد با سرخیو آگوئرو، مهاجم آرژانتینی منچسترسیتی است. خوان لاپورتا، رییس جدید بارسا، و ایجنت آگوئرو با هم مشغول صحبت و مذاکره بوده اند و هرنان رگوئرا، ایجنت آگوئرو، حتی دفتری در شهر بارسلونا دارد.

آگوئرو مدتی است که از علاقه کاتالان ها به خودش اطلاع دارد و به دنبال این است که به نوکمپ رفته و به اسپانیا بازگردد. او مشتاق است که در یک تیم درجه یک دیگر بازی کند و علاوه بر تیم ملی آرژانتین، در یک تیم باشگاهی نیز هم تیمی لیونل مسی شود.

اما نکات مثبت، منفی و سوالات بسیاری در ارتباط با امضای قرارداد احتمالی بین آگوئرو و بارسا وجود دارد.

نکات مثبت آگوئرو:

پایان قرارداد

قرارداد ستاره آرژانتینی سیتیزن ها با سیتی در این تابستان به پایان می رسد و این به آن معنا است که او می تواند به عنوان بازیکن آزاد به بارسلونا بپیوندد.

دستمزد فعلی او چیزی حدود 15 میلیون یورو است که پرداختش برای بلوگرانا ناممکن است و آگوئرو باید برای پیوستن به کاتالان ها با کاهش دستمزد موافقت کند.

هم‌تیمی شدن با مسی

مسی در این سالها مدام هم تیمی هایی که با آنها ارتباط خوبی داشته و درک متقابلی از یکدیگر داشته اند را از دست داده است، از سسک فابرگاس، ژاوی هرناندز و آندرس اینیستا گرفته تا نیمار و لوییس سوارز.

او از زمان جوانی با آگوئرو ارتباط فوق العاده ای دارد و آنها در تمام طول دوران حرفه ای خود در تیم ملی آرژانتین هم تیمی بوده اند. اگر مسی در بارسا بماند، می تواند نقش پررنگی در ترغیب دوست خود برای امضای قرارداد با کاتالان ها داشته باشد.

مهاجمی شناخته شده

در طول یک دهه گذشته آگوئرو همواره به عنوان یکی از بهترین مهاجمان جهان شناخته شده است. هر چند که او پا به آخرین سالهای بازی خود گذاشته است، اما او همیشه استعداد خود را نشان داده و همواره چشم به گلزنی داشته است.

فصل پیش آگوئرو در 32 بازی 23 گل برای سیتیزن ها به ثمر رساند. این فصل اما پس از مصدومیت های طولانی مدت و ابتلا به کرونا او تنها 350 دقیقه برای سیتی به میدان رفته و تنها دو گل به ثمر رسانده است.

نکات منفی آگوئرو:

زمانبندی

آگوئرو به زودی 33 ساله خواهد شد و در این فصل دقایق بسیار کوتاهی بازی کرده است. در بارسلونا تردیدهایی وجود دارد که آیا آنها در دورانی که مشغول بازسازی تیم هستند، نیاز به بازیکنی دارند که به غروب خود در جهان فوتبال نزدیک می شود و سال های اندکی را پیش رو دارد؟

نگرانی درباره شرایط فیزیکی

آگوئرو 9 ماه پیش در بارسلونا خود را به تیغ جراخان سپرد و این جراحی بازگشت او به میدان دراین فصل را به تعویق انداخت. وقتی هم که بالاخره آماده حضور در میدان شده بود، دچار مصدومیت دیگری شد.

او از فصل 13-2012 تاکنون حدود 20 مصدومیت مختلف را پشت سر گذاشته است و در 33 سالگی ریسک مصدومیت های جدی برای او به شدت بالا رفته است.

سوالاتی که در رابطه با آگوئرو مطرح است:

نقش او در بارسا؟

با حضور مسی، آنسو فاتی، آنتوان گریزمان و عثمان دمبله، آگوئرو به همین راحتی تبدیل به بازیکن ثابت بارسلونا نخواهد شد. او احتمالا نقشی مشابه نقش مارتین برایثویت را بر عهده بگیرد.

او باید آماده باشد که نقشی را بر عهده بگیرد که تا به امروز در دوران بازی خود هرگز نداشته است.

موقعیت مسی؟

اگر لیونل مسی برود چه؟ آیا امضای قرارداد با آگوئرو در آن صورت منطقی است؟

اگر مسی در بارسا بماند، امضای قرارداد با آگوئرو منطقی به نظر می رسد، اما بدون مسی سوالاتی درباره چرایی حضور آگوئرو در بارسا به وجود خواهد آمد مخصوصا که رونالد کومان، سرمربی بلوگرانا، خواهان به خدمت گرفتن ممفیس دیپای است.

ترجیح کومان؟

ممفیس دیپای در صدر لیست بازیکنان مورد نظر کومان قرار دارد و جینی واینالدوم نیز چندان از صدر لیست دور نیست. هر دوی این بازیکنان نیز می توانند به عنوان بازیکن در تابستان به بارسلونا بپیوندند.

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone