یکشنبه 24 اسفند 1399
مسی در یک قدمی برابری با رکورد تاریخی ژاوی

مسی در یک قدمی برابری با رکورد تاریخی ژاوی
لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی در دیدار برابر اوئسکا می تواند به رکورد تاریخی هافبک سابق بارسلونا برسد.

دیدار دوشنبه شب بارسلونا و اوئسکا یک بازی معمولی برای لیونل مسی نیست چرا که فوق ستاره آرژانتینی فرصت دارد تا در هفته بیست و هفتم لالیگا تاریخ سازی کند. مهاجم بارسلونا در حالی در نوکمپ به میدان می رود که با رکورد ژاوی هرناندس، یکی دیگر از اسطوره های باشگاه برابر خواهد شد.

با وجود اینکه هافبک کاتالان چند سال است که کفش هایش را آویخته اما همچنان برخی رکوردهای دست نیافتی را به خود اختصاص داده که برای خیلی ها رسیدن به آن مانند یک رویاست با این حال مسی چیزی تا برابری با رکورد تعداد بازی های او در بارسا فاصله ندارد.

مسی پیش از این توانسته بود از رکورد بازی های ژاوی با بارسلونا در لالیگا عبور کند. این اتفاق در دیدار برابر کادیز در بیست و یکم فوریه رخ داد و او رکورد 505 بازی هافبک سابق تیم کاتالانی را شکست. با این حال یک رکورد برتر دیگر باقی مانده است. لئو می تواند با ژاوی در تعداد بازی های رسمی با پیراهن بارسا برابر شود. کاپیتان آبی اناری ها دوشنبه برابر اوئسکا هفتصد و شصت و هفتمین بازی اش را انجام خواهد داد.

مسی در این 766 بازی رکورد خیرکننده 659 گل و 259 پاس گل را به ثبت رساند. از طرفی ژاوی که رهبری خط میانی تیم را بر عهده داشت در 767 دیدار 85 گل به ثمر رساند و 141 پاس گل داد.

 

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone