دوشنبه 9 فروردین 1400
جنجال رونالدو در دادگاه هواداران فوتبال

جنجال رونالدو در دادگاه هواداران فوتبال
پذیرفته نشدن گلی که شب گذشته رونالدو به ثمر رساند و در ادامه کوبیدن بازوبند کاپیتانی به روی زمین توسط او، باعث واکنش های زیادی شد.

دومین هفته از دیدارهای مقدماتی جام جهانی 2022 از شب گذشته در نقاط مختلف اروپا آغاز شد. در یکی از این بازی ها صربستان و پرتغال در دیداری جذاب به مصاف هم رفتند که این بازی جنجالی در پایان با تساوی 2 – 2 به پایان رسید.

در ابتدای هفته گذشته و به فرارسیدن بازی های فیفا دی، دوباره کریستیانو رونالدو در صدر اخبار قرار گرفت. اینکه اون فاصله زیادی تا شکستن رکورد 109 گل ملی علی دایی ندارد و با توجه به بازی های نسبتا آسانی که پرتغال مقابل آذربایجان، صربستان و لوکزامبورگ داشت، حتی احتمال داده می شد فوق ستاره پرتغالی در طول این هفته موفق شود یکی از بزرگترین رکوردهای شخصی دوران ورزشی اش را کسب کند.

لحظه جنجالی که CR7 بازوبند را از دستانش باز کرد و به زمین کوبید.

حذف با یوونتوس مقابل پورتو در لیگ قهرمانان اروپا و شکست برابر بنونتو و افزایش فاصله با اینتر، باعث شده بود تا رونالدو برای فراموشی روزهای بدی که با بیانکونری داشته، به دنبال کسب پیروزی با پرتغال و گلزنی در این دیدارها باشد تا رکورد بیشترین تعداد گل ملی را از آن خود کند. اما بازی نخست آنها با آذربایجان و یاران علی قربانی خوب پیش نرفت و شاگردان سانتوس با یک گل بخودی بازی را برنده شدند.

البته کوبیدن بازوبند کاپیتانی به زمین توسط رونالدو نیز با انتقادهای زیادی همراه شد. رونالدو در اینستاگرام خود با انتشار این پست رسما بابت حرکتی که انجام داد، عذرخواهی کرد. البته واکنش های کاربران در توئیتر نیز در نقد حرکت فوق ستاره پرتغالی است:

بستن بازوبند کاپیتانی تیم ملی پرتغال، یکی از بزرگترین افتخارات و امتیازات زندگی من است. همیشه با تمام وجود برای کشورم تلاش کردم و بازهم تلاش خواهم کرد. چیزی تغییر نخواهد کرد. گاهی اوقات لحظاتی پیش می آید که روبرو شدن با آن سخت است؛ به خصوص وقتی احساس می کنید کل مردم پرتغال متضرر شده اند. سر را باید بالا گرفت و برای چالش بعدی آماده شد.

رونالدو که اولین دیدار را بدون گلزنی پشت سر گذاشته بود، امید زیادی داشت مقابل صربستان به روند گلزنی بازگردد. یاران CR7 بازی را خوب آغاز کردند و نیمه اول را با 2 گل دیگو ژوتا به رختکن رفتند. اما در نیمه دوم با کامبک میزبان مواجه شدند و صربستان موفق شد بازی را به تساوی 2 – 2 بکشاند. در حالیکه بازی رو به پایان بود، جنجال بزرگ در ثانیه های پایانی بازی رخ داد.

اعتراض های فوق ستاره یوونتوس تنها یک کارت زرد برایش در پی داشت. دنی ماکیلی و کمک او و در حالیکه در این رقابت های از VAR استفاده نمی شود، اعتقادی به گل نداشتند.

در دقیقه 93 نونو مندس هافبک 18 ساله اسپورتینگ در لب خط صاحب توپ شد. او پس از مشاهده رونالدو و با یک سانتر بلند، او را صاحب یک فرصت ایده آل کرد. در این لحظه مارکو دیمیترویچ سنگربان صربستان برای تصاحب توپ از دروازه بیرون آمد ولی رونالدو قبل از او به توپ رسید. ضربه فوق ستاره پرتغالی از قدرت و شدت لازم برخوردار نبود ولی با این وجود در حال ورود به درون دروازه بود که استفان میتروویچ مدافع استراسبورگ با حضوری به موقع توپ را از روی خط بیرون کشید.

فوق ستاره پرتغالی با حرکات دست خود، اعتراضش را به تصمیم تیم داوری اعلام کرد. او پیش از اینکه دنی ماکیلی سوت پایان را به صدا دربیاورد، رد حال ترک زمین بود.

در حالیکه رونالدو با اعتراض شدید به سمت کمک داور بازی حمله ور شد، میتروویچ حتی شوت دوم و ریباندی که توسط بازیکنان پرتغال زده شد را باز هم از روی خط برگرداند و ناجی تیمش شد. رونالدو که حتی به ضربه برگشتی هم بی توجه بود، نسبت به عبور توپ از خط دروازه به داور بازی معترض بود اما فریادهای اعتراضی رونالدو راه به جایی نبرد و کمک داور هیچ اعتقادی به عبور توپ از خط دروازه نداشت.

تصاویر تلویزیونی و صحنه های آهسته به خوبی نشان می دهند که توپ رونالدو از خط عبور کرده و تیم داوری دچار یک اشتباه بزرگ شده است. فوق ستاره یوونتوس به دلیل اعتراض هایش از دنی ماکیلی داور مسابقه یک کارت زرد دریافت کرد ولی این اخطار نیز باعث نشد او دست از اعتراض بردارد.

لحظه ای که نشان می دهد توپ رونالدو به طور کامل از خط رد شده است. عدم وجود VAR و تکنولوژی خط دروازه در رقابت های مقدماتی جام جهانی خیلی زود به چشم آمد.

به هر حال کمک داور این بازی گل صحیح رونالدو را تشخیص نداد تا هم پرتغال از رسیدن به پیروزی بازبماند و هم رونالدو نتواند گل شماره 103 خود برای پرتغال را به ثمر برساند و اختلاف گل های ملی او و علی دایی در عدد 7 باقی بماند. رونالدو پس از سوت پایان بازی در حالیکه به شدت از عملکرد داوری ناامید شده بود، با حرکات دست اعتراضش را نشان داد. در حالیکه هنوز دنی ماکیلی سوت پایان بازی را به صدا درنیاورده بود، رونالدو از زمین بازی بیرون رفت و زمانی که در حال خروج از زمین مسابقه بود که بازوبند کاپیتانی را از بازو در آورد و آن را به زمین کوبید.

کاربران در فضای مجازی با گل رونالدو و خط کشی دروازه که کمک داور بازی آن را دیده است، دست به شوخی زدند:

رونالدو باید عذرخواهی کند. توپ هرگز از خط عبور نکرد.

خط کشی فیفا. رونالدو نباید از این موضوع ناراحت باشد.

پسری به پدرش گفت: "پدر، فکر می کنم از این پس خورشید در غرب طلوع می کند"
پدر: "چرا؟"
پسر: "اوه پدر، هیچ چیز غیر ممکن نیست."

صد وسومین گل بین المللی رونالدو در کتاب من

صرف نظر از اینکه اینکه آن توپ گل شده است یا نه، شما هرگز نباید اینگونه راه بروید و بازوبند کاپیتانی را روی زمین بیندازید. فراتر از بی احترامی. هرکسی که فکر می کند او (رونالدو) باید کاپیتان یووه باشد، باید تیم دیگری را تشویق کند. (دیگر طرفدار یووه نباشد.)

خب پس رونالدو به عنوان یک رهبر بزرگ، با ناراحتی بازوبند کاپیتانی خود را به زمین می اندازد؟
هیچ کاپیتان واقعی چنین کاری را انجام نمی دهد.

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone