ﺳﻪشنبه 10 فروردین 1400
تکرار عجیب تاریخ مانع رسیدن رونالدو به دایی

تکرار عجیب تاریخ مانع رسیدن رونالدو به دایی
کریستیانو رونالدو پیش از این نیز یکبار مقابل آذربایجان یک گل به ثمر رسانده ولی کمک داور آن دیدار نیز عبور توپ از خط را تشخیص نداده است.

در حالیکه هنوز بحث و جدل بر سر گلی که کریستیانو رونالدو مقابل صربستان به ثمر رساند ولی ماریو دیکس کمک داور آن دیدار عبور توپ از خط را تشخیص نداد، حالا گل دیگری از رونالدو در فضای مجازی دست به دست می شود که نشان می دهد او پیش از این نیز تجربه محاسبه نشدن یک گل ملی دیگر را نیز دارد.

شنبه شد بود که تیم های ملی پرتغال و صربستان در مسابقات مقدماتی جام جهانی به مصاف هم رفتند و در حالیکه این بازی با نتیجه 2 – 2 رو به پایان بود، شوت کم جان کریستیانو رونالدو، چند سانتی متری از خط دروازه عبور کرد که استفان میتروویچ مدافع صربی ها با یک تکل بلند این توپ را برگرداند و ماریو دیکس کمک داور این دیدار عبور توپ از خط دروازه را تشخیص نداد تا گل رونالدو 2 امتیاز برای پرتغال به باد برود.

عدم وجود VAR و تکنولوژی خط دروازه در این دیدار به شدت به چشم آمد و همین مسئله باعث انتقاد سانتوس سرمربی پرتغال شد که اعتقاد داشت باید در رقابت های مقدماتی جام جهانی از این فناوری ها استفاده شود. هر چند دنی ماکیلی داور وسط آن بازی در پایان دیدار از پرتغالی ها عذرخواهی کرد اما اشتباه کمک او باعث شد تعداد گل های ملی رونالدو به 103 گل نرسد.

اکنون کلیپی از دیدار تیم های پرتغال و آذربایجان در سال 2006 و در رقابت های مقدماتی یورو 2008 دوباره در فضای مجازی بازنشر شده که نشان می دهد اتفاق شنبه شب، یکبار دیگر برای فوق ستاره یوونتوس رخ داده است.

در این دیدار که لوئیز فیلیپه اسکولاری هدایت پرتغالی ها را برعهده داشت، پرتغال با یک گل از حریف خود پیش بود که یک ارسال از سمت راست با دخالت دکو همراه شد و پاس او به رونالدو رسید که ضربه برگردان او پس از برخورد به تیر افقی، پشت خط دروازه فرو آمد و دوباره به درون زمین بازگشت.

در حالیکه رونالدو و هم تیمی هایش به شدت اعتقاد داشتند توپ وارد دروازه شده، اما کمک داور بازی عبور توپ از خط را تشخیص نداد تا یکی از زیباترین گل های ملی رونالدو برای پرتغال به هدر برود.

البته یاران رونالدو در آن بازی با نتیجه 3 بر صفر بازی را برنده شدند. فوق ستاره بیانکونری در آن دیدار 2 بار دروازه آذربایجان را باز کرد و ریکاردو کاروالیو دیگر گل پرتغالی ها را به ثمر رساند و اگر کمک داور آن دیدار عبور توپ از خط را به درستی تشخیص می داد، رونالدو موفق به ثبت یک هت تریک در آن بازی می شد.

به هر حال اشتباه کمک داوران این دو دیدار پرتغال و عدم استفاده از فناوری خط دروازه باعث شده است تا دو گل ملی رونالدو برای پرتغال به شمار نیاید و گل های ملی ستاره یوونتوس به جای 104 گل، همچنان در عدد 102 بماند و CR7 برای رسیدن به 109 گل علی دایی، امیدوار به بازی های آینده باشد.

 

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone