چهارشنبه 11 فروردین 1400
ایران 3- سوریه 0

ایران 3- سوریه 0؛ برد قاطعی که راضی کننده نبود
شاگردان اسکوچیچ نخستین بازی سال جدید را با برتری سه بر صفر مقابل سوریه پشت سر گذاشتند.

تیم ملی فوتبال ایران که سال گذشته و پس از حضور دراگان اسکوچیچ به‌عنوان سرمربی دو پیروزی در دیدارهای تدارکاتی مقابل ازبکستان و بوسنی و هرزگوین به دست آورده بود، پس از یک هفته تمرین در شروع سال 1400 عصر امروز سه‌شنبه به مصاف سوریه رفت و خیلی زود توانست روی ارسال علی قلی‌زاده و ضربه سر محمدحسین کنعانی‌زادگان به گل برسد، اما پس از آن با وجود خلق موقعیت‌های خطرناک و البته دو حمله جدی که روی دروازه ایران به وجود آمد، در نهایت با فرصت‌سوزی زیاد 2 گل توسط سردار آزمون و کریم انصاری‌فرد به ثمر رساند و در دیداری که می‌توانست با اختلاف گل بیشتری برنده شود، سوریه را با سه گل شکست داد.

مسابقه دوستانه ملی؛ سه‌شنبه: 1400/01/10 ؛ ساعت 17:30
استادیوم: آزادی/ بدون تماشاگر
داور: موعود بنیادی‌فر/ کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی و علیرضا ایلدروم/ داور چهارم: سید علی‌اصغر مومنی.

تیم ملی ایران

علیرضا بیرانوند
شجاع خلیل‌زاده
محمدحسین کنعانی‌زادگان
جعفر سلمانی(73- سیامک نعمتی)
میلاد محمدی(65- سید ابوالفضل جلالی)
احمد نوراللهی
احسان حاج‌صفی(65- امید ابراهیمی)

علی قلی‌زاده(86- اللهیار صیادمنش)

وحید امیری(86- امید نورافکن)
مهدی طارمی
سردار آزمون(73- کریم انصاری‌فرد)

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

تیم ملی سوریه

ابراهیم عالمه
ثائر کروما
عمرو میدانی
فارس ارناووط
یوسف الحموی
موید عجان(69- محمد یوسف)
کامل حمیشه
محمد عنز
محمد عثمان
محمد المواس
عبدالرحمن برکات

سرمربی: نبیل معلول

اخطار

محمد المواس(25) از سوریه

شرح گل

ایران یک - سوریه صفر (دقیقه یک: محمدحسین کنعانی‌زادگان): ارسال زیبای علی قلی‌زاده با پای چپ از روی کرنر به مقابل تیرک اول دروازه سوریه را کنعانی‌زادگان با ضربه سر تبدیل به گل کرد.

ایران 2 - سوریه صفر (دقیقه 38: سردار آزمون): شروع مجدد سریع علیرضا بیرانوند با شوت محکم موجب شد تا توپ به مهدی طارمی برسد، اما ضربه زمینی این بازیکن در موقعیت تک به تک را ابراهیم عالمه برگشته داد تا این فرصت از دست برود ولی در ریباند سردار آزمون به راحتی دروازه سوریه را با شوت بغل پا باز کرد.

ایران 3 - سوریه صفر (دقیقه 81: کریم انصاری‌فرد): علی قلی‌زاده پس از نفوذ تندوتیز تا پشت محوطه جریمه سوریه، کریم انصاری‌فرد را صاحب موقعیت کرد که سر توپ چشم‌نواز و شوت فنی این بازیکن بعد از دفع ناقص ابراهیم عالمه تبدیل به گل شد.

بهترین بازیکن

علی قلی‌زاده که با رفع مشکل خروج از کشور بلژیک دیرتر از سایر ملی پوشان به اردو اضافه شده بود، پس از تمرین و حضور در ترکیب دیدار با سوریه، نمایش درخشانی در بازی امروز داشت و پاس گل‌های اول و سوم را داد و موقعیت‌های خطرناکی هم خلق کرد تا یکی از مهره‌های موثر تیم ملی باشد، اما می‌توان علیرضا بیرانوند را به‌عنوان مرد برتر بازی دانست چراکه او با یک مهار خوب اجازه نداد بازی یک بر یک شود و علاوه بر آن، دو شروع مجدد داشت که هر دو بار طارمی می‌توانست توپ‌ها را تبدیل به گل کند، اما فقط یکی از آنها روی ریباند و توسط آزمون همراه با گل شد.

اتفاق ویژه

سومین برد متوالی تیم ملی ایران با هدایت دراگان اسکوچیچ در حالی به دست آمد که کسب پیروزی در مسابقه امروز مقابل سوریه حیاتی بود چراکه روحیه ملی‌پوشان برای اردوهای بعدی و رقابت‌های مرحله مقدماتی جام جهانی را بیشتر می‌کرد و انگیزه آنها را بالا می‌برد.

البته باید اشاره کرد که بازیکنان ایران امروز فرصت‌های گلزنی خوبی هم هدر دادند و در برخی صحنه‌ها در خط دفاعی شکننده ظاهر شدند که نتیجه آن برخورد یک توپ به تیرک دروازه تیم ملی بود.

لحظات حساس

دقیقه 2: پاس چیپ دیدنی علی قلی‌زاده از میانه زمین به پشت مدافعان سوریه را مهدی طارمی با ضربه سر به سردار آزمون رساند که پس از مهار توپ او، مدافعان حریف توپ را به کرنر زدند.

دقیقه 17: پاس در عمق مهدی طارمی موقعیت خوب گلزنی را برای سردار آزمون فراهم کرد که ضربه پای چپ زمینی این بازیکن را ابراهیم عالمه در دو مرحله در اختیار گرفت.

دقیقه 21: پاس سردار آزمون و شوت احسان حاج‌صفی از پشت محوطه جریمه دقت لازم را نداشت و با اختلاف زیادی از بالای دروازه سوریه راهی اوت شد.

دقیقه 28: ارسال بلند از میانه زمین به سمت چپ محوطه جریمه ایران را موید عجان با ضربه سر به مقابل دروازه فرستاد که در ادامه ضربه سر عبدالرحمن برکات را بیرانوند با واکنش زیبایی به کرنر فرستاد.

دقیقه 40: شوت فنی علی قلی‌زاده از پشت محوطه جریمه با اختلاف نسبتا کمی از کنار دروازه سوریه عبور کرد.

دقیقه 49: پرتاب بلند و زیبای علیرضا بیرانوند به پشت مدافعان سوریه، مهدی طارمی را در موقعیت تک به تک قرار داد که شوت پای چپ زمینی این بازیکن را ابراهیم عالمه مهار کرد.

دقیقه 59: توپ‌ربایی و حرکت عبدالرحمن برکات و پاس کات‌بک او با شوت محمد المواس همراه شد که ضربه این بازیکن به زیر طاق دروازه ایران اصابت کرد، اما تبدیل به گل نشد.

دقیقه 73: توپ ارسالی از جناح چپ زمین و ضربه سر عبدالرحمن برکات اختلاف کمی از کنار دروازه ایران راهی اوت شد.

دقیقه 77: شوت ناگهانی محمود المواس از پشت محوطه جریمه به شکل خطرناکی از کنار دروازه ایران رد شد.

در حاشیه

* دیدار تدارکاتی تیم‌های ملی ایران و سوریه بدون تماشاگر است و تنها تعداد کمی از خبرنگاران در ورزشگاه آزادی حضور دارند.
* روسای فدراسیون‌های فوتبال ایران و سوریه این مسابقه را از نزدیک تماشا می‌کنند.

 

 

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone