جمعه 13 فروردین 1400
شکست غیرمنتظره آلمان در مقدماتی جام جهانی

شکست غیرمنتظره آلمان در مقدماتی جام جهانی
تیم ملی آلمان در سومین دیدارش در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 مقابل مقدونیه شمالی 2-1 شکست خورد.

شاگردان یواخیم لوو که در دو دیدار قبلی شان برابر ایسلند و رومانی به برتری رسیده بودند، امشب در خانه برابر مقدونیه شمالی غافلگیر شدند و در نهایت با نتیجه 2-1 شکست خوردند.

آلمانی ها بازی را بهتر آغاز کردند و چیزی نمانده بود که در دقیقه 9 به گل اول بازی برسند اما شوت تماشایی کای هاورتز به تیر دروازه میهمان برخورد کرد.

در ادامه باز هم این ژرمن ها بودند که بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند و یکی دو بار تا آستانه باز کردن دروازه حریف پیش رفتند اما در وقت های تلف شده نیمه اول، این مقدونیه شمالی بود که به گل رسید. روی یک حرکت هماهنگ تیمی بود که گوران پاندف با پاس انیس بارزی صاحب موقعیت شد و با یک شوت مطمئن کار را تمام کرد.

نیمه دوم هم با حملات آلمان آغاز شد و این تیم سرانجام در دقیقه 63 به گل تساوی رسید. خطای آلویسکی روی لروی سانه در محوطه جریمه مقدونیه شمالی باعث شد تا داور نقطه پنالتی را نشان بدهد. ایلکای گوندوگان پشت توپ قرار گرفت و با یک ضربه به وسط دروازه، کار را به تساوی کشید.

در ادامه هر دو تیم برای رسیدن به گل برتری تلاش کردند و تیمو ورنر می توانست در دقیقه 80 آلمان را پیش بندازد اما یک موقعیت بسیار خوب را مقابل دروازه خالی از دست داد.

در مقابل در دقیقه 85 بود که اِلیف اِلماس گل پیروزی مقدونیه را به ثمر رساند. این بار آریان آدمی در نقش گلساز ظاهر شد و پاس او به مقابل دروازه آلمان را الماس با یک بغل پای دقیق، تبدیل به گل دوم و پیروزی مقدونیه کرد.

با این نتیجه مقدونیه شمالی پشت سر ارمنستان 9 امتیازی، در رتبه دوم این گروه قرار گرفت و آلمان هم با همان 6 امتیاز، به دلیل تفاضل گل کمتر، به رتبه سوم سقوط کرد.

در دیگر دیدارهای مهم امشب، اسپانیا با نتیجه 3-1 کوزوو را شکست داد، ایتالیا در خانه لیتوانی به برتری 2-0 رسید، فرانسه با یک گل بوسنی را از پیش رو برداشت و انگلیس هم در خانه با نتیجه 2-1 لهستان را مغلوب کرد.

اسپانیا که میزبان کوزوو بود، در دقیقه 34 با شوت تماشایی دنی اولمو از پشت محوطه جریمه، پیش افتاد. تنها دو دقیقه بعد، فران تورس با ضربه ای تماشایی از سمت راست محوطه جریمه حریف، اختلاف را به دو گل افزایش داد.

این نتیجه تا دقیقه 70 پا برجا بود تا اینکه روی اشتباه عجیب اونای سیمون و خروج بی دلیل او از دروازه، بسار حلیمی از میانه‌های زمین با شوتی دقیق، توپ را به قعر دروازه اسپانیا فرستاد اما 5 دقیقه بعد، جرارد مورنو بار دیگر اختلاف را به دو گل افزایش داد. روی ضربه کرنر کوکه از سمت راست محوطه جریمه کوزوو بود که مورنو بالاتر از مدافعان حریف ضربه سر را زد و کار را تمام کرد.

با این پیروزی اسپانیا با یک بازی بیشتر از سوئد، با 7 امتیاز در صدر جدول گروه قرار گرفت. سوئدی ها از دو بازی‌شان، 6 امتیاز کسب کرده اند.

ایتالیا هم در ادامه پیروزی های 2-0 اش، امشب هم موفق شد با دو گل لیتوانی را از پیش رو بردارد. در حالی که دو تیم در نیمه اول به تساوی بدون گل رسیدند، استفانو سنسی که در ابتدای نیمه دوم به زمین رفته بود، در دقیقه 48 موفق به گلزنی شد. او که با پاس مانوئل لوکاتلی پشت محوطه جریمه حریف صاحب توپ شد، با یک ضربه محکم کار را تمام کرد.

تلاش های دو تیم برای رسیدن به گل ثمری نداشت و به نظر می رسید بازی با همین یک گل به پایان خواهد رسید؛ تا اینکه در پنجمین دقیقه از وقت های تلف شده بازی، چیرو ایموبیله از روی نقطه پنالتی گل دوم ایتالیا را به ثمر رساند. خطای مدافع لیتوانی روی نیکولو بارلا باعث شد تا داور نقطه پنالتی را نشان بدهد. ایموبیله پشت توپ قرار گرفت و با ضربه دقیق کار را تمام کرد تا ایتالیا به سومین پیروزی 2-0 پیاپی‌اش در مقدماتی جام جهانی برسد و با اقتدار در صدر جدول بایستد. سوئیس، دیگر مدعی این گروه، با دو پیروزی از دو بازی، در رتبه دوم قرار دارد.

فرانسه در خانه بوسنی با تک گل آنتوان گریزمان به سه امتیاز حساس رسید. در حالی که تیم میزبان در نیمه اول موقعیت های خوبی داشت، این نیمه با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در نیمه دوم خروس ها عملکرد بهتری داشتند و در دقیقه 60 به گل رسیدند. روی ارسال آدریان رابیو از سمت چپ بود که روی غفلت مدافعان بوسنی، گریزمان با ضربه سر کار را تمام کرد.

فرانسه با این پیروزی 7 امتیازی شد و مقتدرانه در صدر جدول این گروه قرار گرفت. در حالی که اوکراین، فنلاند و بوسنی به ترتیب با 3، 2 و 1 امتیاز در رتبه های بعدی قرار دارند.

در نهایت انگلیس هم موفق شد در خانه با نتیجه 2-1 لهستان را شکست بدهد. در دقیقه 19 بود که خطای مدافع لهستان روی رحیم استرلینگ، یک ضربه پنالتی نصیب سه شیرها کرد. هری کین پشت ضربه قرار گرفت و توپ را به وسط دروازه زد تا شزنی مغلوب شود.

این نتیجه تا دقیقه 58 پایدار بود تا اینکه روی اشتباه عجیب جان استونز، لهستان صاحب موقعیت شد و یوکوب مودر کار را به تساوی کشید.

اما در فاصله 5 دقیقه به پایان بازی، هری مگوایر گل پیروزی انگلیس را به ثمر رساند. روی یک ضربه کرنر بود که توپ با ضربه سر جان استونز به مگوایر رسید و او هم با یک شوت تماشایی، توپ را به طاق دروازه لهستان کوبید.

در این گروه انگلیس با 9 امتیاز صدرنشین است و لهستان با 4 امتیاز از سه بازی، در رتبه چهارم قرار دارد. مجارستان و آلبانی با 7 و 6 امتیاز، دوم و سوم هستند.

 

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone