یکشنبه 15 فروردین 1400
ذوب‌آهن 1- صنعت نفت 0؛ روح کارلوس در کالبد فرشاد

ذوب‌آهن 1- صنعت نفت 0؛ روح کارلوس در کالبد فرشاد
تیم فوتبال ذوب آهن با تک گل فرشاد محمدی مهر که باز هم روی یک ضربه ایستکاهی و با قدرت مثال زدنی ثبت شد، به سه امتیاز ارزشمند در هفته نوزدهم دست یافت.

ذوب آهن با مجتبی حسینی هیج شباهتی با ذوب آهن در نیم فصل اول ندارد و تیم با برنامه نشان داد. سبزپوشان از دقایق ابتدایی بازی تیم نفت آبادان را در فولادشهر تحت فشار گذاشتند و البته این فشار چند دقیقه بیشتر طول نکشید و بازی در ادامه بیشتر در میانه های زمین جریان داشت؛ هر چند ذوب آهن در همین دقایق هم بهتر از میهمان خود عمل می کرد و در نهایت در دقیقه 38 توانست با شوت سرکش و کم نظیر فرشاد محمدی مهر مدافع راست خود به گل برتری دست پیدا کند و با پیروزی به رختکن برود. در نیمه دوم تلاش دو تیم برای زدن گل علی رغم اینکه موقعیت های زیادی نیز روی دروازه دو تیم و به خصوص نفت آبادان ایجاد شد که با درخشش فلاح زاده و گردان به جایی نرسیدند تا سه امتیاز این بازی به سبزپوشان اصفهانی برسد که با سرمربی جدید حال خوبی دارند. این پیروزی ذوب آهن را 17 امتیازی کرد تا بیشتر از رتبه های پایینی جدول جدا شود و صنعت نفت با سیروس پورموسوی از امتیاز 25 بالاتر نرفتند.

شرح بازی

این مسابقه در دقایق ابتدایی بازی با نمایش بسیار خوبی ذوب آهن شروع شد و میلاد جهانی موقعیت بسیار خوبی برای گلزنی داشت که از دست رفت. هر چه جلوتر آمدیم بازی بیشتر در میانه های میدان جریان داشت و البته ذوب آهنی که چند موقعیت ایجاد کرده بود در دقیقه 38 با ضربه سرکش محمدی مهر با پیروزی به رختکن رفت. تیم میزان نیمه دوم را هم خیلی خوب شروع کرد و با درخشش محمود آبادی وینگر راست خود موقعیت های خوبی برای گلزنی داشت. در ادامه رفته رفته تیم مجتبی حسینی با احتیاط بیشتری بازی کرد و نفت ابادان به دروازه شهاب گردان نزدیک تر شد. نتیجه چند موقعیت نصفه و نیمه برای تیم میهمان بود و چند موقعیتی که تیم میزبان در روز بی دقتی میلاد جهانی و البته درخشش فلاح زاده از دست داد تا پایان بازی با همان شوت محمدی مهر به نام سبزپوشان اصفهانی بخورد.

شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
ساعت ۱۷:۳۰- ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

تیم داوری: سعاد وفا پیشه – ایوب غلا مزاده – رامین بابایی- ناصر جنگی
ناظر: محسن قهرمانی

ترکیب ذوب آهن

شهاب گردان
وحید محمدزاده
سید عبدالله حسینی
مسعود ابراهیم زاده
رضا محمود آبادی
میلاد جهانی ( 81 - مهرداد قنبری)
پیمان رنجبری
سینا اسدبیگی
فرشاد محمدی مهر
محمد سلطانی مهر
مجتبی حق دوست ( 71 حسین شنانی)

ترکیب صنعت نفت آبادان

حامد فلاح زاده
محمد اهل شاخه
محمد طیبی
حسین ساکی
امید خالدی
محمود مطلق زاده
حکیم نصاری (زهیوی - 61)
مهدی زبیدی (46 -عبدالله ناصری)
احمد شریعت زاده
طالب ریکانی (80-محمدرضا غبیشاوی)
رضا خالقی فر

شرح گل
ذوب آهن (1-0): در دقیقه 38 یک ضربه ایستگاهی نزدیک به محوطه جریمه و در موقعیت مناسب نصیب فرشاد محمدی مهر شد و او با یک ضربه مهارناشدنی که چند هفته گذشته نیز مشابهش را زده بود، حساب کار را به سود تیمش تغییر داد.

دقایق حساس:

دقیقه 5: میلاد جهانی موقعیت بسیار خوبی داشت ولی ضربه او در حالی که با فلاح زاده تک به تک شده بود، به گل تبدیل نشد.

دقیقه 12: یکی از خطرناک ترین موقعیت های بازی در این دقیقه با شوت حق دوست شکل گرفت و ضربه پای چپ این بازیکن با فاصله کمی راهی اوت شد.

دقیقه 32: ارسال میلاد جهانی موقعیت بسیار خوبی برای ذوب آهن می رفت که ایجاد کند ولی امید خالدی زودتر عمل کرد و توپ را به اوت فرستاد.

دقیقه 33: شوت سرکش میلاد جهانی بازیکن سابق نفت آبادان از داخل محوطه جریمه زده شد ولی فلاح زاده با واکنش بهتر توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 46: شوت محکم میلاد جهانی بار دیگر دروازه صنعت نفت را با خطر مواجه کرد.

دقیقه 48: ذوب آهن با فرار محمود آبادی موقعیت بسیار خوبی برای گلزنی داشت و در شرایطی که به نظر می رسید با خطا متوقف شده، توپ او به میلاد جهانی رسید و ضربه جهانی با فاصله راهی اوت شد.

دقیقه 49: باز هم محمودآبادی روی ضدحمله از مدافع مستقیم خود قصد عبور داشت که در محوطه جریمه نقش بر زمین شد. داور در این صحنه ادامه بازی داد.

دقیقه 54: روی یک کار تیمی خوب محمودزاده باز هم موقعیت خوبی برای جهانی ایجاد کرد ولی ضربه این بازیکن در موقعیت تک به تک با واکنش فلاح زاده به جایی نرسید.

دقیقه 58: شوت میلاد جهانی باز هم در موقعیت تک به تک با دروازه بان و البته از زاویه بسته با واکنش فلاح زاده به زمین بازگشت داده شد.

دقیقه 68: ضربه سر پیمان رنجبری با فاصله از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 73: رضا محمود آبادی با یک تک ضربه می توانست گل دوم بازی را ثبت کند ولی فلاح زاده که روز خوبی را پشت سر می گذارد، باز هم مانع شد و با واکنش به موقع توپ را از مقابل پای بازیکن ذوب آهن دور کرد.

دقیقه 78: پیمان رنجبری روی یک ضربه کرنر موقعیت خوبی برای گلزنی داشت ولی نتوانست زمان فرود توپ را با ضربه سر خود هماهنگ کند.

دقیقه 80: ضربه سر محمد طیبی در شرایطی که نفت آبادان دو سه حمله خوب را ترتیب داده بود، به جایی نرسید.

دقیقه 91: شوت رنجبری با واکنش خوب فلاح زاده به بازی برگشت و در ریباند باز هم ضربه مهاجم ذوب آهن پناهی را گلر نفت آبادان گرفت. البته ضربه ریباند در موقعیت آفساید زده شد.

اتفاق ویژه
شوت سرکش فرشاد محمدی مهر که در دیدار برابر ماشین سازی نیز مشابهش را البته از فاصله دورتر به ثمر رسانده بود، اتفاق ویژه این مسابقه بود.

بهترین بازیکن
در این مورد می توان بازیکنانی نظیر جهانی، محمود آبادی، فرشاد محمدی مهر و چند بازیکن دیگر از ذوب آهن را نام برد. در تیم حریف نیز حامد فلاح زاده روز بسیار خوبی را تجربه کرد ولی نتوانست مانع شکست تیمش شود.

در حاشیه

* قاسم حدادی فر مهم ترین غایب ذوب آهن در این مسابقه است.

* ذوب آهن با فرم خوبی به این مسابقه رسیده است و در یک بازی تدارکاتی موفق به شکست 6 بر 2 سپاهان شد.

* شهاب گردان پس از مصدومیتی که برای او ایجاد شده بود، به ترکیب اصلی بازگشته است.
*طالب ریکانی تک گل پیروزی بخش تیمش در دیدار رفت را در ورزشگاه تختی آبادان به ثمر رساند.

* در حالی که به دقیقه 30 نزدیک می شویم، بیشتر بازی در میانه های زمین جریان دارد و هیچ شباهتی به دقایق ابتدایی بازی ندارد که شاهد بازی سریعتری بودیم.

* سیروس پورموسوی به دلیل اعتراض به تصمیم داور با کارت زرد جریمه شد.

* مجتبی حسینی نیز پس از اعتراض به عملکرد داوری با کارت زرد جریمه شد تا مانند پورموسوی بازی را با احتیاط بیشتری در 25 دقیقه باقی مانده تماشا کند.

* در دقایق پایانی بازی نفت آبادان نبض بازی را در دست گرفته و در تلاش برای ایجاد موقعیت گلزنی است.

* سیروس پورموسوی باز هم در دقایق پایانی اعتراض شدیدی به عملکرد داوری داشت و وفا پیشه اینبار یکی از کمک های او را با کارت زرد جریمه کرد.

 

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone