جمعه 20 فروردین 1400
ونگر: سیستم خودکار اعلام آفساید از جام جهانی 2022

ونگر: سیستم خودکار اعلام آفساید از جام جهانی 2022
سرمربی سابق آرسنال خبر داد که از جام جهانی قطر شاهد پیشرفتی چشمگیر در زمینه اعلام آفساید خواهیم بود.

آرسن ونگر که از چندی پیش ریاست واحد توسعه جهانی فوتبال را در فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) عهده‌دار شده، به مدت 22 سال سکان هدایت آرسنال را در دست داشت. او همواره در مورد قانون آفساید دغدغه داشته و اکنون در مصاحبه جدید خود ادعا کرد که در مورد اعلام آفساید شاهد پیشرفتی چشمگیر در جام جهانی 2022 قطر خواهیم بود؛ به این ترتیب که سیستم اتومات و خودکار اعلام آفساید از این تورنمنت در دسترس خواهد بود.

در حال حاضر سیستم نیمه خودکار در این زمینه فعال است و وی ای آر با بازبینی صحنه ها در مورد آفساید بازیکن تصمیم گیری می کند.

استفاده از ویدئو برای بازبینی صحنه‌های مشکوک از زمان ورود کمک داور ویدئویی به فوتبال همواره انتقادهای زیادی را به همراه داشته است که از جمله آنها می‌توان به نگرانی‌ها در مورد زمان مورد استفاده برای اتخاذ تصمیم و همچنین دقت تصمیم‌گیری در مورد صحنه‌های مشکوک به آفساید اشاره کرد.

مدت زمان گاه طولانی در نتیجه گیری باعث وقفه در جریان بازی می شود که این در نوع خود یک معضل محسوب می شود. از سال 2019 شاهد ورود وی ای آر به تورنمنت های بین المللی بودیم و از جام جهانی 2022 نیز سیستم خودکار اعلام آفساید جایگزین می شود.

آرسن ونگر در این رابطه به "Living Football television show" گفت:« سیستم اعلام افساید خودکار از جام جهانی 2022 شروع به کحار خواهد کرد؛ به این معنا که اگر بازیکنی در منطقه آفساید باشد، سیگنالی به کمک داور فرستاده می شود و او روی ساعت خود می تواند نور قرمزرنگی را به نشانه آفساید مشاهده کند.

در شرایط فعلی گاه بازیکنی گلی به ثمر می رساند ولی بعد از 20 ثانیه و گاها تا یک دقیقه بیشتر مشخص می شود گل او به دلیل آفساید مردود بوده است. این باعث خسته کننده شدن و وقفه بی مورد در بازی ها می شود. من اصرار دارم تا سیستم خودکار از جام جهانی 2022 جایگزین شود تا هرگونه وقفه در این زمینه از بین برود. اینگونه کمک داور بلافاصله متوجه می شود و پرچم می زند.»

 

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone