دوشنبه 23 فروردین 1400
مس 1- سایپا 0

مس 1- سایپا 0
شاگردان ربیعی در دیداری نزدیک توانستند به برتری مقابل سایپا برسند.

مس رفسنجان پس از هفته‌هایی که با وجود نمایش خوب به برتری نمی‌رسید و بازی هجومی که برابر تراکتور ارائه کرد، امروز موفق شد با تک گل محمدرضا سلیمانی از سد سایپا عبور کند و با این برد موقتا به رده چهارم جدول لیگ برتر برود و شرایط متفاوتی را به دست بیاورد، اما باخت نارنجی پوشان پایتخت در رفسنجان موجب شد تا آنها بیشتر از همیشه به‌عنوان یک گزینه سقوط به حساب بیایند و با این باخت در آستانه سقوط یک تا دو پله‌ای در جدول قرار بگیرند.

هفته بیستم لیگ برتر؛ یکشنبه: 1400/01/22 ؛ ساعت: 17
استادیوم: شهدای صنعت مس رفسنجان/ بدون تماشاگر.

داور:امیر عرب‌براقی/ کمک‌ها: محمدعلی پورمتقی و رحیم حاجیلو؛ داور چهارم: حسین زیاری/ ناظر داوری: ابوطالب طاهریان.

 

مس رفسنجان:

داوود نوشی‌صوفیانی
هومن ربیع‌زاده
عقیل کعبی
حسن جعفری
فراز امامعلی
مهدی کیانی
مهرداد رضایی(86- میثم نقی‌زاده)
قائم اسلامی‌خواه(86- علیرضا نقی‌زاده)
سجاد آشوری(72- محمدحسین کریم‌زاده)
محسن آذرباد(72- مهرداد آوخ)
محمدرضا سلیمانی
سرمربی: محمد ربیعی

سایپا تهران:

محمدحسین اکبرمنادی
حسین ماهینی
رضا علیاری
فرزاد جعفری
سید ابوالفضل جلالی
مهرداد عبدی
محمدصادق بارانی(79- امیرعلی صادقی)
محسن مسلمان
حسین مالکی(87- سینا مریدی)
مهرداد حیدری
مجید علیاری
سرمربی: ابراهیم صادقی

کارت زرد:

مهدی کیانی (39) حسن جعفری(2+90) از مس

مهرداد عبدی (55) از سایپا

شرح گل

مس رفسنجان یک – سایپا صفر (دقیقه 45: محمدرضا سلیمانی): حرکت خوب تیمی مسی ها و پاس تو در و زیبای قائم اسلامی خواه به محمدرضا سلیمانی رسید و ضربه از زاویه کاملا بسته و زیبای این بازیکن به گوشه بالای دروازه سایپا و اکبرمنادی رفت و دروازه این تیم به زیبایی باز شد.

لحظات حساس:

دقیقه 7: ارسال کرنر اسلامی خواه به روی دروازه با واکنش اکبرمنادی همراه شد و توپ برگشتی نیز به فراز امامعلی رسید که ضربه پای چپ این بازیکن با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه 12: پاس امامعلی به مهرداد رضایی در پشت محوطه به این بازیکن رسید و او با شوتی محکم، روی پا و غافلگیر کننده دروازه سایپا را تهدید کرد که اکبر منادی در دو مرحله و به زحمت توپ را مهار کرد.

دقیقه 15: اشتباه عجیب هومن ربیع زاده مدافع مس باعث شد تا توپ به مجید علیاری بازیکن سایپا برسد و او در گوشه محوطه جریمه و در مصافی تک به تک با نوشی صوفیانی، ضربه اش را به سمت دروازه زد که توپ او از کنار تیم عمودی دروازه مس به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

دقیقه 20: پرتاب اوت فرزاد جعفری به مهرداد عبدی رسید و این بازیکن پس از استپ توپ و جاگذاشتن آذرباد با یک دریبل سرپای زیبا، یک شوت محکم و روی پا را به سمت دروازه مس زد که این شوت سهمگین با واکنش فوق العاده و استثنایی داوود نوشی صوفیانی راهی کرنر شد.

دقیقه 24: تعویض جناح زیبا توسط محسن مسلمان، توپ را به ابوالفضل جلالی رساند که سانتر خوب این بازیکن با ضربه سر خطرناک مجید علیاری همراه شد که توپ او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 29: توپ تقریبا در میانه های زمین سایپا بود که پاس مهدی کیانی به آشوری رسید و این بازیکن توپ را برای آذرباد کاشت که شلیک دیدنی این بازیکن از فاصله 35 متری به تیر افقی دروازه سایپا برخورد کرد. شلیک مهیب آذرباد می توانست یکی از زیباترین گل های لیگ بیستم را رقم بزند ولی این اتفاق رخ نداد.

دقیقه 57: سلیمانی بهترین فرصت را داشت تا گل دوم خود و مس را به ثمر رساند که شوت پای چپ او در موقعیت تک به تک به بیرون رفت.

دقیقه 66: اشتباه در خط میانی مس موجب شد تا سایپا روی یک ضد حمله سریع موقعیت خطرناکی به دست بیاورد که خروج عالی داوود نوشی‌صوفیانی مانع از گلزنی شاگردان صادقی شد.

دقیقه 1+90: نفوذ تند و تیز امیرعلی صادقی به محوطه جریمه مس رفسنجان و شوت زمینی او به سمت دروازه را عقیل کعبی با تکل به موقع راهی کرنر کرد.

بهترین بازیکن

محمد سلیمانی که پس از سه سال و نیم حضور در سایپا و نیمکت‌نشینی‌های پیاپی در این تیم در نیم‌فصل به مس رفسنجان رفته بود، امروز برابر تیم سابق خود یک گل تماشایی به ثمر رساند و علاوه بر آن در خط حمله پر تلاش ظاهر شد که البته دو فرصت خوب هم از دست داد ولی با این عملکرد در کنار داوود نوشی‌صوفیانی که با خروج‌ها و واکنش‌های خود مانع از گلزنی حریفان مس برای دومین دیدار پیاپی شد، ستاره زمین لقب گرفت.

اتفاق ویژه

نارنجی پوشان رفسنجان با این برد نارنجی پوشان پایتخت را نزدیک به سقوط کردند و موجب شدند تا سایپا بیشتر از تمام فصل خطر قرار گرفتن بین دو تیم پایین جدول را احساس کند چراکه در صورت پیروزی نساجی و ذوب‌آهن در هفته‌های آینده ممکن است تغییر در پایین جدول صورت بگیرد.

در سمت مقابل شاگردان ربیعی با این برد در جمع بالای جدولی‌ها قرار گرفتند و موقتا به رده چهارم رفتند که برای این تیم در نخستین سال حضور در لیگ برتر اتفاقی فوق‌العاده است.

در حاشیه:

* محمد ربیعی و ابراهیم صادقی گپ و گفت صمیمانه‌ای قبل از آغاز بازی داشتند.
* مسیح زاهدی، مدافع مس رفسنجان به دلیل آسیب دیدگی در فهرست تیمش مقابل سایپا حضور ندارد.
* علیرضا نقی‌زاده که در دیدارهای اخیرشان حضور ثابت و موثر داشت، به دلیل بیماری و دوری از تمرینات پیش از بازی با مس، امروز روی نیمکت حضور دارد.
* صدای ضبط شده تماشاگران مس در جریان دو نیمه پخش شد تا شاگردان ربیعی با انرژی بیشتری بازی کنند.
* نزدیک بودن میکروفون‌های کنار زمین به مربیان موجب شده تا صدای آنها توسط بینندگان تلویزیونی به گوش برسد.

 

 

 

 

 

دسته بندی : فوتبال

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone