چهارشنبه 24 فروردین 1401
باشگاه فوتبال ستاره سرخ بلگراد

باشگاه فوتبال ستاره سرخ بلگراد

محل احداث : صربستان
سال تاسیس : 1945
اما به جای داشتن دو نام متفاوت، Crvena Zvezda صرفاً ستاره سرخ است که به زبان صربی ترجمه شده است. این شبیه به باشگاه های دیگر لیگ قهرمانان اروپا مانند سویا است که سویا نامیده می شود. نام کامل باشگاه Fudbalski Klub Crvena Zvezda است که به معنی ستاره سرخ فوتبال است.
هواداران باشگاه فوتبال صربستان ستاره سرخ بلگراد، که به آن دلیجه نیز می‌گویند، پنجشنبه گذشته با نمایش بنرهایی کشورهایی را که ایالات متحده به آن‌ها حمله کرده و سال آن تهاجمات را نشان می‌دادند.
ستاره سرخ بلگراد علاوه بر کسب 28 عنوان قهرمانی لیگ و 24 جام ملی، تنها باشگاه صربستانی است که قهرمان اروپا شده است. آنها جام قدیمی اروپا را در سال 1991 با شکست دادن المپیک مارسی در ضربات پنالتی پس از تساوی 0-0 در باری ایتالیا به دست آوردند.ستاره سرخ بلگراد، با نام Fudbalski Klub Crvena Zvezda (به صربی: "Football Club Red Star")، همچنین با نام ستاره سرخ، تیم فوتبال حرفه ای صربستان مستقر در بلگراد شناخته می شود.

پس از انحلال اتحاد جماهیر شوروی، جمهوری سوسیالیستی فدرال یوگسلاوی روسیه را در دسامبر 1991 با تصمیم ریاست جمهوری در مورد به رسمیت شناختن جمهوری های سابق اتحاد جماهیر شوروی به رسمیت شناخت.جمهوری سوسیالیستی فدرال یوگسلاوی از شش جمهوری تشکیل شده بود: صربستان، کرواسی، اسلوونی، مونته نگرو، بوسنی و هرزگوین و مقدونیه. بزرگترین در میان آنها صربستان است، در حالی که مونته نگرو کوچکترین است. یوگسلاوی 255400 کیلومتر مربع مساحت داشت و نهمین کشور بزرگ اروپا بود.
خوب، آنها در واقع Crvena Zvezda هستند، همانطور که اکنون به طور رسمی توسط یوفا به آنها اشاره می شود. اما بیشتر به عنوان ستاره سرخ بلگراد شناخته می شود، آنها در سال 1945 تاسیس شدند و در ورزشگاه 53000 راجکو میتیک بازی می کنند. آنها موفق ترین تیم تاریخ فوتبال صربستان با بیش از 22 عنوان ملی هستند
صربستان رسماً در 22 دسامبر 2009 برای عضویت در اتحادیه اروپا درخواست داد. مذاکرات الحاق در حال حاضر ادامه دارد. انتظار می رود صربستان مذاکرات خود را تا پایان سال 2024 تکمیل کند و به این کشور اجازه دهد تا سال 2025 به اتحادیه بپیوندد.

 

باشگاه فوتبال ستاره سرخ بلگراد

 

ورزشگاه ستاره سرخ
گنجایش : 53000 نفر
اولین استادیوم فوتبال در این مکان در 24 آوریل 1927 افتتاح شد. این استادیوم SK Jugoslavija، قهرمان فوتبال یوگسلاوی در سال های 1924 و 1925 بود.[4] این ورزشگاه شامل یک استادیوم 30000 نفری با زمین چمن، پیست دو و میدانی، مرکز تمرین و خانه باشگاه بود. SK Jugoslavija تا پایان جنگ جهانی دوم که باشگاه توسط مقامات جدید یوگسلاوی منحل شد، مسابقات خود را در ورزشگاه انجام می داد. این زمین به باشگاه تازه تاسیس ستاره سرخ بلگراد امضا شد

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone