دوشنبه 26 ارديبهشت 1401
زندگینامه رابرت لواندوفسکی

زندگینامه رابرت لواندوفسکی

روبرت لواندوفسکی فوتبالیست حرفه‌ای مشهور لهستانی است که برای باشگاه فوتبال بایرن مونیخ و همچنین تیم ملی لهستان بازی می‌کند و در آنجا به عنوان کاپیتان فعالیت می‌کند. او در ورشو، لهستان متولد شد و کار خود را در MKS Varsovia Warsaw آغاز کرد. بعدها برای لخ پوزنان بازی کرد و پس از آن به بوروسیا دورتموند منتقل شد. او از سال 2014 برای باشگاه فوتبال بایرن مونیخ آلمان بازی می کند. او اولین بازی ملی خود را برای تیم ملی بزرگسالان لهستان در سن 20 سالگی انجام داد. او در بازی مقابل سن مارینو به عنوان بازیکن تعویضی آمد، جایی که یک گل به ثمر رساند و به تیمش کمک کرد تا به پیروزی برسد و به جام جهانی فوتبال 2010 راه یابد. او تاکنون جوایز و افتخارات متعددی را در کارنامه خود دریافت کرده است. او هفت بار متوالی به عنوان بهترین فوتبالیست سال لهستان انتخاب شد. او همچنین در سال 2015 به عنوان شخصیت ورزشی سال لهستان انتخاب شد. در همان سال، "گاردین" او را به عنوان پنجمین بازیکن برتر فوتبال جهان معرفی کرد. او علاوه بر فوتبالیست بودن، یک سرمایه گذار خطرپذیر نیز هست. او از طریق شرکت Protos Venture Capital در چندین شرکت نوپا سرمایه گذاری کرده است.
رابرت لواندوفسکی در 21 آگوست 1988 در ورشو، لهستان به دنیا آمد. پدرش کریستوف لواندوفسکی، قهرمان ملی جودو و همچنین بازیکن فوتبال، و مادرش ایوانا لواندوفسکی، بازیکن سابق فوتبال AZS ورشو و همچنین نایب رئیس پارتیزانت لزنو است. او یک خواهر به نام میلنا دارد.

 

 زندگینامه رابرت لواندوفسکی

 

او کار خود را در MKS Varsovia Warsaw آغاز کرد و در آنجا هفت سال بازی کرد. او بعداً به دلتا ورشو رفت و در آنجا توانست در تیم اصلی بازی کند. او بسیار خوب بازی کرد و در فصل 07-2006 با 15 گل به عنوان برترین گلزن لیگ دسته سوم لهستان شناخته شد. فصل بعد، او با 21 گل بهترین گلزن لیگ دسته دوم لهستان شد.
روبرت لواندوفسکی در ژوئن 2008 به مبلغ 1.5 میلیون زلوتی توسط لخ پوزنان قرارداد گرفت. او اولین بازی خود را برای این تیم در ماه بعد در دور اول جام یوفا انجام داد، جایی که با زدن تنها گل در این مسابقه کارایی خود را به اثبات رساند. او در طول فصل عملکرد بسیار خوبی داشت و در 42 بازی 18 گل به ثمر رساند. او در فصل بعد نیز خوب بازی کرد و در مجموع 18 گل به ثمر رساند. او تیمش را برای قهرمانی در فصل 10-2009 هدایت کرد.
در ژوئن 2010، او قراردادی 4 ساله با باشگاه آلمانی بوروسیا دورتموند به مبلغ 4.5 میلیون یورو امضا کرد. او اولین گل خود را در بازی مقابل شالکه 04 در سپتامبر به ثمر رساند.
در فصل 12-2011، او در ترکیب اصلی به جایگاهی همیشه حاضر ارتقا یافت. او با زدن دو گل در برد 2-0 مقابل SV Sandhausen خود را ثابت کرد. او تیمش را به پیروزی های زیادی رساند. با توجه به عملکرد شگفت انگیزش، او به عنوان بهترین بازیکن سال لهستان انتخاب شد. او سال را با 22 گل در مجموع و شش پاس گل به عنوان سومین گلزن برتر به پایان رساند.

 

رابرت لواندوفسکی 

 

در روز افتتاحیه فصل 13-2012، او به تیمش در پیروزی 2-1 مقابل وردربرمن کمک کرد. او همچنان استعداد خود را در این ورزش به نمایش گذاشت و در آوریل 2013، اولین بازیکنی شد که در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا 4 گل به ثمر رساند. او تیمش را به فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2013 هدایت کرد، جایی که آنها توسط بایرن مونیخ شکست خوردند.
او پس از یک فصل بازی در این تیم، قراردادی پنج ساله با بایرن مونیخ، باشگاه رقیب دورتموند امضا کرد و برای فصل 15-2014 به این تیم پیوست. او اولین بازی رقابتی خود را برای این تیم در سال 2014 در بازی مقابل بوروسیا دورتموند انجام داد که تیمش با نتیجه 2-0 شکست خورد. او در ادامه فصل عملکرد بسیار خوبی داشت و در 49 بازی به میدان رفت و 25 گل به ثمر رساند.
در طول فصل 16-2015، او با زدن 5 گل در عرض 9 دقیقه، رکوردی را به نام خود ثبت کرد که سریعترین رکورد در هر لیگ بزرگ فوتبال اروپایی است. برای این شاهکار، او چهار گواهی از رکوردهای جهانی گینس اعطا کرد. عملکرد کلی او در این فصل با 42 گل در 51 بازی بهبود یافت.
او به فرم عالی ادامه داد و در 11 مارس 2017 در صد و سی و هفتمین بازی خود برای بایرن به 100 گل برای بایرن رسید. او فصل 17–2016 را با 42 گل در 47 بازی به پایان رساند.

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone