شنبه 27 فروردین 1401
باشگاه فوتبال پی اس وی آیندهوون

پی اس وی آیندهوون

سال تاسیس : 1913
محل احداث : هلند
برای پاسخگویی به نیاز به فعالیت با کارکنان فیلیپس، این شرکت در سال 1910 تیم فوتبال خود را تأسیس کرد: فیلیپس الفتال. زمین آن پارک ورزشی فیلیپس بود که در همان محل استادیوم امروزی قرار داشت. آشفتگی مالی و اعتصابات کارگری منجر به نابودی سریع تیم شد و در سال 1913، جانشین آن، Philips Sport Vereniging، که در 31 اوت تاسیس شد، ظهور کرد. روزی بود که فیلیپس جشن ها و مسابقات ورزشی را با توجه به شکست صدمین ساله فرانسوی ها در جنگ های ناپلئون ترتیب داد. با این حال، تا سال 1916 بود که دپارتمان فوتبال نام خود را از فیلیپس الفتال به PSV تغییر داد. به دلیل جنگ جهانی اول، اولین امکان برای ورود به لیگ در فصل 16-1915 بود. اولین بازی باشگاه در تاریخ 19 سپتامبر 1915، شکست 3-2 مقابل ویلم دوم رزروز بود. این تیم در آن فصل به دسته سوم جدید اتحادیه فوتبال برابانتیان صعود کرد. تحت هدایت مربی Wout Buitenweg، PSV در سال های 1918 و 1921 نیز ارتقا یافت و در نهایت به Eerste Klasse رسید. این تیم در سال 1925 سقوط کرد، اما حضورش در دسته دوم تنها یک سال طول کشید که PSV دوباره صعود کرد. از سال 1926، PSV همیشه در بالاترین سطح ممکن لیگ داخلی بازی کرده است.در آن سال، سجف فان ران مدافع به خدمت گرفته شد و یک سال بعد یان فن دن بروک به پی اس وی پیوست، دو بازیکنی که در سال های آینده تیم را شکل خواهند داد.

در پشت صحنه، فرانس اوتن رئیس کل اتحادیه ورزشی PSV شد. او مسئول رساندن باشگاه به سطح جدیدی با اقامتگاه های جدید و گسترش ورزشگاه بود. پس از قهرمانی در لیگ منطقه در سال 1929، PSV وارد مرحله پلی آف قهرمانی شد. در آن رقابت ها از هشت مسابقه شش برد را به دست آورد. پیروزی 5-1 مقابل Velocitas از شهر گرونینگن به این معنی بود که PSV برای اولین بار قهرمان لیگ شد.

 

باشگاه فوتبال پی اس وی آیندهوون

 

در سه سال بعد، PSV هر سال قهرمان لیگ منطقه شد، اما تا سال 1935 نتوانست در پلی آف پیروز شود. در آن سال، تیم دومین قهرمانی تاریخ را در پیروزی 2-1 مقابل DWS به دست آورد.

به دلیل جنگ جهانی دوم، شرکت کنندگان به طور قابل توجهی کاهش یافت و در سال 1940، یوهان بروسلرز، بازیکن PSV در جنگ جان باخت.
پس از جنگ، PSV با دو مهاجم جدید قرارداد امضا کرد: پیت فرانسن در سال 1948 و کوئن دیلن در سال 1949.

در سال 1950، PSV اولین موفقیت خود را پس از جنگ با شکست HFC Harlem در فینال جام KNVB بدست آورد. این مسابقه پس از وقت اضافه با نتیجه 4-3 به پایان رسید.
یک سال بعد، PSV بعد از اینکه EVV در مسابقه آخر خود شکست خورد، عنوان منطقه را به دست آورد. حتی اگر مربی سام وادسورث در طول بازی های پلی آف قهرمانی استعفا داد، این عنوان پس از پیروزی 2-1 مقابل ویلم دوم به دست آمد. فصل 1950–1951 موفقیت دیلن بود که 21 گل زد و لقب «کانن» را به خود اختصاص داد.
علاوه بر دیلن و فرانسن، یکی از بازیکنان به یاد ماندنی موفقیت اوایل دهه 1950، دروازه بان لیو اشتایگر بود که در نهایت 383 بازی برای PSV انجام داد.در سال 1955، PSV اولین باشگاه هلندی بود که به جام باشگاه های قهرمان اروپا راه یافت. دو بازی مقابل راپید وین با نتیجه 1–6 و 1–0 به پایان رسید
موفقیت های دیگر در دهه 1950 وجود نداشت، اما در فصل 1956–1957، دیلن 43 گل زد، رکورد هلندی که هنوز هم پابرجاست.
نزدیک شدن به دهه 1960 تغییری در میراث بازیکنان نشان داد: تیم از مردان عمدتاً برابانتی به بازیکنان سراسر کشور تبدیل شد. نماینده این سیاست مدافع روئل ویرزما بود که در سال 1954 وارد شد و به مدت یک دهه کاپیتان تیم بود و پیت ون در کویل که از آژاکس با مبلغی معادل 59000 یورو (بالاترین هزینه نقل و انتقالات در آن زمان PSV) آمد.

 

ورزشگاه فیلیپس

 

ورزشگاه فیلیپس
گنجایش : 35000 نفر
فیلیپس استادیوم اتفاقا برای کنسرت های موسیقی استفاده می شود. در طول این رویدادها، ورزشگاه فضایی را برای حدود 30000 بازدید کننده ارائه می کند. در سال 1992، نسخه ای از Carmina Burana کارل ارف در استادیوم پخش شد . دو سال بعد، اروس رامازوتی کنسرتی در استادیوم فیلیپس برگزار کرد.
پس از آن، چمن پس از پایمال شدن توسط تماشاگران کنسرت به شدت آسیب دید. این امر باعث عدم تمایل هیئت PSV به برگزاری رویدادهای بیشتر در زمین شد.در سال 2006 بود که این استادیوم میزبان کنسرتی بود: هنرمند هلندی گاس میویس سه کنسرت را در مقابل جمعیت فروخته شده اجرا کرد. از سال 2006، Meeuwis هر سال در ورزشگاه بازی می کند. نمایش های او گاهی اوقات با پوشش زنده مسابقه تیم فوتبال هلند در صورت برنامه ریزی شده ترکیب می شد

 

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone