ﺳﻪشنبه 23 فروردین 1401
باشگاه فوتبال بایرن مونیخ

باشگاه فوتبال بایرن مونیخ

محل احداث : آلمان
سال تاسیس : 1900
یکی از عوامل کلیدی پشت محبوبیت بی‌رقیب بایرن - جدای از دستاوردهای آنها در زمین - قانون 1+50 است که زیربنای فوتبال آلمان است و حکم می‌کند که باشگاه‌ها باید تحت مالکیت و کنترل اکثریت اعضای خود باشند، نه یک حامی مالی.
بایرن نام آلمانی بایرن، یکی از 16 ایالت آلمان است. بایرن ممکن است به: پادشاهی باواریا (Königreich Bayern) اشاره داشته باشد، ایالتی که از 1806 تا 1918 وجود داشته است.اف سی بایرن مونیخ توسط اعضای یک باشگاه ژیمناستیک مونیخ (MTV 1879) تأسیس شد. هنگامی که جماعتی از اعضای MTV 1879 در 27 فوریه 1900 تصمیم گرفتند که فوتبالیست های باشگاه اجازه نخواهند داشت به اتحادیه فوتبال آلمان (DFB) بپیوندند، 11 نفر از اعضای بخش فوتبال جماعت را ترک کردند و در همان عصر Fußball- را تأسیس کردند. باشگاه بایرن مونیخ. در عرض چند ماه، بایرن به پیروزی‌های پرگلی در برابر تمامی رقبای داخلی دست یافت، از جمله برد 15-0 مقابل اف سی نوردسترن و به نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آلمان جنوبی 1900–01 رسید.در سال‌های بعد، باشگاه چند جام محلی را به دست آورد و در سال‌های 1910–1911 بایرن به تیم تازه‌تاسیس «کریس لیگا»، اولین لیگ منطقه‌ای باواریا پیوست. این باشگاه در اولین سال خود قهرمان این لیگ شد، اما تا آغاز جنگ جهانی اول در سال 1914 که تمام فعالیت های فوتبال در آلمان متوقف شد، دوباره قهرمان نشد.

 

 باشگاه فوتبال بایرن مونیخ

 

بایرن در پایان دهه اول تأسیس خود، اولین بازیکن تیم ملی آلمانی خود، مکس گابرل گابلونسکی را جذب کرد.تا سال 1920، بیش از 700 عضو داشت که آن را به بزرگترین باشگاه فوتبال در مونیخ تبدیل کرد.در سال‌های پس از جنگ، بایرن پیش از کسب اولین قهرمانی آلمان جنوبی در سال 1926 چندین رقابت منطقه‌ای را برد، موفقیتی که دو سال بعد تکرار شد.
اولین عنوان ملی آن در سال 1932 به دست آمد، زمانی که مربی ریچارد "دومبی کوچولو" کوهن، تیم را با شکست دادن 2–0 آینتراخت فرانکفورت در فینال به قهرمانی آلمان رساند.
بایرن نام ایالت بایرن است، در حالی که بایر کلمه یک فرد باواریایی است. بنابراین، در مورد بایرن مونیخ، این نام به معنای بایرن مونیخ است. این یک روش غیر معمول برای نام بردن تیم ها در آلمان نیست.
در عوض، هواداران تقریباً 82 درصد از بایرن را در اختیار دارند (در هر CNN). این بر اساس طراحی است. بوندسلیگا ایجاب می کند - به استثنای موارد نادر - که باشگاه ها به اصل مالکیت 50 به علاوه یک پایبند باشند، به این معنی که بیش از 50 درصد هر باشگاه توسط هواداران کنترل می شود (بیشتر در گاردین).

 

ورزشگاه آلیانز آرنا

 

ورزشگاه آلیانز آرنا
گنجایش : 75024 نفر
این ورزشگاه توسط Allianz Arena München Stadion GmbH که در سال 2001 تأسیس شد، ساخته شد و به طور مساوی متعلق به دو باشگاه فوتبال بود که آن را خانه می نامیدند. مدیرعامل GmbH تا زمان افشای ماجرای فساد استادیوم، کارل هاینز وایلدموزر جونیور بود (به زیر مراجعه کنید). از آن زمان، Bernd Rauch، Peter Kerspe و Walter Leidecker این شرکت را رهبری کردند. در آوریل 2006، اف سی بایرن مونیخ 50 درصد سهم TSV 1860 مونیخ در این عرصه را به مبلغ 11 میلیون یورو خریداری کرد. مدیر عامل 1860 Stefan Ziffzer اظهار داشت که این معامله مانع از ورشکستگی باشگاه شد. شرایط قرارداد به 1860 این حق را می داد که 50% سهم خود را از عرصه به قیمت فروش به اضافه بهره در هر زمانی قبل از ژوئن 2010 بازخرید کند. در نوامبر 2007، مونیخ از این حق استعفا داد. پیش از این، درآمد دو بازی دوستانه هر دو باشگاه به طور مساوی به جای پرداخت آن به آلیانز آرنا جیامبیایچ تقسیم شدند. به دلیل تلاطم مالی 1860 مونیخ، بایرن مونیخ تمام سهام را در اختیار گرفت و اکنون مالک 100٪ آلیانز آرنا است.

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone