ﺳﻪشنبه 3 اسفند 1400
باشگاه فوتبال سیدنی

باشگاه فوتبال سیدنی

محل احداث : استرالیا
سال تاسیس : 2004
اولین گام‌ها برای تأسیس سیدنی اف سی در آوریل 2004 برداشته شد، زمانی که Soccer New South Wales اکنون Football NSW قصد خود را برای پیشنهاد مجوز در رقابت‌های A-League جدید اعلام کرد.این پیشنهاد در 19 جولای به اتحادیه فوتبال استرالیا (در حال حاضر فدراسیون فوتبال استرالیا) تسلیم شد و تنها توسط کنسرسیومی به ریاست نیک پولیتیس، معروف به "آبی های سیدنی" به چالش کشیده شد.برای جایگاه سیدنی در مسابقات «یک تیم در هر شهر».پس از گزارش هایی مبنی بر اینکه ASA قرار است به نفع سیدنی اف سی رای دهد، درگیری عمومی بین دو پیشنهاد دهنده آغاز شد.باعث شد پولیتیس حمایت خود را از یک تیم پس بگیرد و سیدنی اف سی را به عنوان تنها نامزد باقی مانده ترک کرد.
سیدنی اف سی رسماً به عنوان عضوی از لیگ 8 تیمی جدید A در 1 نوامبر 2004 راه اندازی شد و 25 درصد از سهام این باشگاه متعلق به Soccer NSW بود که بقیه آن متعلق به خصوصی بود.
والتر بوگنو به عنوان رئیس افتتاحیه باشگاه معرفی شد. در 11 دسامبر 2004، Soccer NSW اعلام کرد که از مشارکت خود با سیدنی اف سی به دلیل نگرانی در مورد سبک استبدادی مالک بخشی فرانک لوی در تأسیس باشگاه و عدم مشورت با Soccer NSW در مورد مسائل کلیدی سیدنی اف سی، خارج می شود. اینها شامل انتخاب استادیوم فوتبال سیدنی به جای استادیوم پاراماتا به عنوان زمین خانگی تیم و کاهش مشارکت 100 درصدی اولیه Soccer NSW به تنها 25 درصد بود.

 

 باشگاه فوتبال سیدنی

 

تا فوریه 2005، سیدنی اف سی 16 پست از 20 پست تیمی مجاز خود را پر کرده بود - جذب ساکروس آلوین سیکولی، کلینت بولتون، استیو کوریکا و دیوید زدریلیک و همچنین جاستین پاسفیلد، مارک میلیگان، وید اوستندورپ، ایین فایف و جیکوب تیمپانو.

پیر لیتبارسکی آلمانی با کمک یان کروک بازیکن سابق نوریچ سیتی به عنوان سرمربی به خدمت گرفت. سیدنی اف سی اولین بازی خود را در تاریخ 25 مارس 2005 مقابل مانلی یونایتد انجام داد و 6–1 پیروز شد.
پیر لیتبارسکی آلمانی با کمک یان کروک بازیکن سابق نوریچ سیتی به عنوان سرمربی به خدمت گرفت. سیدنی اف سی اولین بازی خود را در تاریخ 25 مارس 2005 مقابل مانلی یونایتد انجام داد و 6–1 پیروز شد.
اندکی پس از آن، سیدنی اف سی راهی امارات متحده عربی شد تا در برابر تیم های محلی اف سی هاتا، العین اف سی و الجزیره بازی کند و هر سه را برد.
در حالی که سیدنی اف سی در دبی بود، اعلام کرد که با دوایت یورک بازیکن سابق منچستریونایتد به عنوان "بازیکن خیمه شب بازی" باشگاه - که یکی از آنها خارج از سقف حقوق 1.5 میلیون دلاری پرداخت می شود - برای دو فصل موافقت کرده است.

 

 ورزشگاه جوبیلی

 

ورزشگاه جوبیلی
گنجایش : 20500 نفر
Jubilee Oval بخشی از کمک مالی اولیه 87 هکتاری (350000 متر مربع) است که در 23 دسامبر 1853 به آرچیبالد مک ناب اعطا شد. ادموند انگلیسی این کمک مالی را در 23 می 1854 به مبلغ 400 پوند خریداری کرد. زمانی که در 1 ژوئیه 1896 توسط وزارت زمین ها خریداری شد و به عنوان اولین پارک عمومی در Kogarah وقف شد، به طور رسمی به پارک Kogarah معروف شد. کنترل پارک در نهایت در 29 اوت 1906 به شورای شهرداری Kogarah منتقل شد که به شهر Kogarah و در 12 مه 2016 شورای رودخانه ژرژ تبدیل شد.
شدر جشن های سالگرد کوگاره در سال 1935، استادیوم جوبیلی در پارک کوگاره ساخته شد

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone