پنجشنبه 12 اسفند 1400
باشگاه فوتبال ولینگتون فونیکس

باشگاه فوتبال ولینگتون فونیکس

محل احداث : استرالیا
سال تاسیس : 2007
در مراحل بعدی فصل A-League 2006–07، فدراسیون فوتبال استرالیا FFA مجوز لیگ A-League شوالیه نیوزیلند را به دلیل مشکلات مالی و اداری باشگاه و عملکرد ضعیف در زمین حذف کرد. پس از استعفای هیئت شوالیه نیوزلند، FFA مجوز را به فوتبال نیوزلند NZS، اکنون فوتبال نیوزلند منتقل کرد، که تا پایان فصل قبل از انحلال بعدی، باشگاه را اداره می کرد.
سپس FFA مجوز موقت A-League را به NZS برای اجاره دادن به یک تیم مناسب نیوزلند برای ورود به فصل A-League 08-2007 ارائه داد. FFA یک مهلت درخواست را برای NZS تعیین کرد و متعاقباً آن مهلت را به تاخیر انداخت تا به متقاضیان بالقوه در نیوزیلند زمان بیشتری برای درخواست همراه با پشتیبانی NZS داده شود.

 

 باشگاه فوتبال ولینگتون فونیکس

 

در حالی که NZS فرصتی برای درخواست با یک دارنده مجوز فرعی جدید، یک کنسرسیوم مستقر در تاونزویل داده شد، تروپیکال فوتبال استرالیا TFA نیز ابراز علاقه کرد و یک برنامه A-League را برای جایگزینی مکانی که قبلا در اختیار شوالیه ها بود، آماده کرد.
با این حال، TFA در نهایت با درک ترجیح FFA برای حفظ یک تیم نیوزیلندی برای لیگ، از آن خارج شد. TFA سال بعد پیشنهاد خود را به عنوان یک امتیاز بالقوه گسترش لیگ A با نام "Northern Thunder FC" ارائه کرد که بعداً به "North Queensland Thunder" تغییر یافت.

با این حال، این پیشنهاد پس از لغو گسترش فصل 08-2007 از بین رفت.
پس از تأخیر زیاد، مبلغ نهایی مورد نیاز برای درخواست توسط تری سرپیسوس، تاجر املاک ولینگتون در مراحل آخر مناقصه به دست آمد. سرپیسوس، مالک و رئیس اکثریت باشگاه، 1،250،000 دلار NZD ارائه کرد.
برای اطمینان از آغاز یک امتیاز جدید نیوزلند و ادامه حضور نیوزلند در A-League. FFA مجوز سه ساله A-League را برای فوتبال نیوزلند نهایی کرد و سپس مجوز را به باشگاه مستقر در ولینگتون واگذار کرد.
نام باشگاه جدید از میان فهرست شش نفره انتخاب شد که از بین 250 نام پیشنهادی عموم انتخاب شد و در 28 مارس 2007 اعلام شد.

 

ورزشگاه منطقه ای ولینگتون

 

ورزشگاه منطقه ای ولینگتون
گنجایش : 34500 نفر
این استادیوم در سال 1999 توسط Fletcher Construction ساخته شد و اولین استادیوم کاسه ای بود که در نیوزلند ساخته شد. این پارک برای جایگزینی پارک ورزشی ساخته شد که به دلیل موقعیت مکانی و وضعیت خراب دیگر مناسبی برای رویدادهای بین المللی در نظر گرفته نمی شد. این استادیوم همچنین برای فراهم کردن یک مکان بزرگتر برای مسابقات بین المللی کریکت یک روزه ساخته شده است، زیرا زمین رزرو Basin چنین مسابقاتی را به استادیوم های بزرگتر در سایر نقاط کشور باخته است.

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone