ﺳﻪشنبه 20 ارديبهشت 1401
زندگینامه پله

زندگینامه پله

پله که عضو سه تیم قهرمان جام جهانی برزیل است، از نظر بسیاری بهترین بازیکن فوتبال تمام دوران است.
پله اسطوره فوتبال با بازی خود در جام جهانی 1958 تبدیل به یک فوق ستاره شد. پله به مدت دو دهه در برزیل به صورت حرفه ای بازی کرد و در این راه موفق به کسب سه جام جهانی شد، قبل از اینکه در اواخر دوران حرفه ای خود به نیویورک کاسموس ملحق شود. او که در سال 1999 به عنوان یکی از بازیکنان قرن فیفا انتخاب شد، یک سفیر جهانی برای فوتبال و سایر اهداف بشردوستانه است.
پله با نام Edson Arantes do Nascimento در 23 اکتبر 1940 در Três Corações برزیل متولد شد و اولین فرزند خوائو راموس و دونا سلسته بود. پله که به نام توماس ادیسون و با نام مستعار «دیکو» نامگذاری شده بود، به همراه خانواده‌اش در جوانی به شهر بائورو نقل مکان کرد.

 

زندگینامه پله 

 

ژائو راموس، معروف به «دوندینیو» برای کسب درآمد به عنوان فوتبالیست تلاش کرد و پله در فقر بزرگ شد. با این حال، او با لگد زدن به یک جوراب غلاف شده پر از ژنده در اطراف خیابان های بارو، استعداد ابتدایی خود را در فوتبال ایجاد کرد. منشا نام مستعار "پله" نامشخص است، اگرچه او زمانی که دوستانش برای اولین بار به او اشاره کردند، به یاد آورد که آن را تحقیر کرده است.

پله در دوران نوجوانی به تیم جوانانی که والدمار دی بریتو، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال برزیل مربی آن بود، پیوست. دی بریتو سرانجام خانواده پله را متقاعد کرد که اجازه دهند این پدیده نوظهور خانه را ترک کند و در سن 15 سالگی برای باشگاه فوتبال حرفه ای سانتوس تلاش کند.
پله با سانتوس قرارداد امضا کرد و بلافاصله تمرینات خود را با بازیکنان ثابت این تیم آغاز کرد. او اولین گل حرفه ای دوران حرفه ای خود را قبل از 16 سالگی به ثمر رساند، در اولین فصل کامل خود لیگ را با گلزنی رهبری کرد و برای بازی در تیم ملی برزیل به خدمت گرفته شد.

 

 زندگینامه پله

 

جهان به طور رسمی در جام جهانی 1958 سوئد به پله معرفی شد. این بازیکن 17 ساله با نشان دادن سرعت، ورزش و دید زمینی قابل توجه، در پیروزی 5-2 در نیمه نهایی مقابل فرانسه سه گل به ثمر رساند، سپس دو گل دیگر را در فینال ها به ثمر رساند و 5-2 بر کشور میزبان پیروز شد.
این فوق ستاره جوان پیشنهادهای سنگینی برای بازی در باشگاه های اروپایی دریافت کرد و ژانیو کوادروس، رئیس جمهور برزیل، سرانجام پله را به عنوان یک گنج ملی اعلام کرد و از نظر قانونی بازی در کشور دیگری را برای او دشوار کرد. صرف نظر از این، مالکیت باشگاه سانتوس با برنامه ریزی مسابقات نمایشگاهی پرسود با تیم های سراسر جهان اطمینان حاصل کرد که جذب ستاره های آن به خوبی پرداخت می شود.

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone