ﺳﻪشنبه 3 اسفند 1400
باشگاه فوتبال آ اس رم

باشگاه فوتبال آ اس رم

محل احداث : ایتالیا ، رم
سال تاسیس :1927
این باشگاه معروف به جالوروسی سه بار موفق به کسب قهرمانی در سری آ شده است و توانسته نه مرتبه موفق به کسب قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایتالیا و دو مرتبه در سوپر جام فوتبال ایتالیا شود . آ اس رم موفق به کسب دو نایب قهرمانی یکی در جام باشگاه های اروپا و دیگری در جام یوفا شده است. این باشگاه اولین جام خود را در کنی کاپ با شکست مودنا بدست آورد .

 

باشگاه فوتبال آ اس رم

 

اسکودتو در ایتالیایی به معنای سپرکوچک است . در سال 1928 نیز با تایید فدراسیون فوتبال این علامت به روی لباس قهرمانان سری آ قرار گرفت. اولین اسکودتوی رم نیز در سال 1942 با سرمربی گری آلفرد شافر کسب شد . دومین اسکودتو نیز 41 سال بعد از کسب اولین اسکودتو بدست آمد. اما این باشگاه تاکنون موفق به کسب اسکودتوی سوم نشده است .

 

باشگاه فوتبال آ اس رم

 

ورزشگاه المپیک رم
گنجایش : 70634 نفر
این ورزشگاه دومین ورزشگاه بزرگ ایتالیاست که محل برگزاری بازی های خانگی یکی از رقبای آ اس رم یعنی لاتزیو نیز می باشد. تقریبا برای بیست سال رم در زمین تیستاچیو تمرین میکرد .اولین دربی میان رم و باتزیو نیز دقیقا یک ماه پس از ورود رم به این زمین انجام شد و قهرمانی نیز نصیب رم شد.
باشگاه فوتبال از سال 1953 در استادیوم المپیک رم بازی های خانگی خود را برگزار کرده است ولی یک استادیوم مدرن جدید توسط مالک جدید باشگاه آ اس رم با ظرفیت 52 هزار نفر و با بودجه ایی 300میلیون یورویی در شهر رم در حال ساخت دارد که سال 2020به بهره برداری خواهد رسید.

 

باشگاه فوتبال آ اس رم

 

رنگ لباس این تیم نیز برگرفته از لقب تیم به رنگ ارغوانی و طلایی است به معنی زردوقرمزها. تصویر یک گرگ ماده نیز روی آرم این باشگاه الهامی است از افسانه های رم . تیم فوتبال آ اس رم لقب های مختلفی دارد ولی یکی از این لقب ها گرگ ماده است که در لوگوی باشگاه رم نیز نقش اول را بازی می کند. گرگ ماده به داستانی افسانه ایی به رم باستان برمی گرد و اشاره به2 پسر دوقلو رومی بنام های رومولیوس و رموس در 1400 سال قبل دارد که از پستان های گرگ ماده شیر می خوردند و داستان زندگی شان برای رمی ها یک افسانه شده است. این باشگاه جزو طرفداران تیم ملی ایران است و در جام جهانی 2018 نیز حامی تیم ملی ایران بود.

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone