دوشنبه 29 فروردین 1401
باشگاه فوتبال والنسیا

باشگاه فوتبال والنسیا

محل احداث : اسپانیا
سال تاسیس : 1919
در سال 2021، والنسیا سی اف در میان 30 باشگاه یوفا با بالاترین ارزش سازمانی قرار گرفت. در همان سال، ارزش شرکتی 367 میلیون یورویی را ثبت کرد.در حالی که والنسیا هرگز دوره ای از سلطه پایدار نداشته است، آنها به طور مداوم در بین بهترین ها بوده اند و به سهم خود از عناوین دست یافته اند. آنها که در لیست عناوین لالیگا در رده پنجم ایستاده اند، بیش از مجموع رئال سوسیداد، سویا و رئال بتیس قهرمان شده اند.
شهر والنسیا به خاطر شهر هنرها و علوم، کلیسای جامع والنسیا، شهر قدیمی، بازار مرکزی و زادگاه پائلا است. والنسیا همچنین به دلیل موزه های عجیب و غریب، جشنواره های عجیب و غریب، هوای آفتابی زیبا و سواحل شنی فوق العاده محبوب است.
والنسیا یک مقصد محبوب برای طرفداران فوتبال است که با افتخار یکی از موفق ترین باشگاه های اسپانیا، Valencia Club de Fútbol را در خود جای داده است. هواداران جدی احتمالاً قبلاً چند چیز در مورد تیم می دانند، اما در اینجا خلاصه ای از حقایق ما در مورد باشگاه است که کاملاً شناخته شده نیستند.
در مجموع، والنسیا به هفت فینال مهم اروپایی رسیده است که در چهار تای آنها پیروز شده است. والنسیا در سال 1919 تاسیس شد و از سال 1923 بازی های خانگی خود را در مستایای 55000 نفری انجام داده است.

دومین باشگاه آلنسیا، لوانته یونیون دپورتیوا است که در ورزشگاه سیوداد د والنسیا، چند کیلومتری شمال ورزشگاه والنسیا سی اف بازی می کند. نام این باشگاه سنتی طبقه کارگر از ساحل والنسیا گرفته شده است، جایی که در سال 1909، یک دهه قبل از والنسیا سی اف، در آن تاسیس شد.

باشگاه فوتبال والنسیا

 

والنسیا سی اف باید قبلاً به خانه جدید برنامه ریزی شده خود در استادیوم نووو مستالیا (مستایای جدید) نقل مکان می کرد، اما رکود اقتصادی سال 2008 باعث فروپاشی قرارداد تأمین مالی مشترک با دولت منطقه ای والنسیا و شرکت های ساختمانی شد. کار از سال 2009 متوقف شده است، صحبت هایی در مورد برنامه های جدید برای اتمام مستایای جدید وجود دارد، اما، بدون تاریخ مشخصی برای اتمام، والنسیا سی اف همچنان در حال بازی در استادیومی است که توافق کرده اند آن را بفروشند و صاحب یک استادیوم نیمه ساخته شده است.

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone