پنجشنبه 19 اسفند 1400
باشگاه فوتبال الاهلی

باشگاه فوتبال الاهلی

محل احداث : عربستان
سال تاسیس :1937
باشگاه الاهلی که در سال 1937 توسط چهار مرد جوان تاسیس شد، در قلب شهر رویایی جده واقع شده است و بزرگترین فانوس ورزشی در موقعیت استراتژیک خود در بزرگترین خیابان خود در خیابان شاهزاده محمد بن عبدالعزیز (تهلیه) است. ایده تأسیس در میان تعدادی از دانش آموزان مدرسه الفلاح شکل گرفت. قدیمی ترین مدرسه در شهر جده آغاز راه اندازی اهلی به سمت افق های گسترده تر و پیشرفت به تدریج منجر به تبدیل شدن به نامی غول پیکر در گذشته و حال پیشرو و سفیر موفق ورزش وطن در بسیاری از بازی ها شد. اوج این موفقیت را خادم حرمین شریفین ملک عبدالله بن عبدالعزیز رحمه الله سفیر ملت در روز جمعه مورخ 7/10/1330 13 تیر 1388 خواند.

 

 باشگاه فوتبال الاهلی

 

شاهزاده خالد بن عبدالله بن عبدالعزیز، رئیس اعضای افتخاری و اعضای افتخاری باشگاه در طول تاریخ خود، مدیریت باشگاه به ریاست عبدالعزیز العنقری و بازیکنان باشگاه را در روزی تاریخی که به طور کلی فراموش نخواهد شد، دریافت کرد. و به ویژه برای الاهلوی به عنوان بزرگترین افتخار باشگاه الاهلی در تاریخ خود پس از کسب یک دستاورد منحصر به فرد در همان سال در سال 2008، جایی که او چهار قهرمانی خارجی را به دست آورد، تیم هندبال که قهرمان لیگ هندبال باشگاه های آسیا شد و سپس قهرمان شد. جام خلیج فارس تیم اول فوتبال و تیم والیبال نیز قهرمان جام خلیج فارس شدند.

مربی سابق و مشهور برزیلی تله سانتانا از سال 1983 تا 1985 مربی الاهلی بود و 2 عنوان قهرمانی را کسب کرد، یکی لیگ 1984 و دومی کینگ کاپ در سال 1983. الاهلی هجده فینال کینگ کاپ بازی کرده، سیزده برد و تنها 5 باخت داشته است.

این تیم از سال 2014 تا 2016 با مدیریت کریستین گروس، مربی سوئیسی، چهار عنوان قهرمانی را با او کسب کرد. جام ولیعهد عربستان 2014-15، لیگ حرفه ای عربستان 2015-16 و جام پادشاه 2016. الاهلی در تمام رقابت های مهمی که در آن شرکت کرده است، قهرمان شده است، به استثنای لیگ قهرمانان آسیا (در این رقابت ها دو فینال، قهرمانی باشگاه های آسیا 1985–1986 و لیگ قهرمانان آسیا 2012 شکست خورده اند. آنها همچنین اولین عربستانی هستند. باشگاهی که در فینال آسیا بازی کرد. الاهلی یکی از 4 باشگاه بزرگ عربستان سعودی به همراه الهلال، الناصر و رقبای محلی الاتحاد است.

 

شهر ورزشی ملک عبدالله

 

شهر ورزشی ملک عبدالله
گنجایش : 62345 نفر
ایده یک ورزشگاه بزرگ جدید در شهر جده در اواخر دهه 90 مطرح و مورد توجه قرار گرفت و همیشه مورد انتظار هواداران فوتبال عربستان بود. در سال 2012، ساخت ورزشگاه جدید آغاز شد. قبل از راه اندازی رسمی این ورزشگاه در سال 2014، ورزشگاه اصلی جده، استادیوم شاهزاده عبدالله الفیصل بود که ظرفیت 24000 نفر را در خود جای داده بود و میزبان مسابقات و رویدادهای بزرگ متعددی در تاریخ فوتبال عربستان در طول دهه ها بود.

طراحی و تحویل توسط معماران Arup Associates و تحویل توسط مهندسان Arup.

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone