ﺳﻪشنبه 3 اسفند 1400
باشگاه فوتبال اوفا

باشگاه فوتبال اوفا

محل احداث : روسیه
سال تاسیس : 2009
در تابستان 2010، رستم خامیتوف، دومین رئیس جمهور جمهوری باشقیرستان، شروع به بررسی تأسیس یک باشگاه فوتبال با هدف نمایندگی شهر اوفا و همچنین جمهوری در لیگ برتر روسیه کرد.
در 23 دسامبر 2010، FC Ufa بر پایه FC Bashinformsvyaz-Dynamo Ufa تشکیل شد، که سپس تجارت خود را در لیگ فوتبال حرفه ای روسیه، رده سوم سیستم لیگ فوتبال روسیه انجام داد. سمت سرمربیگری این تیم ابتدا به آندری کانچلسکیس واگذار شد که وظیفه هدایت باشگاه به لیگ دسته اول روسیه را بر عهده داشت.
اولین بازی رسمی باشگاه مقابل اف سی سیزران-2003 در دور دوم جام روسیه بود که پس از وقت های اضافه یوفا در ضربات پنالتی شکست خورد.
اوفا اولین بازی خود را در سیستم لیگ روسیه در 24 آوریل 2011 با بازی خانگی مقابل اف سی تیومن انجام داد. اوفا با نتیجه 3-1 به پیروزی رسید و کنستانتین یونوف برای میزبان هت تریک کرد.
یوفا به موفقیت اولیه خود ادامه داد تا جایی که در پایان فصل با نفتخیمیک نیژنکامسک با 86 امتیاز در صدر جدول قرار گرفت. با این حال، باخت اوفا در خارج از خانه مقابل نفتخیمیک پس از تساوی در ورزشگاه دینامو به این معنی بود که نفتخیمیک نیژنکامسک رکورد بهتری در بازی های رودررو داشت. اوفا مجبور شد صعود به دسته اول روسیه را یک سال دیگر به تعویق بیندازد.
با این حال، شکست دینامو برایانسک در برآورده کردن شرایط مجوز برای لیگ دسته اول روسیه در فصل 2012-2013، شکافی را در بخش مذکور باز کرد که یوفا آن را در اختیار گرفت و باعث شد آنها از دسته دوم به دسته اول صعود کنند.
در اولین فصل خود در لیگ دسته اول، یوفا در رده ششم قرار گرفت و چهار امتیاز کمتر از آخرین رتبه پلی آف صعود داشت.
فصل بعد پیشرفت اوفا را نشان داد، زیرا باشگاه بر اساس نمایش سال قبل خود ساخته بود و توانست در رده چهارم قرار گیرد، بنابراین آنها را قادر ساخت تا در پلی آف صعود با تام تومسک، که رقابت خود را در لیگ برتر روسیه در رتبه سیزدهم به پایان رساند، رقابت کنند.

 

 باشگاه فوتبال اوفا

 

در 18 مه 2014، اوفا در دینامو برای بازی اول پلی آف از تام تومسک استقبال کرد و اوفا موفق شد تام را با نتیجه 5–1 با کاپیتان باشگاه دیمیتری گولوبوف با زدن چهار گل شکست دهد. بازی برگشت چهار روز بعد در تومسک برگزار شد و علیرغم شکست در اوایل بازی، یوفا موفق شد در مجموع برتری خود را حفظ کند. باخت 3-1 به تام بحث برانگیز بود. بنابراین، یوفا پس از تنها سه فصل بازی در سیستم لیگ روسیه، مدعی صعود تاریخی به لیگ برتر روسیه شد.
در پایان فصل 2017-2018، آنها جایگاه ششم را در لیگ برتر روسیه به دست آوردند که به دلیل عدم درخواست به موقع برای مجوز یوفا، آنها را به لیگ اروپا 2018-2019 یوفا راه یافت.
اوفا اولین بازی اروپایی خود را در خانه مقابل تیم اسلوونیایی NK Domzale انجام داد. این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. دومزاله در بازی برگشت در اسلوونی تسلط داشت، اما اوفا تسلیم نشد و گل دیرهنگام باعث شد آنها به تساوی 1-1 و پیشرفت روی گل های خارج از خانه منجر شوند. بعدی، پروگرس نیدرکورن برای تیم روسی بود، و گل دیرهنگام دیگری در بازی برگشت در لوکزامبورگ، اوفا را در مجموع 4-3 از پیش رو برداشت و آنها را مقابل تیم اسکاتلندی رنجرز در مرحله پلی آف قرار داد. آنها در ایبروکس یک بر صفر شکست خوردند و در ورزشگاه خود به تساوی یک بر یک دست یافتند که باعث شد از دور پلی آف لیگ اروپا حذف شوند. برای فصل 2020-21، باشگاه طرح رنگ خود را از قرمز به بنفش و سبز نعنایی تغییر داد.

 

ورزشگاه نفتیانیک

 

ورزشگاه نفتیانیک
گنجایش : 15132 نفر
یک استادیوم چند منظوره در شهر اوفا روسیه است. در حال حاضر بیشتر برای مسابقات فوتبال استفاده می شود و استادیوم خانگی اف سی اوفا است.
استادیوم بازسازی شده در 9 آگوست 2015، زمانی که باشگاه اوفا میزبان زنیت، قهرمان روسیه بود، افتتاح شد. تیم میزبان بازی را با اختلاف یک بر صفر واگذار کرد و تک گل بازی را دنی به ثمر رساند

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone