پنجشنبه 25 فروردین 1401
باشگاه فوتبال آویسپا فوکوئوکا

باشگاه فوتبال آویسپا فوکوئوکا

محل احداث : ژاپن
سال تاسیس : 1982
این باشگاه با نام Chūō Bōhan SC در سال 1982 توسط کارگران شرکت امنیتی Chuo Bohan در فوجیدا، Shizuoka تاسیس شد. آنها در سال 1991 به لیگ فوتبال ژاپن دسته 2 صعود کردند. آنها در سال 1992 در لیگ سابق فوتبال ژاپن که به تازگی تأسیس شده بود، در بخش 2 شرکت کردند و در سال 1993 به دسته 1 صعود کردند. آنها نام خود را به Fujieda Blux تغییر دادند و قصد داشتند J باشند. عضو لیگ با این حال، با مشکلاتی که برای داشتن استادیومی که الزامات J.League را برآورده می کرد، و با رقابت محلی جوبیلو ایواتا و شیمیزو S-Pulse، پایگاه هواداران فوتبال در استان شیزوئوکا از قبل اشباع شده تلقی می شد. در نتیجه، در سال 1994 تصمیم گرفتند به فوکوئوکا نقل مکان کنند، جایی که جامعه مشتاق داشتن یک باشگاه جی لیگ بود. آنها نام جدید Fukuoka Blux را برگزیدند و به عضویت J.League درآمدند. باشگاه آماتور Chūō Bōhan F.C. تا سال 2006 در فوجیدا فعال بود.

 باشگاه فوتبال آویسپا فوکوئوکا

 

او در اولین فصل در فوکوکا شاهد آن بود که آنها با کمک هوگو مارادونای آرژانتینی قهرمان JFL شدند و به جی لیگ ارتقا یافتند.
آنها تصمیم گرفتند نام خود را به آویسپا فوکوئوکا تغییر دهند تا از اختلاف نظر با نام تجاری احتمالی با برادران بروکس لباس مردانه جلوگیری کنند. این باشگاه بازیکنان باتجربه ای مانند ساتوشی سونامی، ملی پوش سابق ژاپنی و هیداکی موری مدافع را به دست آورد، اما آنها در فصل 1996 در رده پانزدهم قرار گرفتند. آنها از سال 1997 تا 1998 دو فصل متوالی در انتهای لیگ قرار گرفتند. در پایان فصل 1998، آویسپا در پلی آف حضور داشت اما به سختی از سقوط نجات یافتند. در همین زمان یوشیترو یاماشیتا مهاجم و چیکارا فوجیموتو هافبک تیم ملی ژاپن انتخاب شدند.

توجه: هیچ تیمی تا سال 1998 از جی لیگ سقوط نکرده بود. با توجه به تأسیس J.League Division 2 در سال 1999، پلی آف سقوط/ صعود برای اولین بار در سال 1998 برگزار شد.
در سال 1999، آنها دوباره با جذب بازیکنان باتجربه ای مانند بازیکنان بین المللی سابق نوبویوکی کوجیما و یاسوتوشی میورا و همچنین نناد ماسلوار یوگسلاوی، تیم را تقویت کردند. آنها در یک نبرد شدید سقوط پیروز شدند و در نهایت پابرجا ماندند. در سال 2000، دیوید بیسکونتی آرژانتینی و پاول بادیا رومانیایی به فوکوئوکا منتقل شدند و در مرحله دوم رکورد باشگاه را در رده ششم قرار دادند. در سال 2001، این باشگاه نوه جونگ یون و یوشیکا ماتسوبارا، ملی پوش سابق کره ای را خریداری کرد اما آنها پانزدهم شدند و به J2 سقوط کردند.

 استادیوم دنکی

 

استادیوم دنکی
گنجایش : 21562 نفر
استادیوم Best Denki در پارک هیگاشی هیرائو (که معمولاً با نام "هاکاتا نو موری" (博多の森) شناخته می شود)، شهر فوکوکا، استان فوکوکا واقع شده است. این پارک به عنوان یک پارک ورزشی در تپه‌های نزدیک مرز شهر-شهر با شهر شیمه، منطقه کاسویا، که در مجاورت باند شرقی فرودگاه فوکوکا قرار دارد، ساخته شده است. این اولین استادیوم مخصوص فوتبال فوکوکا سیتی است که در سال 1995 ساخته شد تا به عنوان محل اصلی فوتبال برای مسابقات یونیورسیاد فوکوکا که در فوکوکا برگزار می شود، باشد.

این استادیوم همچنین میزبان مسابقات اتحادیه راگبی، از جمله چند بازی بین المللی، بازی های لیگ برتر، سری چالش های لیگ برتر و بازی های لیگ برتر کیوشو است. همچنین میزبان چهار بازی (دو روز مسابقه) در مسابقات قهرمانی جهانی نوجوانان IRB در سال 2009 بود که شامل بازی پلی آف رتبه هفتم و پلی آف رتبه پنجم در 21 جولای 2009 بود.

این استادیوم یکی از مکان های برگزاری جام جهانی راگبی 2019 بود که اولین جام جهانی راگبی بود که در آسیا برگزار شد. در طول بازی هایی که مقررات ورزشگاه تمیز در مورد آنها اعمال می شد، استادیوم از نام "ورزشگاه هاکاتانوموری" استفاده می کرد.

ظرفیت ورزشگاه 21562 نفر است. و با 15 تا 20 دقیقه پیاده روی یا یک اتوبوس کوتاه از فرودگاه فوکوکا قابل دسترسی است.

 

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone