ﺳﻪشنبه 3 اسفند 1400
باشگاه فوتبال اشتوت گارت

باشگاه فوتبال اشتوت گارت

محل احداث : آلمان ، اشتوتگارد
سال تاسیس :1893
این باشگاه افتخارات زیادی را کسب کرده است ازجمله : پنج قهرمانی و چهار نایب قهرمانی در بوندس لیگا 1 ، دو قهرمانی در بوندس لیگا2 ، سه قهرمانی و سه نایب قهرمانی در دی اف بی پوکال ، یک قهرمانی در سوپر کاپ آلمان ، سه قهرمانی در دی اف ال لیگا پوکال ، سه قهرمانی در اوبرلیگا سود ، یک قهرمانی در بوندس لیگا 2 ، دو قهرمانی در بزیرکس لیگا بادن وورتمبرگ ، چهار قهرمانی در گائولیگا وورتمبرگ ، یک نایب قهرمانی در جام یوفا ، یک نایب قهرمانی در جام برندگان جام اروپا و دو قهرمانی در جام اینترتوتو .

 

باشگاه فوتبال اشتوت گارت

 

این باشگاه در رشته های مختلف ورزشی فعالیت خود را شروع کرد و اولین ورزش این باشگاه راگبی بود که در سال 1856 فعالیت خود را آغاز کرد . مطرح ترین رشته ورزشی این باشگاه فوتبال است که این تیم نیز ترکیب شده از چندین تیم می باشد . این باشگاه با لقب قرمز ها بزرگترین باشگاه در ایالت بادن و پنجمین باشگاه بزرگ آلمان می باشد . رقیب همشهری این باشگاه اشتوتگارد کیکرز می باشد که دربی بین این دو تیم به دربی اشتوتگارت شهرت دارد .

 

ورزشگاه مرسدس بنز آرنا

 

ورزشگاه مرسدس بنز آرنا
گنجایش : 58000 نفر
نام این استادیوم برگرفته از رودخانه ی نکار در نزدیکی این ورزشگاه می باشد . بازی های خانگی باشگاه اشتوتگارت در این استادیوم برگزار شده و به عنوان ورزشگاه اختصاصی باشگاه فوتبال اشتوتگارت شناخته می شود. این استادیوم در ابتدا به نام هیتلر نام گذاری شد اما بعدها تغییر نام داد و استادیوم قرن نامیده شد .

 

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone