چهارشنبه 31 فروردین 1401
باشگاه فوتبال بنفیکا

باشگاه فوتبال بنفیکا

محل احداث : پرتقال
سال تاسیس : 1999
بیشتر به فوتبال انجمن اشاره دارد.
Sport Lisboa e Benfica که معمولاً به عنوان بنفیکا شناخته می شود، یک باشگاه ورزشی پرتغالی مستقر در لیسبون، پرتغال است. بیشتر به خاطر تیم فوتبال حرفه ای که در لیگ برتر پرتغال بازی می کند، شناخته شده است.
از نظر رقابتی، با 83 جام بزرگ - 84 جام با احتساب جام لاتین - بنفیکا پرافتخارترین باشگاه پرتغال است.دربی لیسبون یا دربی د لیسبوا Lisbon derby مهمترین بازی دربی فوتبال پرتغال است. این بازی بین باشگاه های لیسبون بنفیکا و اسپورتینگ سی پی برگزار می شود. این رقابت در سال 1907 آغاز شد، زمانی که هشت بازیکن بنفیکا قبل از اولین دربی به اسپورتینگ نقل مکان کردند.

 

 باشگاه فوتبال بنفیکا

 

علیرغم از دست دادن دیدارهای اولیه، تاریخ بیشتر به بنفیکا لبخند زده است: در 352 بازی، از جمله بازی های دوستانه، قرمزها 151 برد، 66 تساوی و 135 شکست کسب کرده اند. آنها همچنین با کسب 31 عنوان قهرمانی لیگ در مقابل اسپورتینگ، در بخش افتخارات پیش هستند.

 

 ورزشگاه خوزه آلوالاد

 

ورزشگاه خوزه آلوالاد
استادیو خوزه آلوالاد یک استادیوم فوتبال در لیسبون، پرتغال، محل باشگاه اسپورتینگ پرتغال است. در مجاورت محل استادیوم قدیمی تر ساخته شده است. نام این ورزشگاه به افتخار خوزه آلوالاده، بنیانگذار و اولین عضو باشگاه اسپورتینگ سی پی در اوایل قرن بیستم گرفته شده است.

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

علی رضا : خوبه
0 0
ثبت نام میکنم فوتبال خیلی خوبه
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone