ﺳﻪشنبه 10 اسفند 1400
باشگاه فوتبال نیوکاسل جتس

باشگاه فوتبال نیوکاسل جتس

محل احداث : استرالیا
سال تاسیس : 2000
نیوکاسل یونایتد در سال 2000 توسط تاجر قبرسی-استرالیایی کان کنستانتین از بازماندگان نیوکاسل بریکرز تأسیس شد.
هنگامی که Soccer Australia مجوز NSL خود را در پایان فصل 1999–2000 لغو کرد، بریکرز منحل شد. در شکل گیری نیوکاسل یونایتد، زمین خانه به جایی که نیوکاسل کی بی یونایتد بازی می کرد، که اکنون به عنوان استادیوم مک دونالد جونز شناخته می شود، بازگردانده شد.
باشگاه نیوکاسل یونایتد نسبتاً موفق بود و در دو مورد از سه سری آخر فینال شرکت کرد و در فصل 02-2001 پس از پرث گلوری در لیگ دوم شد
این باشگاه نام خود را به باشگاه فوتبال نیوکاسل یونایتد جتس تغییر داد و در شروع لیگ ملی جدید، لیگ A، نشان جدیدی را راه اندازی کرد. این کار برای ایجاد و ارائه تصویر جدیدی از باشگاه و جلوگیری از سردرگمی با باشگاه انگلیسی نیوکاسل یونایتد انجام شد. نام "جت" اشاره ای به پایگاه RAAF ویلیام تاون است که در 20 کیلومتری شمال نیوکاسل واقع شده است. لوگوی باشگاه سه فروند F/A-18 هورنت را نشان می دهد که نیروی هوایی سلطنتی استرالیا در ویلیام تاون مستقر است.

 

 باشگاه فوتبال نیوکاسل جتس

 

تری ونبلز، سرمربی سابق تیم ملی انگلیس و استرالیا، از جمله گزارش‌هایی که از جت‌ها دریافت می‌کرد، به‌عنوان مورد علاقه برای انتخاب شدن به عنوان مدیر فنی تیم گزارش شده بود، اما این موضوع توسط نماینده Venables به عنوان "ممنوع" تایید شد.
این باشگاه نام خود را به باشگاه فوتبال نیوکاسل یونایتد جتس تغییر داد و در شروع لیگ ملی جدید، لیگ A نشان را راه اندازی کرد. این کار برای ایجاد و ارائه تصویری از باشگاه و جلوگیری از سردرگمی با باشگاه انگلیسی نیوکاسل یونایتد انجام شد. نام "جت" اشاره ای به پایگاه RAAF ویلیام تاون است که در 20 کیلومتری شمال نیوکاسل واقع شده است. لوگوی باشگاه سه فروند F/A-18 هورنت را نشان می دهد که نیروی هوایی سلطنتی استرالیا در ویلیام تاون مستقر است.
تری ونبلز، رئیس سابق تیم ملی انگلیس و استرالیا، از جمله گزارش‌هایی که از جت‌ها دریافت کرده‌اند، به‌عنوان مورد علاقه برای انتخاب به عنوان مدیر فنی تیم گزارش شده بود، اما این موضوع توسط نماینده Venables به عنوان "ممنوع" تایید شد.
مدیر فوتبال رمو نوگاروتو تایید کرد که باشگاه برای جذب کالیمور به لیگ A برای حضور در چهار مسابقه میهمان تلاش کرده است. با این حال، این حرکت ظرف 24 ساعت پس از انتشار عمومی شکست خورد.
با رهبری گری فان اگموند، نیوکاسل در چهارده بازی اخیر خود بیشترین امتیاز را در بین تمام باشگاه ها کسب کرده و همچنین بیشترین گل را نیز به ثمر رسانده است. در نتیجه فرم خوب آنها تحت هدایت ون اگموند، جمعیت در نیوکاسل به بالاترین حد خود در فوتبال رسیده است - که در فینال خانگی آنها در مقابل سیدنی اف سی در 2 فوریه 2007 با بیش از 24000 تماشاگر به اوج خود رسید.
نیوکاسل در نهایت در فینال مقدماتی توسط آدلاید حذف شد، بازی پس از به پایان رساندن یک امتیاز به ضربات پنالتی رفت. وان کاونی و استوارت موسیالیک تلاش های خود را در ضربات ضرباتی از دست دادند که در نهایت با نتیجه 4-3 به سود آدلاید به پایان رسید و نیوکاسل را در فینال بزرگ و صعود به لیگ قهرمانان آسیا از دست دادند.

 

 مرکز ورزشی بین المللی نیوکاسل

 

مرکز ورزشی بین المللی نیوکاسل
گنجایش : 33000 نفر
کار بر روی استادیوم در 1 دسامبر 1967 آغاز شد و به طور رسمی توسط ملکه الیزابت دوم در 10 آوریل 1970 افتتاح شد. در ابتدا به عنوان مرکز ورزشی بین المللی شناخته می شد و هنوز هم بخشی از مجموعه ISC تا به امروز است. سطح بازی در آن زمان در ابتدا بیضی شکل بود تا به هر دو کد راگبی، فوتبال و کریکت امکان استفاده از آن را می داد.

شوالیه ها در سال 1986 ورزشگاه را اجاره کردند و آن را از بیضی به مستطیل تبدیل کردند. در طول تور شیرهای بریتانیای کبیر در سال 1988، شوالیه‌های نیوکاسل در اولین فصل خود میزبان یک مسابقه در زمین بودند. در آن مناسبت، شیرها، با کاپیتان الری هانلی، شوالیه ها را 28–12 شکست دادند.
در سال 1992، تایرهای محلی Marathon Tires حامی حقوق نامگذاری استادیوم شد و به ورزشگاه ماراتون تغییر نام داد. در آن سال، شوالیه ها برای دومین بار به عنوان بخشی از تور لاینز استرالیا، با بریتانیای کبیر بازی کردند. شیرهای کاپیتان الری هانلی، شوالیه ها را با نتیجه 22-0 بردند. بعداً در فصل NSWRL 1992، شوالیه‌ها برای اولین سری فینال‌های خود واجد شرایط شدند.
در اواخر سال 2001، تامین کننده انرژی EnergyAustralia حقوق نامگذاری را به عهده گرفت و به این ترتیب ورزشگاه به ورزشگاه EnergyAustralia تبدیل شد. در فوریه 2011 اعلام شد که پس از تغییر نام EnergyAustralia به Ausgrid، ورزشگاه به "Ausgrid Stadium" تغییر نام خواهد داد.
قبل از بازسازی، ورزشگاه 28000 نفر گنجایش داشت که 5000 نفر در جایگاه اصلی بود. رکورد حضور در زمین برای یک رویداد ورزشی 32642 نفر است که زمانی که شوالیه ها در ژوئیه 1995 در ژوئیه 1995 با کشتی مانلی-وارینگا سی ایگلز به ثبت رسیدند.

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone