چهارشنبه 4 اسفند 1400
باشگاه فوتبال الاتحاد

باشگاه فوتبال الاتحاد

محل احداث : عربستان سعودی
سال تاسیس : 1927
این باشگاه پس از نشستی با برخی از علاقه مندان به فوتبال شهر جده در 4 ژانویه 1927 تأسیس شد.
آنها در دفاتر صدا و سیمای رادیو ملاقات کردند و در مورد ایده تشکیل یک باشگاه فوتبال برای رقابت با تیم های مختلف مسافرتی و سرگرمی اهالی و خروجی برای جوانان شهر برای انجام ورزش های سازمان یافته بحث و تبادل نظر کردند
همه متفق القول بودند که باید تیمی را ایجاد کنند که آنها را متحد کند و اتحاد جده متولد شد. حمزه فتاحی، فهد بادکوک، عبدالصمد نجیب السعدی، اسماعیل زهران، علی یمانی، عبدالعزیز جمیل، عبدالطیف جمیل، عبدالطیف لینجاوی، عثمان بناجاه، احمد ابوطالب، علی سلطان، احمد المیر و صالح سلامه حاضران بودند
نام باشگاه از این حکمت نقل شده است، کلمات مازن محمد که نام فعلی باشگاه را ایجاد کرده است. مالکان باشگاه با او موافقت می کنند که نام باشگاه الاتحاد (اتحاد یا اتحادیه، مشترکا) را به عربی بگذارد.

 

 باشگاه فوتبال الاتحاد

 

بازیکن تیم اسماعیل زهران که به عنوان در دفتر رادیو در جده مشغول به کار بود به احتمال انتخاب سرپرست کار آقای سلطان به ریاست باشگاه رسید اما علی سلطان اولین رئیس رسمی باشگاه شد. الاتحاد در ابتدا پشتوانه محکمی پیدا نکرد، یک باشگاه (جامعه) رسمی مانند الریاضی وجود نداشت، زیرا فقط در شهر جده فرهنگ قدرتمند وجود داشت. الاتحاد در اولین دیدار خود با الریاضی با نتیجه 3-0 پیروز شد. این باشگاه به اولین تورنمنت تاریخی دست یافته است که جام نیشان ناظر نام داشت و در آن زمان به عنوان یک تورنمنت رسمی به حساب می آمد. بسته به راوی، برنده می تواند چوب های سفارت را بسوزاند. مسابقات قهرمانی با حضور چندین باشگاه، جوامع، با الاتحاد مبارزه کردند که در آن چندین بازی برای دسترسی به فینال انجام شد. با المختلت. هوا گرد و خاک بود، نیمه اول کامل نشد، مسابقه حدود 10 دقیقه متوقف شد. داور بازی را برای استراحت 8 دقیقه متوقف کرد، با نیمه دوم هوا تغییر کرد، ترکیب المختلت منجر به شکست شد، سطح حمله پایینی بود. شاخص ترین بازیکن این بازی صفوان مدافع باشگاه است که فدای تیمش شد. این باشگاه با نتیجه 3-0 مقابل المختلات قهرمان شد. مهمترین ویژگی این مسابقات اولین رویداد ورزشی است که در دوره پادشاهی بنیانگذار ملک عبدالعزیز آل سعود برگزار شد.

 

 شهر ورزشی ملک عبدالله

 

شهر ورزشی ملک عبدالله
گنجایش : 62345 نفر
ایده یک ورزشگاه بزرگ جدید در شهر جده در اواخر دهه 90 مطرح و مورد توجه قرار گرفت و همیشه مورد انتظار هواداران فوتبال عربستان بود. در سال 2012، ساخت ورزشگاه جدید آغاز شد. قبل از راه اندازی رسمی این ورزشگاه در سال 2014، ورزشگاه اصلی جده، استادیوم شاهزاده عبدالله الفیصل بود که ظرفیت 24000 نفر را در خود جای داده بود و میزبان مسابقات و رویدادهای بزرگ متعددی در تاریخ فوتبال عربستان در طول دهه ها بود.
طراحی و تحویل توسط معماران Arup Associates و تحویل توسط مهندسان Arup

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone