دوشنبه 12 ارديبهشت 1401
باشگاه فوتبال کلوب بروژ

باشگاه فوتبال کلوب بروژ

محل احداث : بلژیک
سال تاسیس : 1891
این باشگاه که یکی از پرافتخارترین باشگاه‌ها در فوتبال بلژیک است، 17 بار قهرمان لیگ بلژیک شده است، پس از رقبای اصلی آندرلخت، در رتبه دوم قرار دارد، و ورزشگاه یان بریدل را با رقیب شهری سرکل بروژ، که با آن در دربی بروژ مسابقه می‌دهند، مشترک است.
در سال 1890، دانش‌آموزان مدرسه کاتولیک Broeders Xaverianen و مدرسه بی‌طرف Koninklijk Atheneum به هم پیوستند و باشگاه فوتبال Brugsche را تشکیل دادند.

 

باشگاه فوتبال کلوب بروژ

 

دانش‌آموزان سابق، تأسیس باشگاه را با ایجاد شعار لاتین «mens sana in corpore sano» (ذهن سالم در بدن سالم) نامگذاری کردند. یک سال بعد در 13 نوامبر 1891، این باشگاه تحت نظر باشگاه بروژ دوباره ایجاد شد و اکنون به عنوان پایه رسمی باشگاه بروژ فعلی دیده می شود. در سال 1892، یک هیئت رسمی در باشگاه نصب شد تا بر تمامی عملیات و تصمیمات تیم نظارت کند. در سال 1895، اتحادیه ملی ورزش های دو و میدانی، سلف اتحادیه ملی فوتبال بعدی، تحت نام UBSSA (اتحادیه انجمن های ورزشی دو و میدانی) تأسیس شد. Brugsche FC یکی از اعضای موسس UBSSSA بود و به همین دلیل در اولین رقابت لیگ که در فوتبال بلژیک در طول فصل 1895–1896 سازماندهی شد شرکت کرد. مالی در سال بعد، باشگاه را مجبور به ترک UBSSA کرد و بلافاصله پس از آن، باشگاه فوتبال بروژوا توسط اعضای باشگاه جدا شده تشکیل شد. دو طرف در سال 1897 با نام فرانسوی Football Club Brugeois دوباره متحد شدند. آنها تا سال 1972 قهرمان فلاندری کلوب بروژ نشدند.

 

باشگاه فوتبال کلوب بروژ

 

باشگاه لباس خانگی مشکی و آبی پوشیده است، همانطور که در طول تاریخ خود سنتی بوده است. دور از خانه آنها یک کیت زرد می پوشند. از فصل 2021–2022، تامین کننده فعلی لباس باشگاه مکرون است.

 

ورزشگاه یان بریدل

 

ورزشگاه یان بریدل
گنجایش : 29062 نفر
این نام از یان بریدل، محرک بروژ ماتین، شورشی که منجر به نبرد گلدن اسپرز شد، گرفته شده است. قبل از سال 1999 و مسابقات قهرمانی یورو 2000، این استادیوم به عنوان المپیاستادیون شناخته می شد.

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone