چهارشنبه 31 فروردین 1401
باشگاه فوتبال استاد رمس

باشگاه فوتبال استاد رمس

محل احداث : فرانسه
سال تاسیس : 1931
این باشگاه نام فعلی خود را در 18 ژوئن 1931 برگزید.
علیرغم اینکه این کشور در سال 1932 فوتبال حرفه ای را پذیرفت، ریمز تا سال 1935 پس از اینکه باشگاه قهرمان قهرمانی آماتور فرانسه تحت رهبری اسکاتلندی بیلی ایتکن شد، یک باشگاه آماتور باقی ماند. این باشگاه برای اولین بار در فصل 1945–1946 به دسته 1 رسید، اولین قهرمانی پس از پایان جنگ جهانی دوم. در همان سال، باشگاه مدافع رابرت ژونکت را به تیم بزرگسالان ارتقا داد و راجر مارکه را از المپیک شارلویل به خدمت گرفت. این دو با هم به معروف ترین بازیکنان تاریخ باشگاه تبدیل شدند.

 

باشگاه فوتبال استاد رمس

 

ریمز اولین قهرمانی خود در بخش 1 را در سال 1949 به دست آورد. با هدایت یک خط دفاعی با استعداد از مارکه، ژونکه، و آرماند پنورنه، و همچنین هافبک های آلبرت باتو و میشل لوبلند، و یک مهاجم سه گانه کم رتبه متشکل از پیر فلامیون، پیر سینیبالدی، و پیر. بینی، ریمز با یک امتیاز نسبت به لیل قهرمان لیگ شد. فصل بعد، این باشگاه با شکست 2–1 راسینگ پاریس در فینال، قهرمان کوپه دو فرانس شد.

 

ورزشگاه استاد آگوست دلون

 

استاد آگوست-دلون
گنجایش : 21029 نفر
در 8 فوریه 1932، شهرداری Reims ساخت یک ورزشگاه ولودروم شهرداری را در Reims تصویب کرد تا شهر و منطقه آن را با تجهیزات مدرنی که برای همگان باز است، فراهم کند. این محوطه که توسط معمار رویر در سال 1934 طراحی شد، می‌توانست 18000 تماشاگر را در خود جای دهد، و آن را به یکی از بزرگ‌ترین ساختمان‌های کشور در آن زمان تبدیل کرد. مجهز به امکانات بسیار قابل توجه و به ویژه یک غرفه بزرگ کاملاً سرپوشیده به طول 160 متر با یک راهروی گالری و هفت سفید کننده است. شکی نیست که این استادیوم جدید سرگرمی های سالمی را برای مردم کل منطقه فراهم می کند و در عین حال ظهور استادیوم را در بالاترین سطح ارتقا می دهد.
در پایان ژوئیه 1934 تحویل شد و در 7 اکتبر 1934 به مناسبت ورود 26th Paris-Reims (دوچرخه سواری) که توسط Parisot برنده شد، رسماً درهای خود را به روی عموم باز کرد. بازیکنان Stade de Reims در روز 21 اکتبر به مناسبت استقبال از رقیب مستقیم خود، Vireux، پا به چمن جدید Reims نگذاشتند. شامپنوآها برای اولین بازی در ورزشگاه جدید خود و برای تاریخ، با نتیجه 4-3 پیروز شدند. استادیوم شهرداری خیلی دیرتر، در روز یکشنبه 2 ژوئن 1935 با حضور آلبرت لبرون، رئیس جمهور جمهوری، رسما افتتاح شد. به همین مناسبت، یک جلسه دوستانه ترتیب داده شده است. ریمز، قهرمان فقط آماتور فرانسه، سوشا، قهرمان حرفه ای فرانسه را دریافت می کند. سلسله مراتب محترم است اما افتخار محفوظ است، سوشا 6-1 پیروز می شود.

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone